Hei!

Aiomme laittaa lattiaa jossain vaiheessa ja mietimme, minkä ostaisimme. Byggmax on tietenkin kuten aina halpa, mutta ovatko ne lattiat hyviä? Pienet oksat ja sellaiset ovat täysin ok, mutta ei suuria reikiä tai halkeamia.

Onko muualla, missä voisi ostaa mäntylattiaa kohtuulliseen hintaan? Haluamme mahdollisimman leveitä lankkuja, mutta samalla meillä on melko tiukka budjetti. Ehdotuksia?

S
te voitte tarkistaa jonkun paikallisen sahan.
mahdollisesti ostaa halvalla ja lajitella se, mikä on hyvää. jos teillä on huono onni, se voi tulla kalliimmaksi kuin esimerkiksi beijer tai muut kalliimmat firmat.
jos kalliimpaa, voi olla tarpeen lajitella, mutta silloin voitte vaihtaa laudat.

Kävimme eilen ihmis kylässä ja katsastimme sen, ja se näyttää ihan ok:lta. Vähän rumia oksia, mutta kai sitä pitää odottaa vähän hukkaa. Hukkaa tulee luultavasti, riippumatta siitä, kuinka kallis puutavara on alun perin.

Mutta paikallisesti sahattu olisi mielenkiintoista - tunteeko kukaan mitään sahaa Växjö - Hovmantorp-alueella?

Olen myös etsinyt mäntylattioita. Ongelma, kun antaa jonkun paikallisen sahan höylätä lattian, on se, että monelta puuttuu kuivaamo. Olen kysynyt kahdelta eri sahaajalta, mutta molemmat epäröivät höylätä lattiaa, koska se voisi vääntyä ja kutistua. Jos ei välitä siitä, niin voit varmasti saada paremman lattian halvemmalla paikalliselta sahalta. Voin muuten lämpimästi suositella kavelbrosågen, mutta se on lähempänä Kalmaria kuin Växjö.

Ostin 26x145 mäntylautalattiaa GS-byggvarorista Halmstadin ulkopuolelta, 89 kr neliöltä, hyvälaatuista läpi asti. Kutsutaan "japan-golv" koska mitoitus viedään vientiin Japaniin. Se, mikä on hylätty vaativien japanilaisten toimesta, näytti minun silmissäni paremmalta kuin A-luokan ruotsalaiset lattiat :-)

Forbo sanoi:
Ostin 26x145 mäntyparkettia GS-rakennustarvikkeista Halmstadin ulkopuolelta, 89 kr neliöltä, hyvä laatu kauttaaltaan. Kutsutaan "japanilaiseksi lattia" mittojen vuoksi, joka menee vientiin Japaniin. Se, mikä Japanissa on hylättyä, näytti minun silmiini paremmalta kuin A-luokitellut ruotsalaiset lattiat:-)
Olen samaa mieltä Forbon kanssa, mutta en ole löytänyt mitään "japanilattiaa".

Olen asentanut "Ekonomigolv", joka on hieman leveämpi ja kalliimpi, mutta näyttää myös hyvältä:

http://www.gsbyggvaror.se/produkter/tra/FURU_GOLVTRa_EKONOMI_KVALITE.html

Ehkä teillä on Kronobergissä jokin vastaava pienempi sahatavarakauppa, joka ei kuulu suurten ketjujen piiriin?

Viimeksi muokattu:
KnockOnWood sanoi:
Samaa mieltä Forbon kanssa, mutta en ole löytänyt mitään "japangolv".
Sitä ei kutsuttu Japan-golv kaupassa/varastossa, mutta kun tein tilauksen lattiasta, mainittiin sana ja tarkistin sen, ja se koko on ilmeisesti erityisesti japanilaiseen vientiin:-) Sitä lattiaa ei ole heidän kotisivullaan. (Se oli se lattia jonka ostit, kävin siellä katsomassa ja löysin 2-3 vaihtoehtoa joita heillä oli kotona, ja tämä maksoi 89kr neliöltä..)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.