O
Orix: opiskele myös tästä potentiaalintasaus... eläimet ovat herkkiä.
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
Ugglan
Ugglan: [citat] Voisiko tavallinen maxit rapid itsetasoittuva massa, kuituvahvistettu, toimia? Jos siinä ei ole suurempaa sivukantamista...
7 vastausta · 12,3k lukukertaa
B
brajt: He he.... Onpa melkoinen palkki siitä tuli. Tuntuu aivan liian suurelta. Olin kai ajatellut, että ehkä 600 korkeus olisi ok, mutta että leveys on 3, oli vähän enemmän kuin luulin. Onko se vakauden vuoksi vai mikä on heikkous?? Juuri niin, ne vanhat/heikot I-tangot minulla olikin. Kiitos että otit aikaa. Olen ehtinyt miettiä ja taidan valita ratkaisuksi A-sakset korotetulla alapaarteella
11 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
laidback
laidback: Kiinnitä kestävää kangasta alimpaan metriin? Helppo poistaa, kun tenava on kasvanut vähän...
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
T
teamswix: Onko kukaan kokeillut artstonea tai noRska-varianttia? Palazzo brick löytyy myös Bauhausista, mutta ilman kulmakiviä. Onko joku testannut tätä varianttia? Voiko tavallisella laattaleikkurilla leikata siistejä kulmia?
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
G
Greger77: Minulla on vanha navetta, jossa ajattelin lämpöeristää sen osan, missä eläimet olivat, ja rakentaa verstaan. Aion rakentaa eristetyn seinän tämän osan ja muun navetan välille. Luultavasti tässä oli ennen seinä, silloin kun heillä oli eläimiä (mikä tietojeni mukaan lopetettiin 60-luvulla). Seinän tekemisestä minulla on melko selvä käsitys. Kuitenkin pohdiskelen muita
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
G
gluecifer: Se on jonkinlainen pontattu puupaneeli, noin 1 cm paksuudelta veikkaisin. Ja nyt näyttää siltä, että muovi yläpuolella on vahingoittunut sieltä täältä.. Miten käy, jos tiivistetään nykyinen sauma seinän ja tämän katon välillä jollain lateksi/silikonilla, ja sitten laitetaan uusi muovi suoraan vanhan katon alle, ennen uutta kattopaneelia? Se muovi tullaan kuitenkin naulaamaan
6 vastausta · 4,4k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Eristys toivottavasti estää kylmävedon. Kylmäveto johtuu kylmistä pinnoista, ja ehkä vetoa voisi myös kutsua kylmävedoksi. Joten sinun tarvitsee vain ;) saada: - riittävän eristetty kaikkialta. - Ilmatiivis kaikkialta (muovilla, tuulenpitävällä kankaalla, tuulipaperilla tai jollain muulla, joka estää tuulen ja vedon) Tarkista myös ikkunalistat. Ikkunat muodostavat kylmän pinnan =
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
J
JockeDjurö: Vierailin pari vuotta sitten tukkitalovalmistajalla Tanskassa. Heillä oli kaksi asiaa, joita he työstivät: heillä oli metsää ja he viljelivät joulukuusia ja sitten he rakensivat tukkitaloja. Vaikka heillä oli omaa metsää, kaikki puu tuotiin Venäjältä. Mutta siitä ei kerrottu, saimme tietää siitä naapurilta, joka kertoi kaikista venäläisistä kuorma-autoista, jotka tulivat ja
6 vastausta · 5,7k lukukertaa
A
anaitis: Sen vähän perusteella, mitä olet kirjoittanut, en voi antaa muuta neuvoa kuin ottaa yhteyttä konstruktöörin.
1 vastaus · 843 lukukertaa
S
storstark: Tiedätkö, mikä on katon sauman leveys? Mielestäni Suomessa käytetään joskus leveämpiä nauhoja kuin mitä täällä saa käyttää. Ruotsissa saumaleveys on 600 mm tavalliselle teräslevylle (670 mm rullalla). Mitä leveämpi nauha on, sitä enemmän se "pumpaa" - ja jos se asennettiin kovalla pakkasella, tilanne pahenee tietenkin.
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
D
Daniellinus: Pahimmassa tapauksessa ehkä voisi tukea kattotuoleja ulkohuoneeseen 90x90 tai 115x115 pilarilla taloa vasten, jotta voisi vähän keventää kuormitusta? Ehkä se on turvallisinta? Ei siitä varmaankaan tule mitään rumaa. Siitä tulee joka tapauksessa vähintään yksi 90x90 pilari talon seinää vasten, kun laitan lasituksen.
6 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
J
Jan-Å: Minä vain ruuvasin ja naulasin paneelin kiinni, sisäpuolelle laitoin kipsiä ja vaimo kiitti itseään siitä, että oli säästänyt vähän tapettia kun remontoimme eteistä aiemmin :) Rakensin samalla seinät ja katon portaiden yläosan päälle, joten paneelia oli helppo jatkaa sivuvalon jälkeiseen aukkoon. Vedettiin sähköjä lampulle ja laitoin telineen kukkaruukulle.
10 vastausta · 4,8k lukukertaa
J
JOW: salama, luulen että luulet mitä minä luulin kunnes lopetin uskomasta siihen ja kirjoitin toisen postaukseni siitä mitä nyt uskon... Että se on vuoraus, jonka näet ensimmäisessä kuvassa, joka on vinossa, ei että se olisi vinossa "seinän puoleista vuoraus ilman". Jakaa tuollainen leveä tarina ei ole niin helppoa, ei sillä tavalla, mitä luulen sinun tarkoittavan... ;)
7 vastausta · 6,0k lukukertaa
J
JulleJansson: Täydellistä! Kiitos!
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
S
Sixten08: Kiitos vastauksesta. Joten muurista ei tarvitsisi tehdä puhdistusluukkua. Riittää siis, että nokikolari pääsee käsiksi stossidan kautta.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
S
sura_nappar: Se mitä tarkoitan on, että haluan kiinnittää palkin vain toiseen päähän. Mitä voin tulkita piirustuksista, niin koolaukset roikkuvat vain ulkoseinissä muuten. Yläkerran yksi seinä on noin 1 metrin päässä seinästä joka on poistettu, ja toinen yläkerran seinä on noin 2,5 metrin päässä. Ulkoseinien etäisyys on noin 9 metriä. Voiko se kestää ilman palkkia? Siinä oli ennen
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
M
magnu: Täällä on kuvattu, miten juridiset asiat ovat. Jos heität 10000 menemään, niin se ei ole usein niin paljon, kun katsoo koko asiaa http://www.byggahus.se/forum/juridik/174716-undersokning-vid-kop-av-fastighet.html
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
B
Blomman16: Jos haluaa tehdä kirjan mukaan (AMA), tulee jalkapelti kiinnittää raakalautaan ja sitten huopa asetetaan pellin päälle ja kiinnitetään liimareunalla (riippuu millaista huopaa on käytössä). Useimmat kotirakentajat ja talonrakentajat ruuvaavat sen sijaan jalkapellin kantavaan rimaan, koska heidän mielestään se näyttää siistimmältä. Jos jalkapelli on asetettu huovan alle, on
5 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
A
Abrahamsson: Tänä iltana aion yrittää muurata lohkot kunnolla. Katsotaan, kuinka se sujuu... en ole koskaan aikaisemmin käyttänyt muurauskelkkaa. Olin suunnitellut lisäeristää 45 mm ulkopuolelta, mutta kysymys kuuluu, onko siitä niin paljon hyötyä, että se on sen arvoista? Vanhat vikportar ovat noin 5 neliömetriä ja niillä on paljon korkeampi u-arvo kuin seinillä nykyisin, joten tärkeintä
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Larsa
Larsa: Näin se siis näyttää. Katon palkit roikkuvat 15 cm ikkunan yläpuolella. Ajatukseni on sahata ulkonema pois, laittaa avväxling ikkunan yläpuolelle ja sitten kiinnittää katon reunat avväxlingiin liima-ruuvilla ja kulmilla. Laitan avväxlingen mahdollisimman pitkälle sisälle, jotta katon reunat voivat myös levätä hammarbandetilla. //Larsa
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Voit ajaa golvspånet aivan ulos. Varmista vain, että sinulla on tuki levyn pitkälle puolelle.
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
Sommartorparn
Sommartorparn: Tässä ketjussa sivulla 2 näet esimerkkejä siitä, miten voi eristää sellaisen talon ja välttää homeongelmia. http://www.byggahus.se/forum/isolering/183409-tillaggsisolera-tegelhus-inifran-2.html#post1426272 Jos ei halua käyttää lättbetong, voi käyttää träullitskiva sen sijaan. Miten olit aikonut tehdä kuulostaa homeongelmalta.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Sommartorparn
Sommartorparn: Tässä ketjussa sivulla 2 näet kuvia ja kuvauksen siitä, miten tällainen talo voidaan eristää aiheuttamatta homeongelmia. http://www.byggahus.se/forum/isolering/183409-tillaggsisolera-tegelhus-inifran-2.html#post1426272
7 vastausta · 7,9k lukukertaa
R
Rubia: Se on puuparveke. OK, mutta sitten ymmärrän, mitä meidän on pohdittava. Kiitos avusta!!
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
Världensbästaidha
Världensbästaidha: Haha, nyt alkaa olla liikaa tarjouksia =) Tulen tekemään niin, että emme aseta rimaa ihan ylös asti, vaan vain niin että se toimii ilmarakon kanssa. Mitä tulee ruuvien kustannuksiin, niin talo tuli x määrällä kg erilaisia ruuveja ja nauloja kaikissa mahdollisissa pituuksissa ja kooissa, joten suurempia kuluja tähän ei tulla tekemään tässä vaiheessa =) Kiitos vinkeistänne =)
6 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Olen pahoillani, mutta opiskelijat voivat hakea apua läksyihin koulussa tai vain lukea, mitä täällä kirjoitetaan. Suljen ketjun.
6 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Globetrot
Globetrot: [citat] Talo on nyt ostettu, ja lainasimme tuttavalta geigermittarin, se ei ollut sinistä kevyttä betonia.
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
Snailman
Snailman: Optimera har en 1200x2400 ungefär för noin 300kr så du kan ju kolla om det finns någara sådana på nåt optimera lähellä dig
3 vastausta · 13,4k lukukertaa
1337
1337: X-tack Novatechilta. http://www.youtube.com/watch?v=mCi8H_1fdAw
2 vastausta · 7,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.