Rakenteilla on laajennus. Siinä missä ulko-oven pitäisi olla, ei ole yläkynnystä. Kysymys on, onko tyhmää laittaa lattialastulevyä aukkoon, koska se on aika herkkä kosteudelle siellä. Mietin muuten 22 mm raakaponttia sen sijaan, ehkä "poikittaissuunnassa", jolloin jänneväli on vain hieman yli 20 cm.

Vai olenko ihan hakoteillä?

Kiitollinen vinkeistä // Larsa

Ola78
Kuulostaa melko järkevältä tehdä niin, lastulevy ei koskaan sovi yhteen kosteuden kanssa. Mutta voit katsoa löydätkö 22*220 paneelilauta sen sijaan, luulen että se on parempi kuin jatkaa raakakoolauslaudalla. Onko kynnyslistassa reikä, johon oven pitäisi tulla vai ymmärränkö täysin väärin? Voisi ehkä olla hyvä vahvistaa alapuolella siinä tapauksessa, ettei se notku.

Alempi syyli on makaava 45x145, sitten seisova 45x145, sitten ylempi syyli 45x145.
Olen leikannut ylemmän pois oviaukossa, muuten ovi tulee liian korkealle. Rako ulomman seisovan 45*145:n ja ensimmäisen lattiapalkin välillä on noin 20cm (lattiapalkit tämän seinän suuntaisesti).

Sinun ei pitäisi päästää kosteutta sinne. Silloin sinulla on suurempi ongelma kuin kostea lastulevy. Puu tai lastu ovat yhtä huonoja, jos kosteus pääsee sisään.

Ei tietenkään pitäisi päästää kosteutta sisään. Siinä tulee olemaan paneeli, 10mm ilmarako, kynnys kynnyspellillä, listat jne. Mutta samalla se on altis paikka. Kysymykseni on siis, voinko rauhallisesti jatkaa lattiahiokkeen kanssa vai pitäisikö minun laittaa massiivipuuta? Olenko väärässä vai voinko rauhallisesti käyttää lattiahioketta koko matkan?

Voit ajaa golvspånet aivan ulos. Varmista vain, että sinulla on tuki levyn pitkälle puolelle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.