Aion korvata autotallin kantavan sisäseinän liimapuupalkilla, jossa pilarituki on autotallin lattiaa vasten (käsittelemätön betonilattia, Leca-reunaelementit). En halua, että pilari on suoraan lattiaa vasten, vaan haluan sen seisovan jonkinlaisella korokkeella (sekä sokkelihuopa tai vastaavaa tietenkin).

Miten parhaiten teen korokkeen? Valaa? Millä? Raudoitus? Alustan esikäsittely valetun korokkeen alla?

Kuinka paljon haluat sen nostettavan? Syllpahvi tai muovi on kai helpompaa. Et kai aio pitää vettä lattialla? Jos tarvitset vain vähän, niin miksi et muovivälirenkaita? Muotoile ja valaa jollakin teräskuiduilla vahvistetulla betonilla tai vaihtoehtoisesti kuitutasoitteella? Poraa ja lyö alas joku raudoituspala ensin! Ymmärrätkö :) ? Terveisin

• Tykkään
jackhammer
  • Laddar…
Kuten sanottu, se on autotallin lattia, joten se tulee olemaan märkä silloin tällöin. Minun täytyy myös jossain vaiheessa tehdä jotain pintakäsittelylle (tasoitus tai vastaava), koska olen joutunut piikata pois vanhan tasoitetun kaadon seinien ympäriltä.

Muutaman senttimetrin haluaisin nousta lattian tasosta.

Muottien muotoilu ja valaminen ovat, mitä olen spontaanisti ajatellut. Halusin vain ensin heittää kysymyksen esiin nähdäkseni, jos joku hyvä vinkki/neuvo/varoitus tulisi ensin.

Osta säkki fiberspackel ja rakenna muotti, se täytyy olla paras. En usko, että pitäisi valaa yli 5 cm kerrallaan.

En usko, että pitäisi käyttää tasoitetta. Tee muoto ja täytä se expanderbetongilla. Sitä käytetään pilarien alapuoliseksi työn alle suurissa teollisuushalleissa, joten se kestää myös sinulle. Varmuuden vuoksi voit lyödä expanderia vähän matkaa jokaiseen kulmaan nykyiseen laattaan. Poraa samalla alas 16mm kierrevarsi keskelle, johon voit porata vastaavan reiän pilariin kiinnittääksesi sen.

Matti_75> Kiitos!

Ole hyvä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.