Hei.

Olen parhaillaan purkamassa vanhaa keittiötä asentaakseni uuden IKEA-keittiön tilalle. Tällä hetkellä toinen sisäseinä on kaakeloitu, ja ajatuksena on purkaa vanhat kaakelit, siistiä seinä hieman ja sitten maalata. Koska liesi siirretään, ei enää ole tarvetta pitää kaakeleita sisäseinässä. Kun aloitin tänä iltana kaakeleiden irrottamisen, huomasin, että seinässä on noin 5 mm rappausta päällä, joka on kiinnitetty kanaverkkoon. Tietenkin rappaus irtoaa heti kosketuksesta. Kun olen poistanut kaakelit, minun täytyy rapata noin 1,5 x 0,5 metrin kokoinen alue. Myös muu osa seinästä on melko tylsä ja siinä on paljon vanhoja reikiä ja epätasaisuuksia.

Kysyn siis heti, millaista rappausta tarvitsen? Kuinka kauan kestää kuivua? On myös tietty aikapaine, koska keittiö pitää asentaa sunnuntaina. Voisiko olla vaihtoehto laittaa 6 mm kipsilevy koko sisäseinään? Kyse on hieman yli yhdestä kipsilevystä oven molemmilla puolilla ja vähän oven yläpuolella, joten määrä ei ole suuri. Yksi etu tässä olisi, että voisi asentaa muutaman johdon uuniin ja jääkaappiin/viileäkaappiin seinään sen sijaan, että tarvitsisi naulata kaapeli listojen ja ovenaukkojen ympäri.

Mitä sanoo tämän foorumin yhteinen osaaminen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.