Hei,

Olen ostanut joitakin kirjoja olkitalojen rakentamisesta ja mielestäni se vaikuttaa äärimmäisen hyvältä. Ajattelen rakentaa sellaisen itse.

Onko kenelläkään kokemusta olkitalojen rakentamisesta Ruotsissa?

/Don Thomaso

tiedän, että muutama vuosi sitten rakennettiin olkitalo Växjön ulkopuolelle

lähetä minulle yksityisviesti, niin katson, voinko välittää yhteyden niihin, jotka rakensivat sen.

Hei, onko jollakulla linkkiä siitä, miten tehdään vaihe vaiheelta, olen lukenut sen mitä olen löytänyt ja tullut siihen tulokseen, että jos siitä tulee olkitalo, niin se on infill-menetelmä ja CC-etäisyys riippuu olkien pituudesta. Nyt minulla ei ole aavistustakaan siitä, minkä pituisia oljet yleensä ovat, joten minkä pituisia ne yleensä ovat?

Koska talo on oikeastaan autotalli, niin kysymykseni numero kaksi on, miten kehikko rakennetaan, koska jos olen ymmärtänyt oikein, niin luodaan ensin runko katolla, sitten kiinnitetään oljet kehikon väliin naruilla ja lopuksi laitetaan jonkinlainen rappaus molemmille puolille.

Mutta miksi pitäisi laittaa rappaus molemmille puolille, eikö voi vain muovittaa yhden puolen, esimerkiksi ulkopuolen, ja sitten laittaa puuverhous.

Eli puuverhous, muovi ja sitten olki, rappaus ja vaneri ja kipsi.

Muovi? Tarkoitatko englanninkielistä Plaster?
Mutta muoviahan ei missään tapauksessa pitäisi käyttää.

Normaalit olkipaali ovat 90-95 cm pitkiä, mutta jos tilaat ennen sadonkorjuuta, voit saada käytännössä mitä haluat.

Ei, ajattelin tavallista rakennusmuovia oljen ja ulkopaneelin väliin diffuusion esteeksi tuulen suojaksi.

Koska vaikuttaa siltä, että käytönteitse on erittäin aikaa vievää sekoittaa lehmänlantaa, savea ja hiekkaa, kun minulla ei ole lehmiä, hiekkaa tai savea, vaan minun täytyy ostaa kaikki.

Oletko suunnitellut käyttäväsi cc 90? Kuulostaa paljon minusta, kun CC 60 on standardi sääntöväli, paitsi kylpyhuoneessa, jossa suositellaan cc 30 tai kaksinkertainen märkätilakipsi ja cc 60. En ole koskaan rakentanut uutta taloa aiemmin, joten minulla ei ole kovin hyvää käsitystä.

Kylpyhuoneen lattiaan suositellaan 30 cm:n. Seinissä ei ole suositusta.
Puu-/runkoelementtitaloissa on useita metrejä pylväiden välillä. Ne, jotka rakentavat infill-menetelmällä, pitävät yleensä noin 90 cm.

Älä ehdottomasti laita muovia olkiseinään. Koko olkiseinän idea on, että sen tulee hengittää. Ja jos kaiken lisäksi laitat muovin ulkopuolelle, seinä lahoaa vuoden sisällä.

Pinnan sekoittaminen vie kauan aikaa, mutta se on tehtävä. Jotta olki hyväksyttäisiin paloteknisesti, sen on oltava suojattu. Pinta on yleisin, mutta mahdollisesti kipsilevy voi olla myös hyväksytty, jos sitä on kaksi kerrosta molemmin puolin seinää.

Okei, joten se tulee olemaan puupaneeli kipsi kipsi olki kipsi kipsi. Miten nämä olkitalot täyttävät nykyajan ympäristövaatimukset, minulla on sellainen käsitys, että talojen on tänään täytettävä tietty ympäristövaatimus, jotta ne hyväksytään. Kun puhuin poikien kanssa, jotka kunnostivat kylpyhuonettani, he sanoivat, että nykyään suurin osa omakotitaloista rakennetaan 45 cm eristyksellä ja kaikki muovitetaan ja kaikki saumat menevät vähintään 50 cm lomittain. sekä modernit ikkunat ym.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.