Hei,

Syksyn aikana olen käyttänyt aikaani uuden asuntoni makuuhuoneen remontointiin. Koska minulla ei ole kokemusta, se on vienyt paljon aikaa ja olen kohdannut vastoinkäymisiä, mutta samalla olen oppinut paljon ja minulla on ollut hauskaa. Olen iloinen ja ylpeä siitä, että tein sen itse. Tällä hetkellä on vain listojen asennus jäljellä (mikä tulee todennäköisesti käsiteltäväksi erillisessä kysymyksessä).

Remontin aikana olen seurannut monia mukavia keskusteluja Byggahus-sivustolla ja saanut valtavasti apua. Olen löytänyt kaiken tarvitsemani tiedon, joten en ole esittänyt omia kysymyksiä. Nyt kuitenkin olen saavuttanut rajani ja minun on pakko pyytää apua yksinkertaisessa asiassa.

Minun pitäisi asentaa stringhylly kipsiseinään. Ajattelin, että se on helppoa ja ostin nämä kipsikoukut (http://www.drywallinfo.com/drywall-news/wp-content/uploads/2009/07/hercules-hooks2.jpg), joita olen itse käyttänyt vanhassa asunnossa. Pysähdys tuli siinä vaiheessa. Niitä voi työntää sisään, mutta ei kääntää mihinkään suuntaan. Johtuvatko liian paksuista kipsilevyistä?

Ostin sen sijaan molly-ankkurin (4 mm http://baatplassen.no/img/15/15276/expanderskruv_mollyplugg_1.jpg). Piti tarvita vain ruuvimeisseli. Kun ruuvasimme sen sisään, se teki pienen kraaterin (okei, liioittelen, mutta kittisieluni kärsi). Emme saa sitä laajenemaan, se vain pyörii suuremman ja suuremman reiän. Voiko se johtua liian paksusta kipsilevystä?

Kummallista kyllä, tämä vastoinkäyminen on saanut minut haluamaan luovuttaa. Reikä on kuin haava minulle. Minun on nyt saatava hylly niin, että se peittää reiän. Kysymykseni on, kuinka teen tämän, etten riskeeraisi uuden suuren reiän syntymistä? En jaksa enää yhtään tarpeetonta reikää.

Kiitos ajasta ja avusta!

Linn

Tässä on kuva siitä, kuinka se syö kipsiseinän.

• Reikä kipsiseinässä, jossa on ruuvin kanta näkyvissä.
  • Tykkään
jorsig
  • Laddar…
Molly asennetaan mollytangolla, muuten käy kuten sinulle.
Voi näyttää esimerkiksi tältä.
702248.jpg

Kiitos vastauksesta! Kuten ymmärsin pakkauksen vaatimattomista ohjeista, tämä tyyppi ei tarvitsisi Molly-työkalua, mutta se on siis aina tarpeen? Luuletko, että jos ostan Molly-työkalun, se tulee toimimaan? Etkö usko, että voisi olla jotain muuta, mikä aiheuttaa ongelmia?

Nyt kipsi näyttää jo vaurioituneelta, joten voi olla vaikea saada juuri tuo molly kiinni. Kokeile ja katso.

Kun poraat, huomioi poraussyvyys, jotta tiedät onko kyseessä yksi vai kaksi kipsilevyä - riippuen kipsilevyjen määrästä käytetään eri mollyja.

1 kipsi 13 mm paksu
2 kipsiä 26 mm paksu

Hanki myös mollypihdit helpompaa ja parempaa asennusta varten.

Molly voidaan asentaa ilman erikoispihtejä. Pitäisi yrittää kiertää ruuvia ilman, että takana oleva levy repii kipsiä. Jos muistan oikein, se sujuu helpoiten, jos painaa levyn, jossa on pienet lipareet, seinään ennen ruuvaamisen aloittamista, jotta levy kiinnittyy kunnolla. Katso jäljellä olevia ruuveja, niin saat käsityksen siitä, miten ne toimivat.

Oletko aivan varma siitä, että se on kipsiseinä? ettei se ole rapattu kevytbetoni esim?
Muuten pihdit ovat tarpeen, pitäisi saada se kiinnittymään vaikka se olisi pyörinyt reikässä, sillä kun se laajenee, se on huomattavasti suurempi kuin se reikä.

Se ei laajene, jos tausta pyörii mukana.

Kiitos kaikista vastauksista.

Kyllä, olen melko varma, että se on gips.

Yhteenvetona näyttää siltä, että 1) Ostin mollypihdit huomenna 2) Kokeilen laajentaa sitä, joka on jo paikallaan 3) Muussa tapauksessa pitäisi onnistua laittaa uudet mollyt uusiin paikkoihin mollypihdien avulla.

P
Ostin mollypihdit Ö&B:stä 15 vuotta sitten, ja ne ovat yhä kanssani… Eivät maksaneet montaa euroa… Muistan, että epäröin silloin, tarvitseeko niitä todella. Mutta en voi ymmärtää, miksi ei kerrota, että sellaiset pihdit ovat kullanarvoisia, kun asentaa mollyja. Jos ei ole pihtejä, voi laittaa todella suuren prikan tulpan ja ruuvin väliin, kun kiristää tulppaa.

Kuten aiemmin sanottiin, on tärkeää, että sinulla on oikean paksuiset tulpat kipsilevyn määrän mukaan. Katso tulpan "kaulaa". Jos se on 26mm, se on kaksoiskipsille… Ne yleensä tunnetaan myös nimellä 4D (D == kaksinkertainen) kun taas 4E (E == yksittäinen). 4 tarkoittaa ruuvin paksuutta.

Fischer gkm! Näin vältät sekä tiedon kerrosten lukumäärästä että pihdin hankkimisen. Helpompi poistaa ja palauttaa, jos hyllypaikka ei ole enää ajankohtainen myöhemmin.

Onko sinulla oikea mollyn pituus? On olemassa yksinkertainen, kaksinkertainen ja kolminkertainen kipsi.
Liian lyhyt molly ei voi laajentua, kun siivet jäävät reikään. Silloin ne yleensä pyörivät.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.