6 003 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Karmi vino/käyrä ovilista
Minulla on vanha ovilista, joka pitäisi peittää listalla, mutta valitettavasti se ei ole kovin suora.
Miten voin "rakentaa" listan, jonka aion asentaa?
Ajattelen masoniittilevyä tai jotain vastaavaa, joka laitetaan sen alle, missä lista ei ulotu toiseen listaan.
Kiitos etukäteen!
Näin se näyttää ilman listaa:
Ylhäällä ne ovat reunassa:
Kun taas alempana se ei ole yhtä hyvä:

Miten voin "rakentaa" listan, jonka aion asentaa?
Ajattelen masoniittilevyä tai jotain vastaavaa, joka laitetaan sen alle, missä lista ei ulotu toiseen listaan.
Kiitos etukäteen!
Näin se näyttää ilman listaa:
Ylhäällä ne ovat reunassa:
Kun taas alempana se ei ole yhtä hyvä:
Masoniittilevy on 3,2 mm, mutta nykyään yleisimmät ovat ohuet HDF/MDF-levyt, luulen että ne ovat 3 mm. Toimii toisessa päässä, mutta paras voisi olla löytää noin 1 mm materiaali, josta voit rakentaa esim. 3 kiinnityspistettä. Ei valitettavasti ole vinkkejä... Puu, muovi, elastomeeri/kumi... pitäisi toimia, jos vain löytää materiaalin, joka on helppo sahata tai leikata.
Kyllä, sitä osaa, jonka olet kiinnittänyt kuvaan numero 2, kutsun täytteeksi (salning?).
Ja voisitko tehdä täytteestä leveämmän. Niin että se tasoittuu "pahin paikka" kohdalla, ja sen jälkeen antaa vuorauksen mukautua seinän mukaan?
Ja voisitko tehdä täytteestä leveämmän. Niin että se tasoittuu "pahin paikka" kohdalla, ja sen jälkeen antaa vuorauksen mukautua seinän mukaan?
Ahaa, oliko ongelmana se, että paikoillaan oleva lista ei ole suoraan.
Ja oletan, että listan irrottaminen ja suoraan takaisin laittaminen ei ole vaihtoehto, näyttää kuitenkin siltä, että jiiriin jää iso rako? Kuitulevy on helppo halkaista veitsellä sopiviin paksuuksiin. Vain tukea alle. Ja asettaa viimeinen lista vinoon, jotta se näyttää suoralta...
Ja oletan, että listan irrottaminen ja suoraan takaisin laittaminen ei ole vaihtoehto, näyttää kuitenkin siltä, että jiiriin jää iso rako? Kuitulevy on helppo halkaista veitsellä sopiviin paksuuksiin. Vain tukea alle. Ja asettaa viimeinen lista vinoon, jotta se näyttää suoralta...
salama, luulen että luulet mitä minä luulin kunnes lopetin uskomasta siihen ja kirjoitin toisen postaukseni siitä mitä nyt uskon...
Että se on vuoraus, jonka näet ensimmäisessä kuvassa, joka on vinossa, ei että se olisi vinossa "seinän puoleista vuoraus ilman".
Jakaa tuollainen leveä tarina ei ole niin helppoa, ei sillä tavalla, mitä luulen sinun tarkoittavan...
Että se on vuoraus, jonka näet ensimmäisessä kuvassa, joka on vinossa, ei että se olisi vinossa "seinän puoleista vuoraus ilman".
Jakaa tuollainen leveä tarina ei ole niin helppoa, ei sillä tavalla, mitä luulen sinun tarkoittavan...
Klikkaa tästä vastataksesi