Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
cem77: Ehkä silikonia tai öljyä on joutunut paikalle niin, että mikään ei tartu siihen? Kuulostaa siltä, että perusteellinen puhdistus tai vahvistaminen jollakin vahvikkeella olisi paikallaan?
Legendarisk: Hei! Löysin tämän keskusteluketjun Googlen kautta etsiessäni ongelmaa. Minulla on muutama kysymys sinulle, frenchie. 1. Tarvitseeko vahvistaa vain joka kolmas kierros? Vai ymmärränkö tässä jotain väärin? 2. Toimiiko se hyvin, jos pesee seinän korkeapainepesurilla ja kuinka puhdasta sen täytyy olla? Kiitos etukäteen. _________________ Lue lisää vahvistuksesta.
annajoh11: Hei! Minä ja minun kumppanini olemme juuri ostaneet vanhan Skånelängan (1800-luvun puolivälistä). Kun irrotin elementin ruokahuoneesta, kävi ilmi, että seinä takana oli huonossa kunnossa. Rappaus putosi tai oli äärimmäisen helppo vain tökkiä pois. [bild] Miten korjaan tämän parhaiten? Pitäisikö minun käyttää kalkkilaastia sekä saumaukseen että rappaukseen? Pitääkö se
MagnusSt: Jos sinulla ei ole tiiliä lojumassa, vaihtoehtona voisi olla laittaa venttiili seinään, joko toimiva tai fake. http://www.jula.se/ventilgaller-074141 Jotain sellaista ulkopuolelle ehkä?
cubix: Olen samaa mieltä edellisen kanssa, laita sinne uudet lattialastulevyt.
Fjelie 17: Aion ottaa muutamia kuvia, kun valo on tarpeeksi hyvä. Balk eller slana - jotain siltä väliltä. Tämän osan yläpuolella ei ole lattiaa, vaan se on auki harjaan asti. Täällä on ollut eläimiä joskus, mutta ei modernina aikana. Mitä moderni aika nyt onkaan? Viimeiset 50 vuotta?
miniGranis: Onko kenelläkään iltaehdotuksia, mistä voi ostaa Snap Toggle Tukholman alueella?
berne88: ja askelmatot ovat jo olemassa, joten ne maalataan vain valkoisella värillä. minä tarkoitin, kun kävelee askelmia, miten ratkaisen sen reunan? ajattelin laittaa vain listan, kyse on vain löytämisestä. ja siellä on fasettireuna nyt. joten minun täytyy ensin höylätä se pois, jotta se on suora.
Rip: Luin kirjassa Gysinge om lerklining (Rakennusten kunnostus käytännössä, kirjoittanut Göran Gudmunsson) ja löysin pari kolme syytä: * Lerklining on hieman joustavampi * Sama materiaali sopii parhaiten yhteen, eli ei halkeile yhtä helposti * Halpaa, + mahdollisesti vanha materiaali voidaan käyttää uudelleen Siellä on myös yksityiskohtainen kuvaus siitä, miten se tehdään, ja se ei
Matti_75: Jokainen sääntö seinässäsi voi ottaa noin 2 KN, joten laske, kuinka monta sääntöä sinulla on, jotka tukevat välipohjaa. Mene sitten Moelvens-ohjelmaan ja laske, mikä palkki tarvitaan. Muista myös laskea, mitä tarvitset palkin tukemiseen! Pilarit täytyy asettaa suoraan kellarin seinälle, jonka toivon olevan betonista. Ei riitä, että asetat ne vain lattialle.
nino: olen tehnyt näin: joko huoneen keskellä pyörivä laser tai kulmassa ristikko-laser. Mittaa ja merkitse korkeus seinien suuntaisesti, aloita esim. 28 mm alapuolella matalimmasta kohdasta (jotta voi olla 28*70 harva) kiilaa alas, käytä masoniittipaloja lautapaloja jne., oikeaan korkeuteen ja kiinnitä ulompaan kohtaan seinien suuntaisesti mittaa harvasta laservalon säteeseen, kiinnitä harva
Tornhill 2: Sinun pitäisi siis rakentaa puoliseinä, jota vasten voit asettaa keittiökaapit toiselle puolelle? Luulen, että saadaksesi sen vakaaksi sinun täytyy hyödyntää keittiökaappeja. Ensimmäinen askel. Ruuvataan ja liimataan keittiökaapit lattiaan. Toinen askel. Ruuvataan ja liimataan seinä kaappeihin. Kolmas askel. Asetetaan työtaso päälle. Valmis. Muuten, pitäisikö seinän olla
pozz2: Hei. Minulla on erillinen rakennus, jossa on pesutupa, jota nyt aiotaan remontoida. Se on eristämätön maanvarainen laatta. Seinät koostuvat 200 mm lecaharkoista, joiden päällä on puurunko. Katto on 2,4 m korkea, ja voin harkita sen laskemista tasan 2 metriin, jos tarpeen. Jos aloitan lattiasta - miten minun pitäisi eristää tämä sekä suojata kosteudelta? Minkä päälle kiskot
Mikael_L: Luulen, että se on pääasiassa vaikea vastata. :| Onhan se vaikea saada jälkikäteen muovitettuna hyväksi. Ja kysymys onkin, onko parempi jättää se kokonaan tekemättä, jos se jää puolitiehen. Voin antaa varovaisen pienen ehdotuksen, en lainkaan varma, että se on paras, enkä edes varma, että se on hyvä. :blushing: Järjestä mekaaninen poistoilma eli asenna yksi tai useampia
verktygsgurun: Todellinen bygghandel halkaisee ne puolestasi pientä maksua vastaan. Tehty pienessä hetkessä!
steve5432: Hei! Me aiomme tehdä vähän muutostöitä keittiössämme meidän 8 vuotta vanhassa Smålandsvilla-talossa. Tämä tarkoittaa, että meidän täytyy vaihtaa/muuttaa joitain kattolistoja. Kysymys on, miten löytää täsmälleen oikea listatyyppi, joka sopii tarkasti vanhan listan jatkoksi. Mitkä mitat pitäisi ilmoittaa, kun menee rautakauppaan juuri kattolistojen osalta? Tietääkö joku
Trix: Vanha ketju, joten kirjoitan lähinnä niille, jotka etsivät lisää ratkaisuehdotuksia. Asumme 80-luvun puutalossa ja olemme todenneet, että välipohja on liian heikko. Kaapit tärisevät, kun kävelee keittiössä. Ratkaisuna olemme vakauttaneet välipohjan I-palkeilla. Rossipohja on jaettu kahteen osaan, jotka on vakautettu erikseen. Pilarit on muurattu ja niiden päälle I-palkit on
Fnularn: Jos työtaso ei ole liian suuri, voit ajaa puusepänverstaalle, niin he auttavat sinua varmasti pientä korvausta vastaan. Ellei sinulla ole käytettävissäsi Larsa:n mainitsemia työkaluja.
Stefan N: Se on eräänlainen slaggia, josta se on tehty.
eran: Garagissa makaavat 45-tuumaiset, joihin on pystytetty täysleveä OSB. Sitten olen kiinnittänyt kipsilevyt pystyyn, mutta aloitin kulmasta puolikkaalla kipsilevyllä. Silloin kipsilevyjen saumat tulevat keskelle OSB:tä, tukeva ja hieno tulee siitä. Ruuvaan myös kipsilevyn makaaviin koolauksiin ja kiinnitän vain reunat OSB:hen.
bets: Pidä hatustasi kiinni, se voi olla täynnä huokoista materiaalia!
magnu: Laitoin EPS:n kauhalla ja miekalla. Ei pitäisi olla ongelmaa laittaa koolauksia kiskoille. Käytin muovisia kaapelikiinnikkeitä pitämään letkun paikallaan, mutta jouduin käyttämään 5x50mm ruuveja saadakseni kiinnikkeen kiinni EPS:ään.
1399: Kiitos tiedosta sekä mukavasta ja mielenkiintoisesta blogistanne! Ystävällisin terveisin, Elias.
andreascarlsson: Ongelma on, että maalarin kusipää oli täysi tunari ja ei tapetoinut erityisen kauniisti. En oikeastaan halunnut kattolistaa ollenkaan, mutta hän ei ole antanut minulle mitään vaihtoehtoa, koska tapetti ei mene ylös asti, kaikissa kohdissa (toisin kuin kaikissa vinokatoissa)... Eli, pelastaakseni tilanteen, haluan laittaa kattolistan. Mutta minun mielestäni listan laittaminen
jkarlberg: [citat] Siellä ei ole ollut säleikköä. Koko seinä talon keskellä on rakennettu samalla tavalla. Seinä on nyt poissa, ja yläkerran nokipinta oli 220*45. Seinä ei ollut kantava, mutta auttoi varmasti tukemaan nokipintaa hieman.
prototypen: Stolppikenkka ei oikein toimi, jos vain poraat reiän ja asetat sen siihen, mutta kaada vähän laastia, jotta vesi ei valu alas ja jäädyttäisi betonirappusia. Tee 3 uutta tolppaa, yksi, jota käytät apupukkina (ja muut, joita käytetään korvaamaan vanhat) sitten nostetaan paljon kiilalla ja moukarilla. 2-3 cm ilmaa riittää, mitä korkeampi, sitä helpompi on öljytä ja maalata puun
NightBuilder: Hei, tarvitsen vähän apua saadakseni hyvän tavan rakentaa 60 asteen kaltevuudessa oleva valmattu katto. Kokoan vähän omituisia ideoita, mutta en keksi hyvää tapaa saada aikaan hyvä rakenne, joka on vakaa ja hyvä. Piirrän vain vähän taloideoita. Perusta on neliömäinen ja on tarkoitus, että jokaiselle sivulle tulee ikkuna keskelle. Vähän enemmän harrastus kuin mitään muuta. En