EndZone sanoi:
Mexitegel: Unohdin esittää sinullekin kysymyksen. Voiko olla apua, jos kiinnittää askelman runkopalkkiin ulkopuolelta suoraan askelman sivuun? Vai onko riski, että tämä vetää askelman irti siitä runkopalkista, joka on ulkoseinää vasten? Ajattelin muuten, että tämä voisi vetää runkopalkin takaisin askelmaan, jonka jälkeen voisi toteuttaa ehdottamasi ratkaisun? Mutta ei tietenkään haluaisi pahentaa tilannetta vetämällä askelmaa ulos toisesta päästä :)
Nja. Joko et tee mitään, tai sitten vain liimaat, tai liimaat ja ruuvaat, mutta sinun tulee tehdä samanlailla kaikissa askelmissa. Vain toisella puolella tai vain joissakin askelmissa tekeminen on varmaan melko turhaa.
 
mexitegel sanoi:
No, joko et tee mitään, tai sitten vain liimaat, tai liimaat ja ruuvaat, mutta sinun tulee tehdä samoin joka askeleella. Toteuttaa se vain toisella puolella tai muutamissa askelissa on luultavasti melko turhaa.
Samaa mieltä!
 
Kiitos! Koskien alustan poistamista, se oli tietysti myös mielessäni, mutta siitä tulisi silloin todella pitkä viimeinen askel portaita alas lattialle, joten en jaksanut (lue: en ymmärtänyt) miten ratkaisisin sen helposti. Alusta tuntui kuitenkin hyvältä välimallilta siihen päivään, kun otan käsittelyyn koko olohuoneen. Se päivä todennäköisesti viipyy kuitenkin.

Tämä askelmien ruuvaaminen ja liimaaminen, olemme siitä siis kaikki samaa mieltä. Mutta edelleen tämä, että minun täytyy tukea jotain lattialastulevyn ja vangpalkin väliin, vai kuinka? Muuten tuntuu siltä, että seinään kiinnitetty vangpalkki joutuu kantamaan paljon voimaa, kun taas toinen vangpalkki roikkuu puoliksi ilmassa (ei kuitenkaan silloin, kun seisoo alimmalla askelmalla, jolloin myös ulkompi vangpalkki kohtaa alustan).
 
Jos purat koko portaikon ruuviliitoksen takia, korjataan se muutamassa tunnissa! Ylhäällä tulee pieni ero, jonka kaikkien jalat kestävät.

Kerran jouduin purkamaan samanlaisen trappan sängyn toimitusta varten ;)
Purkutyö ja kokoaminen 1 tunti.
 
Aion pohtia tätä vakavasti. Vielä kerran - suuri kiitos ajastanne tänä iltana!
 
Helpoin tapa olisi ollut käyttää sopivan kokoista mäntyplankkua jatkamaan vangstyckena, mutta nyt alusta on jo paikallaan.

1. Löydä sopiva palanen (kiila ei tarvitse kuvata sen geometristä muotoa yksityiskohtaisesti :) ), jonka asetat vain vagnstycke ja lattian väliin.
2. Poraa reikä vangstyckeen noin 5 cm ylös lattiasta, halkaisijaltaan suurin piirtein ruuvin kierteiden kokoinen. Poraa koko vangstycken läpi, mutta älä lattiaan asti.
3. Osta pyörösauva mäntystä, jonka halkaisija on suurempi kuin ruuvin kanta, ja poraa sitten reikä samalla halkaisijalla kuin pyörösauva, syvyydeltään sopiva niin, että ruuvi osuu lattiaan (ja jos alla on tukipalkki).
4. Ruuvaa ruuvi paikoilleen.
5. Katkaise pala pyörösauvasta, joka on hieman pidempi kuin reiän syvyys, ja naputa se paikoilleen.
6. Viilaa ja hio hiekkapaperilla.
7. Valmis!
 
Kanoners! Seuraan varmasti sitä vinkkiä tunnen. Kyllä tämä plattformen pois jättäminen olisi valitettavasti aiheuttanut joitain muita kauneusvirheitä kahdella seinällä, jotka olisivat vaatineet uudelleen tapetointia ja lopulta tunsin vain, että - plattformin rakentaminen oli sekä kätevämpää että nopeampaa juuri tässä tilanteessa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.