3 633 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Ilmarako välitilassa yläkerran erkkerissä
Olen tekemässä täydellistä remonttia 1,5-kerroksisesta huvilasta vuodelta 1910. Tällä hetkellä kiireellisin vaihe on yläkerran eristäminen talvea varten, ja olen tullut hieman sekavaksi kaikkien ohjeiden etsinnän jälkeen (kyllä, fiksuinta olisi varmaankin kysyä neuvoa Byggmaxin henkilökunnalta tai vastaavalta, mutta istun tällä hetkellä pyjamahousuissa, joten se ei ole mahdollista
). Joten, mitä olinkaan kysymässä... ai niin! Yläkerrassa on kattolyhty, josta tullaan portaita ylös. Tämä osa ei ole eristetty, vaan on täysin avoin kattoon asti, ja kattopalkit ovat näkyvissä. Alun perin halusimme pitää sen näin (tietenkin eristämisen jälkeen), mutta kävi ilmi, että eristys olisi ollut liian riittämätön. Kun otetaan huomioon, että taloa lämmitetään suoralla sähköllä ja vanhalla, huonokuntoisella puulämmitteisellä kamiinalla, keskitymme ensin eristykseen ja hyvän lämmitysjärjestelmän järjestämiseen. Joten nyt aiomme eristää ja tehdä tasakaton sen sijaan, että se olisi terävä.
Eli tässä tulee kysymykseni, kun teemme ilmarakoa, onko tarpeen laittaa rimoitus koko matkalta runkojen mukana kattoon vai voiko laittaa vain sinne, mihin kiinnitetään myöhemmin levyjä? Toivottavasti ymmärrätte hienosta piirustuksestani
Ajatuksena on laittaa sitten asfalttilevyä, koska alakerrassa on sellaisia levyjä valmiina.
Olen erittäin kiitollinen vastauksestanne!
Eli tässä tulee kysymykseni, kun teemme ilmarakoa, onko tarpeen laittaa rimoitus koko matkalta runkojen mukana kattoon vai voiko laittaa vain sinne, mihin kiinnitetään myöhemmin levyjä? Toivottavasti ymmärrätte hienosta piirustuksestani
Olen erittäin kiitollinen vastauksestanne!
ajl traj agään... =P
Juuri niin, voin sitten kiinnittää ne kunnolla ja säästää hieman metrihinnassa ainakin! =)
Kiitos vastauksesta!
Kiitos vastauksesta!
Mutta jos ostat esimerkiksi läktvirke Byggmaxista, se ei maksa mitään verrattuna kaikkiin sahauksiin, jotka sinun on tehtävä sen sijaan. Se koskee vain muutamaa kruunua verrattuna moneen moneen lisäminuuttiin, joita tarvitset, jos haluat ehtiä saada sen lämpimäksi ennen talven tuloa
Täyspitkät vaativat myös vähemmän ruuveja, jotka ovat kalliimpia kuin puu.
Haha, nyt alkaa olla liikaa tarjouksia =)
Tulen tekemään niin, että emme aseta rimaa ihan ylös asti, vaan vain niin että se toimii ilmarakon kanssa. Mitä tulee ruuvien kustannuksiin, niin talo tuli x määrällä kg erilaisia ruuveja ja nauloja kaikissa mahdollisissa pituuksissa ja kooissa, joten suurempia kuluja tähän ei tulla tekemään tässä vaiheessa =)
Kiitos vinkeistänne =)
Tulen tekemään niin, että emme aseta rimaa ihan ylös asti, vaan vain niin että se toimii ilmarakon kanssa. Mitä tulee ruuvien kustannuksiin, niin talo tuli x määrällä kg erilaisia ruuveja ja nauloja kaikissa mahdollisissa pituuksissa ja kooissa, joten suurempia kuluja tähän ei tulla tekemään tässä vaiheessa =)
Kiitos vinkeistänne =)
Klikkaa tästä vastataksesi