3 658 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Ei tilaa ikkunoiden ylityspalkille
Minulla on ongelma. Laajennuksessani, jossa on vinokatto, kattokorkeus tulee olemaan 210 cm "ulommaisena". Minulla on ikkuna, joka tulee olemaan siinä seinässä, ja se on 150 cm leveä. Ajattelin laittaa kattopalkit 12,5 cm sisään kummallekin puolelle ja saan sillä tavalla cc 120. Ei tule paljon voimaa 12,5 cm:iin, mutta pitää olla avväxling koska vain hammarband ottaa voiman. Ajattelin sitten laittaa 45x220 avväxlingiksi, johon kattopalkit ripustetaan. Mutta sitten katon ulkonema (40 cm) ei tule olemaan minkään päällä. Mietin, että rakennuskulmilla ja liima-ruuvauksella sekä 45x45 kattolyhyrissä pitäisi olla kunnossa, vai mitä?....
Tämä on omia ajatuksiani, en tiedä miten yleensä ajatellaan. Onko joku, joka voi avustaa tai on ideoita?
17 asteen kattokulma.....
//L
Tämä on omia ajatuksiani, en tiedä miten yleensä ajatellaan. Onko joku, joka voi avustaa tai on ideoita?
17 asteen kattokulma.....
//L
Ikkuna-aukon korkeus on 210 cm lattiasta. Sitten tulee hammarbandet. Kun kaikki on valmista, ikkuna on katon tasolla, mutta sen täytyy olla vinokatto, joten se tulee todennäköisesti olemaan ok. Koska teen laajennusta, minun täytyy ottaa huomioon useita parametreja, kuten olemassa olevien ikkunoiden korkeus ja samaan huoneeseen kuuluvan oven korkeus. Jos ikkuna olisi ollut 116,5 cm leveä, ei olisi ongelmaa, mutta nyt minun täytyy katkaista kattopalkit saadakseni tilaa pääsykoolille...
Minulla ei ole hanapalkkeja, vain täysin "tasainen" vinokatto 3 m olemassa olevan talon ulkopuolella. 220 + 45 samaan suuntaan (kantavuuden vuoksi) 17 astetta olemassa olevan seinän perusteella. 17 astetta "ylös harjassa" myös huoneen sisällä. Hammarbandetin päällä on 45x220, joka ulottuu 40 cm. Koska ikkuna on 150 cm, tarvitsen 2 kpl 220 palkkia, jotka lepäävät hammarbandetin päällä ikkunan yläpuolella, mikä mielestäni tarkoittaa, että tarvitsen vaihtorakenteen saadakseni voiman ikkunan vieressä oleville seinäpalkkeille. Ongelma on sitten räystäs (40 cm), joka tulee roikkumaan vaihtorakenteessa. Olisi pitänyt olla kuva, mutta yritän nyt tekstillä...
Näin se siis näyttää. Katon palkit roikkuvat 15 cm ikkunan yläpuolella.
Ajatukseni on sahata ulkonema pois, laittaa avväxling ikkunan yläpuolelle ja sitten kiinnittää katon reunat avväxlingiin liima-ruuvilla ja kulmilla. Laitan avväxlingen mahdollisimman pitkälle sisälle, jotta katon reunat voivat myös levätä hammarbandetilla.
//Larsa
Ajatukseni on sahata ulkonema pois, laittaa avväxling ikkunan yläpuolelle ja sitten kiinnittää katon reunat avväxlingiin liima-ruuvilla ja kulmilla. Laitan avväxlingen mahdollisimman pitkälle sisälle, jotta katon reunat voivat myös levätä hammarbandetilla.
//Larsa
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Plaströr för vatten kryper ut ur väggen! Ingen plats för låda längre! [BILD]
Vatten & Avlopp -
Är elektrikerns förslag kostnadseffektivt (få plats i elskåp och mäta förbrukningen på två säkringar)?
El -
Spruta cellulosa i mellanbjälklag underifrån, vilken duk för att hålla isoleringen på plats?
Isolering