1 854 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Mitkä vaihtoehdot minulla on?
Oli kosteusvaurio kesämökissä, jossa merivesi nousi lattian alle. Nyt kaikki on purettu ja kaksi suurta kosteuspoistajaa on käynnissä siellä. Olen nyt huomannut, että lattiassa on melko suuria rakoja joidenkin lautojen välillä, ne ovat raakaponttia, jotka on naulattu alapuolelta. Joten kysymykseen, miten jatkan eteenpäin? Mitä vaihtoehtoja minulla on?
Ulkokipsi olemassa olevan raakapontin alapuolelle?
Tai EPS-eristelevy? Uusi raakapontti?
Polyuretaanivaahto rakoihin?
Mitä te tekisitte? Olen hieman kallistumassa eristelevyn puolelle, koska osastossa on vain tilaa 120 mm eristykselle ja haluaisin hieman paremman eristyksen, mutta pelkään kondensaatiota (?)
Ulkokipsi olemassa olevan raakapontin alapuolelle?
Tai EPS-eristelevy? Uusi raakapontti?
Polyuretaanivaahto rakoihin?
Mitä te tekisitte? Olen hieman kallistumassa eristelevyn puolelle, koska osastossa on vain tilaa 120 mm eristykselle ja haluaisin hieman paremman eristyksen, mutta pelkään kondensaatiota (?)
Vaikea tilanne siellä, onko tulva "ainutlaatuinen" vai onko mahdollisuus, että se tapahtuu uudelleen?
Koska kyseessä on vapaa-ajan asunto, olisin varmaan miettinyt, voiko sitä jotenkin korottaa ja asettaa pilareille tulevien ongelmien välttämiseksi.
Koska kyseessä on vapaa-ajan asunto, olisin varmaan miettinyt, voiko sitä jotenkin korottaa ja asettaa pilareille tulevien ongelmien välttämiseksi.
Jos raakapontti on kuiva ja tuore, olisin vain laittanut tuulensuojapaperin ja sitten mineraalivillan. Jos haluaisin enemmän eristystä, asentaisin alapuolelta solumuovia ruuveilla ja suurilla prikoilla. Älä käytä liikaa solumuovia, sillä ehkä saat asuntoveneen, jos vesi nousisi uudelleen.. lol
Yksi vaihtoehto on eristää spray-polyuretaanilla lokeroissa, jolloin se on taatusti sekä tiivis että hyvin eristetty. Mutta kuten racer sanoo, varo, ettei mökkisi muutu lautaksi =)
Onnea matkaan
Onnea matkaan
Klikkaa tästä vastataksesi