Uutena täällä foorumilla pyydän anteeksi, jos postaan tämän kysymyksen väärin:

Olemme täällä yrittämässä laskea, mitä maksaisi palkata ammattilainen joka levittää noin 15 mm tasoitetta 30 m² alueelle (betonilattia kellarissa) ja sen jälkeen asentaa klinkkerilaatat. Ei lattialämmitystä.

Itse materiaalit voimme luultavasti laskea itse, mutta voiko jollain tavalla karkeasti arvioida, kuinka kauan tämä voisi kestää? Tiedän, että voin kysyä ammattilaisilta, mutta nyt haluamme enimmäkseen tehdä karkean arvioinnin ennen kuin ajatusprosessi menee niin pitkälle, että alamme kysyä ammattilaisilta.

Odotan kiitollisena ajatuksianne ja kokemuksianne.

Kulutus tasoite:

1,6kg/neliömetri/mm

1,6kg x 15mm = 24kg x 30neliömetri = 720kg

Siitä tulee 29 säkkiä tasoitetta noin 250kr/kpl = 7250kr materiaalista.

Ehkä voi viedä 2 päivää ammattilaiselta yhdessä pohjustusaineen ja materiaalin noudon kanssa.

400kr + alv = 500kr/h x 16h = 8000kr

Sittenhän voidaan tuo kustannus puolittaa kotitalousvähennyksellä.

Arvioisin noin 12-13000 kotitalousvähennyksen kanssa.

Terveisin Michael

Kiitos paljon! Mutta silloinhan klinkkerin laatoitus ei sisälly työaikaan, vai?

Ei, vain tasoite. Kaikki riippuu siitä, millaisia laatat ovat.
Kiinnitysainetta kuluu suunnilleen saman verran, saumaus voi vaihdella laattojen koon mukaan.

Suuret kiitokset Michael!

Kuluu hieman yli 3 kiloa fix/m2 10mm kamalla, joten 100kg fix riittää 30m2.

Kiitos Stefan! Nyt täytyy vain arvioida klinkkerin asennus...tulee kalliiksi tämä...

EndZone sanoi:
Suuri kiitos Michael!
Toivottavasti asia ratkeaa teille, en itse työskentele lattian asentajana. Joten tämä on minulta arviota.

Työskentelen puuseppänä ja teen paljon töitä yhdessä lattiafirman kanssa täällä, en usko, että olen täysin hakoteillä :)

Y
Mietin vain, miksi tasoitemassa ennen laattoja, onko lattia epätasainen vai onko lattialla väärä kaato?
:S

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.