Olemme hankkineet tällaisen tarkastusluukun (60x60cm): http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/inspektionsluckor/push/inspektionslucka-push-up/p-182681

Valitettavasti käsityöläiset eivät ole onnistuneet asentamaan sitä kunnolla, ja tuloksena luukku roikkuu osittain saranoista ja lisäksi se istuu erittäin tiukasti kehykseen, mikä tekee sen avaamisen ja sulkemisen melkein mahdottomaksi. Ei tunnu oikealta, kun sen pitäisi avautua kevyellä painalluksella. Nyt se täytyy vääntää auki ruuvimeisselillä.

Valitettavasti käsityöläiset ovat jo asentaneet, tasoittaneet ja maalanneet sen, joten en haluaisi purkaa sitä.

Onko jollain kokemusta samanlaisista luukuista?

• Tykkään
Lurken135
  • Laddar…
Jos etsit foorumilta "meckis köksbygge", näet pushup-luukun vähän alempana ketjussa. Oliko se sellainen? Asensin tämän itse ja täydellinen tulos :)

Kuulostaa siltä, että kehys on vinossa.

Aloita vertaamalla luukun karmin lävistäjiä. Jos ne ovat erilaisia, arvioin, että on hyvin vaikeaa saada siitä hyvää.

Mittasin eilen laserpassilla ja kehyksen pystysuorat osat olivat puoli senttiä vinossa. Ilmeisesti se riittää siihen, että luukkua on lähes mahdotonta avata ja sulkea ilman, että työntää sisään ruuvimeisseliä.
Onko teillä vinkkejä, kuinka voi korjata vino kehys ilman, että täytyy purkaa koko homma?

Olin etsinyt ruuvit luukun ympäriltä ja ottanut kehyksen pois. Ei kovin paljon työtä.. Sitten voi näpertää sen kanssa ulkona.

meckis sanoi:
Olin etsinyt ruuvit luukun ympäriltä ja poistanut kehyksen. Ei kovin paljon työtä.. Sitten voi askarrella sen kanssa ulkona.
Valitettavasti ei onnistu, koska kehys on jo rakennettu kipsilevyllä.

Se, mikä on tärkeää, ovat diagonaalit. Niiden on oltava niin samanlaisia kuin mahdollista.
Onhan se OK kääntää luukkua, mutta jotta kaikki sopii, on oltava perillä diagonaaleista.

Pyytäisin puuseppää, joka asensi luukun, ratkaisemaan ongelman.

• Tykkään
DrDeath100
  • Laddar…
ruuvit on ylitasoitettu, varmasti helppo löytää. sitten saat luukun auki 2 minuutissa.

ruuvit ovat reunojen ympärillä.

<< Valitettavasti käsityöläiset eivät ole onnistuneet asentamaan sitä kunnolla >>

Eihän siinä muuta kuin antaa heille korvapuusti ja pyytää tekemään uudestaan niin, että se toimii.

Protte

• Tykkään
DrDeath100
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.