Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Sommartorparn: Mitä ovat nuo puunsyöjät? Jos kyseessä on raidallinen puunsyöjä (or Skåne) niin ne katoavat itsestään, jos saa kosteuden hallintaan. Ne eivät yksinkertaisesti voi elää kuivassa puussa.
Beginner80: Minulla on 15 neliömetrin kokoinen utiliteetti sisäänkäynti, jossa on maanvarainen laatta, joka ei ollut täysin tasainen valettaessa. Mitä vinkkejä teillä on, jotta se saataisiin täysin tasaiseksi ilman liikaa työtä (ero on noin 15 mm joissakin painaumissa)? Olen lukenut hieman ja joissakin tapauksissa käytetään tasoitemassaa tai jotakin tasaavaa massaa, mikä toimii ja mitä
Avbytaren: [citat] Mutta miten lasketaan, jos jokaisen ikkunan kummallakin puolella olisi liimapuupilarit ja lisäksi yksi kummallakin puolella tuplaovea, ja sitten liimapuurakenne niiden päällä kaikkien.
Kalarne: Portaat ovat olleet kiinni liimalla jo yli vuoden ajan ilman ongelmia. Loma-asunnossa, jossa on vaihteleva lämpötila, 15 C ja ylöspäin. (Gotlannissa) Ajatukseni oli, että jos se ei toimi, ryömin portaiden alle ja kiinnitän ne ruuveilla jollain tavalla.
pbengtsson: Voit myös asentaa rimaa 21x70 tai 28x70 30cm cc, tämän kiristät kunnolla ja silloin ei ole väliä, jos osut saumaan. Se lisää hieman korkeutta, mutta muodostuva ilmarako auttaa myös vaimentamaan ääntä ja voit vetää hieman ylimääräistä sähköä tilaan.
teamswix: Ei ongelmaa, mutta OSB tai vastaava gyprocin takana on hyvä olla. Asennan juuri artstonea x 12kvm ja kun se on niin leveää, siitä tulee käytännössä itsensä kantava.
jakim: Aha, ok se oli hyvä. Kiitos vastauksista! :)
SOCKEPLAST: Baxataan auto sisään, sekä siivotaan carporttiin ja varastoon kesän ja kevään aikana kertynyttä romua, kuten kolme vanhaa ulko-ovea karmilla, 25 tyhjää tasoituslaastia sisältänyttä pussia, 10 maalipurkkia, ruosteinen tikas, raudoitusverkko, rikkinäinen letku, vaihdetut ikkunat jne. Ehkä saadaan peräkärry täyteen katon kanssa. Sen jälkeen tulee ikkunan ja ulko-ovien listoitus,
gadeberg: Kyllä riittää kiristää. Ja vähän silikonia seinätelineeseen, niin se pysyy siinä.
Elvis69: Tässä sinulle on useita erilaisia lösningar. Sisäkattojärjestelmä 2 ja se, mitä kutsutaan CD:ksi, on alas ripustettu. CD-2 on se, mitä sinun siinä tapauksessa pitäisi käyttää. Joitakin ohjevideot täällä.
Hus-kvarna: Hei! Olen tekemässä eteistäni ja minulla on pieni ideapuute pienen ongelman suhteen.. Olen laittanut samat klinkkerit muuriin kuin mitä minulla on lattialla (sinne tulee takka). Seinään, joka liittyy muuriin 90 asteen kulmassa, olen myös ajatellut laittaa samat klinkkerit, mutta! Tämän seinän sisäpuolella on viemäri, paljon sähkökytkentöjä ja muuta, joten haluan seinän olevan
Linisen_01: Biofogar muodostuu, ja tämä reitti kuuluu kuitenkin niihin tasaisempiin. Joissakin paikoissa on rako lattian ja seinän välillä.
Jobo123: mitä luulette siitä, että laittaisi styroxin metallirunkojen väliin, kuitenkin tulee olemaan 2-3 cm ilmarako betoniseinään! Ehkä eristää jotain, sekä ääntä että lämpöä, vai onko se vain typerää?
Dalbotant: http://www.byggvarlden.se/nyheter/byggprojekt/article3300672.ece
Femfaldig: Olen rakentanut yläkerran yksikerroksiseen talooni ja purkanut vanhan savuhormin alas palkistoon saakka. Nyt haluan pidentää savupiippua noin 4,5 metriä ylöspäin ja läpi ulkokaton eristetyllä savupiipulla, esimerkiksi Premodul tai vastaava. Vanha savukanava on noin 200 kertaa 130mm. Onko kellään hyvää ratkaisua siihen, miten liittää savupiippu vanhaan savuhormiin?
haavard: Seitsemän vuotta myöhemmin? Minulla on råspont. Tulee halkeamia, mutta se oli mitä halusin, joten olen tyytyväinen?
Mieron: Sweet, sitten vain tuutata ja mennä, sillä juuri tällaisia spottareita olen katsellut. Ex Hide a lite 1201/1202 Kuinka monta on sitten sopivaa noin 8 neliömetrin vessaan? Mietin 6-7 kpl 10w tai pitäisikö valita 20w? En oikeastaan tiedä, kuinka paljon valoa näistä tulee.
SBH: suoraan kipsin asettaminen voi aiheuttaa ongelmia (kosteus). Voidaan asettaa säädöt mieluiten metallista. Sitten levyjen ei pitäisi koskea lattiaan tai kattoon. rappaus on myös hieno. ja käytä hengittävää väriä. tasoittaminen onnistuu, mutta älä käytä tavallista seinätasoitetta (levytasoite).
magnu: Olen asentanut uudet lattiat eteiseeni. Siellä on kylpyhuone, josta en voinut poistaa karmia ja kynnystä. Tässä tapauksessa järjestin kynnyksen sisäpuolelle täytteen, joka peitti sen osan, johon oven lehti menee ja hieman lattian päälle. Sitten minun piti sahata vähän oven alareunastakin. Kodinhoitohuoneeseen, jossa kynnys on hieman korkeampi lattiaan nähden, olen naulannut paikalleen
jerk: Seinässä on pystytukia, joiden väli on 45 tai 60 cc. Hyödynnä näitä kiinnittämällä poikittaisia tukia, joihin voit kiinnittää rakenteesi, niin se tulee kestämään.
Robert 75: Kiitos mielenkiintoisesta panoksesta teräspalkin ääniin liittyen, en ollutkaan ajatellut sitä... Tietysti haluaisin mieluummin liimapuuta, mutta koska taipuma kasvoi liian suureksi kuormien vuoksi, luulen valitettavasti, että meidän on käytettävä teräspalkkia nykyisessä rakenteessa. Kantojen välinen jänneväli on 7500 mm, ja rakenne rakennetaan raskaalla katolla ja se sijaitsee
AndersS: [citat] Nja, kutsun sitä viilulattiaksi. Sama rakenne kuin laminaatilla, mutta ohuella viilulla ja lakalla. On myös muita vaihtoehtoja painetuilla kuvioilla ja sitten lakkakerroksilla. Näissä tapauksissa lakkakerrokset määrittävät kulutuskestävyyden ja kestävyyden.
b8q: Itse mittasin vain metrimittalla, kuinka korkea laatta olisi kummallakin puolella, piirsin viivan laatalle ja leikkasin. Se onnistui erinomaisesti. Mutta viittamasi kikka voi olla seuraava: 1. Pidä leikattavaa laattaa (kutsutaan sitä "A") platinana yläpuolisessa rivissä. 2. Mittaa lattiasta tarkalleen yhden "laatankorkeuden" ylös (esimerkiksi pienen jämäpalan avulla aikaisemmasta
Dr Fozz: Teidän sananne siitä, että olin heikko, sai minut menemään kellariin ja lekata vähän. Kävi ilmi, että olitte oikeassa, se oli noin 5 cm paksua ja oli nopea rikkoa koska se oli aika pehmeää. Lauantaina on siis luvassa naurujuhlat ja väkivaltaa. Jos teitä kiinnostaa tulla käymään lekoamaan/kulmahiomaan/bilaamaan/piikkaamaan, tarjoan ruokaa ja olutta :)
Stefan N: Sinun täytyy olla ymmärtänyt hinnan väärin, eihän kukaan ilmoita kaakeleita juoksumetrinä, ellei kyse ole reunuksesta?
emilm: IKEA:lla on liukuovet, jotka ovat 150 cm kapeimmillaan. =( Olen tilannut ovia ELFAlta aiemmin ja se on toiminut hyvin, helppo asentaa. Ne ovat tosin melko kalliita, mutta etsi erikoistarjouksia. Ei ole epätavallista löytää 20-30% alennuksia eri rakennustarvikeliikkeistä.