Hei!

Olen pystyttänyt 4 uutta seinää kellarissa. Olen lisännyt kipsikerroksen ja huomaan, että kuuluu paljon "onttoa ääntä" kun esimerkiksi koputan seinään!

Jos kiinnitän toisen kipsikerroksen, muuttuuko ääni merkittävästi?
Niin merkittävästi, että kannattaa lähteä ostamaan ja asentamaan kipsiä?

Ajatuksenani ei ole hakata seiniä, kun huone on valmis, mutta en myöskään halua tasoittaa ja maalata ja sitten olla tyytymätön lopputulokseen.
Tulisin katsomaan paljon elokuvia huoneessa, joten en halua, että seinistä olisi häiriötä, kun nostan volyymia! Mutta tämä ei ehkä ole ongelma, kun huoneessa on huonekaluja!?

Minulla ei ole kokemusta yksinkertaisesta tai kaksoiskipsistä. Mitä teidän mielestänne minun pitäisi tehdä?

Ystävällisin terveisin

Onko sinulla eristystä seinissä? Sellainen täytyy olla, muuten tulee resonanssilaatikoita....

ei, ei eristystä kosteusriskin vuoksi, koska se on kellari!
Neuvottiin olemaan eristämättä sisältä vaan sen sijaan ulkopuolelta.

Joten et usko, että toinen kerros kipsiä tekee suurta eroa?
Täytyy ripustaa absorbereita niin, että ääni vaimenee ja toivoa, että tämä riittää!

Ok, se on kiinnitetty ulkoseiniin. Kaksoiskipsi voisi olla vakaampi ja auttaa. Ehkä on olemassa joku matto tai jokin, jonka voit laittaa väliin vaimentamaan seinien värinöitä.

Olen kiinnittänyt noin 2 cm ulkoseinästä!
Jos ymmärsin oikein, ei pitäisi olla eristystä, koska ulkoseinän sisäpuoli voi saada saman lämpötilan kuin ulkopuoli, mikä tarkoittaa, että kosteus jää sisään ja voi aiheuttaa ongelmia.

Kyllä, seinästä tulee varmasti tukevampi kahdella kerroksella. Mutta en tiedä, onko se niin paljon vaivan arvoista!
Vaikea päätös!
Jos värähtelyjen ei pitäisi levitä seinään, tarvitaan varmaan ilmarako, jota en saa, jos eristän jollain ja sitten kipsi päälle!

Pieni pohdinta! Aiotko kävellä ympäri ja lyödä seiniä? :)

On selvää, että ääni resonoi enemmän, kun se ei ole eristetty.

Mikä cc-väli sinulla on? Onko sinulla tuuletus ylä- ja alaosassa?

On selvää, että 2 kerrosta tekee siitä jäykemmän, mutta ei mitään äärimmäistä eroa. Ei kannata, jos kysyt minulta.

Hehe ei kuten kirjoitin yllä, en oikeastaan aio tehdä niin huoneessa:)

Joo, minulla on metallirunkoja etäisyyksillä sekä pari cm rako kipsilevyn ja katon välissä!
Cc 60. Mietin ensin cc40:ä, mutta en usko, että sillä olisi ollut suurta merkitystä.

Täytyy ripustaa vähän kankaita tai jotain, jotta saadaan kaikua pois mahdollisimman paljon!
En myöskään usko, että kannattaa nähdä ylimääräistä vaivaa laittamalla uusi kipsilevykerros!

Jos olisit ajanut 45cc, ehkä ääni olisi ollut hieman hiljaisempi (90 levy).

Olen järjestänyt myös huoneen kellarissa. Vaikka puulla 45x70 cc60:llä, mielestäni se ei ole niin paha. Puu antaa tosin erilaisen kaikupohjan :)

Kyllä, vähän kadun, etten valinnut puuta, pelkäsin kun niin moni sanoi, ettei seinän lähellä tulisi olla mitään orgaanista materiaalia. Samoin olisin voinut käyttää 45x70 enkä 45x45 tilan säästämiseksi...
Mutta nyt se on kuten on! Katsotaan, miltä se näyttää, kun saan vähän tavaroita huoneeseen!

jos sinulla on etäisyys lattiasta ja katosta sekä ulkoseinästä, niin tarvitaan paljon ennen kuin puu joutuu hyökkäyksen kohteeksi.

Tulet olemaan täysin tyytyväinen :D

Toivon näin! :)

Tiedätkö miten neulanhuopamatto palaa?
Ajattelen liimata tätä seinille saadakseni siitä hieman vaimennetumpaa ja mahdollisesti vähemmän resonanssia!
Mutta en löydä tietoa siitä, miten palosuojattuja matot ovat.
Kysyin Bauhausista, mutta he eivät tienneet...
Jos aion sisustaa koko huoneen, haluan tietää!!

Nyt bauhaus on vastannut, että se on Brandsikring EN 13297. En ole kuitenkaan vielä löytänyt, mitä se tarkoittaa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.