miten toimin, jos haluan ostaa oven ja sivuvalon seinässä olevaan aukkoon, joka on 120 x 206 cm?
mitä mittoja karmille, ovelle ja sivuvalolle valitsen? miten sivuvalo kiinnitetään?
voisiko joku ystävällinen sielu auttaa minua?:O

Sehän on hieman pienempi kuin vakiokoko, joten sivuvalot täytyy tilata erikseen. Oli juuri keskustelu kapeista sivuvaloista, ja silloin niitä löytyi bygglagretista. http://www.bygglagret.se/sidoljus/sl-321__300 mutta hinta on kaksinkertainen verrattuna standardiin. Tarkista vähän ympäriltä nähdäksesi, löydätkö halvempaa.

Kiitos vastauksesta! Olen katsellut ympärilleni ja löytänyt oven 90x21 ja sivuvalo 30. Mielestäni sen pitäisi toimia, jos mitat ovat 10mm pienemmät...

Katsoin vähän linkkiä. Sivulasit vaikuttavat kohtuuttoman kalliilta.. mutta eristyslasit maksavat kai jonkin verran!

Et voi avata niin, että saisit standardin? 9 on aika kapea ulko-ovelle.

Minulla on tiilellä päällystetty puurunko, joten tuntuu siltä, että työtä on enemmän kuin minulla on halua tehdä. Joten jos yhdistelmä, jota olen ajatellut, toimii ilman lisätyötä, olen tyytyväinen...

Olemme juuri vaihtaneet ulko-oven ja jätimme väli-ikkunat pois, valitsimme sen sijaan oven, jossa on pieni ikkuna. Niin kapealla aukolla kuin Sinulla on, valitsisin leveämmän oven, sillä siitä on huomattavasti enemmän hyötyä kuin kapeasta väli-ikkunasta. Meillä oli vanhassa ovessa väli-ikkuna, jonka rakensimme nyt umpeen, meillä on enemmän hyötyä seinästä eteisessä kuin lasiruuduista, jotka enimmäkseen heikentävät eristystä ja lisäävät murtautumisriskiä.

206 korkeudessa saan sen, että haluat luultavasti 20 korkeudeksi. On mahdollista sovittaa sinne 21, mutta silloin oviaukon ympärille jää todella huonosti tilaa eristykselle.

luulen, että 120 ovi on vähän liian suuri, joten valitsen luultavasti 90 + sivuvalot. Korkeus 206 oli, kun mittasin kynnyksestä ylöspäin. Arvelen, että kynnys on noin 4 cm "korkea", joten yhteensä se on luultavasti 210. Kiitos kaikista vinkeistä!

Jan-Å sanoi:
Olemme juuri vaihtaneet ulko-oven ja jätimme sivuvalon pois, valitsimme sen sijaan oven, jossa on pieni ikkuna. Niin kapean aukon kanssa kuin sinulla on, valitsisin leveämmän oven, sillä siitä on huomattavasti enemmän hyötyä kuin kapeasta sivuvalosta.
Meillä oli sivuvalo vanhassa ovessa, jonka nyt rakensimme umpeen, saamme enemmän hyötyä eteisen seinästä kuin lasiruuista, jotka enimmäkseen heikentävät eristystä ja lisäävät murtautumisriskiä.
Miten te teitte umpeenrakennuksen sivuvalon jälkeen? Olen samalla linjalla (jättää sivuvalon pois), mutta en tiedä, miten rakentaisin umpeen sen aukon, joka jää...

Minä vain ruuvasin ja naulasin paneelin kiinni, sisäpuolelle laitoin kipsiä ja vaimo kiitti itseään siitä, että oli säästänyt vähän tapettia kun remontoimme eteistä aiemmin :)
Rakensin samalla seinät ja katon portaiden yläosan päälle, joten paneelia oli helppo jatkaa sivuvalon jälkeiseen aukkoon. Vedettiin sähköjä lampulle ja laitoin telineen kukkaruukulle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.