5 530 lukukertaa ·
28 vastausta
6k lukukertaa
28 vastausta
Kuntosali "klassiseen" heinäparveen? Kantavuus?
Olen mukana siksi kysyn ang. konstruktionen. Vitsi vitsinä mutta kyllä jokainen kone painaa noin 200 kg + hantlar jne... 
Kyllä, tarkoitatko samaa pituussuuntaa kuin kantavat palkit ovat? Pitäisikö 145:ien väliin käyttää välipuita?
Olen varastoinut noin 25 henkilöautoa, useimmat raskaita raggarbilar, vintilleni. Kyllä, plus paljon muuta roinaa.
Heinä painaa myös, se pakattiin aina kattoon asti, periaatteessa.
Heinä painaa myös, se pakattiin aina kattoon asti, periaatteessa.
Aittani yläkerta on harjassa reilut kymmenen metriä. Seinällä korkeus on neljä metriä. Vaikka rakennusala on suurempi kuin keskustelun aloittajalla, niin kolme metriä keskimääräisessä korkeudessa kuulostaa matalalta.larsbj sanoi:
Joo todennäköisesti se on 6 metriä.. Mielenkiintoista mitä ihmiset ovat täyttäneet ullakkonsa kanssa..
Ainoa joka on kirjoittanut mitä ullakolla säilytetään olen minä, joten oletan että tarkoitit minua. Jos mielestäsi harrasteautojen säilytys on "mielenkiintoista", et ole tainnut käydä monessa ladossa, navetassa ja ullakolla maassa.Novisfixaren sanoi:
Nyt ymmärsit väärin minutNorrhyttan sanoi:
Yritin vain todeta, että vaikka meitä on monia, joilla on tavaroita vintillä, kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia
Mutta olihan se Novisfixaren jota lainasin. Vai oletteko sama henkilö?larsbj sanoi:
Kyllä, mutta nykyisessä suurtilantuotannossa ei valitettavasti ole kovin monta talonpoikaa, joilla on heinää vintillä. Tuskin kukaan käyttää enää pieniä paaleja. Isot paalit ovat raskaita ja vaikeita/mahdottomia käsitellä kuljetusnauhoissa, ja traktorit ovat tänään liian kömpelöitä ajaakseen vintille.larsbj sanoi:
Sitten kaltaiseni tontut ottavat vallan ja täyttävät vintin kaikella romulla. Tai rakentavat maailman siisteimmän kotiteatterin (vanha unelma, jota ei koskaan toteuteta)! :wow:
Tarkoitin vähintään yhtä paljon itseäni kuin ketään muuta, mietin mitä se, joka rakensi ullakkoni vuonna 1920, sanoisi siitä, että heinäladosta tulee kuntosali..
Tarvitsen mielipiteenne uudesta kysymyksestä, joka on noussut esiin. Osa vanhan heinäladon kannatinpalkeista on hieman matoilevia tai vastaavaa, ja ne ovat myös pinnaltaan hieman "murenevia", jos niihin lyö kirveellä. Syvemmällä ne ovat kuitenkin äänettömiä ja kovia. Täytyykö nämä luultavasti vaihtaa?
Voisiko joku antaa vihjeen siitä, kuinka paha tilanne on, jos JOTKUT palkeet ovat "vähän" pieniä madonreikiä ja "murenevat" pinnalta, kun niihin lyö kovaa vasaralla, mutta sisäpuolelta ne näyttävät kuitenkin olevan kunnolla kiinteät? Kuinka huonoja niiden pitää olla, jotta ne on vaihdettava kokonaan? Kuten aiemmin mainittiin, ne ovat 100x200mm. Kantavat palkit ovat huomattavasti paremmassa kunnossa.
Kaikkien palkkien vaihtaminen ei ole vaihtoehto, koska se tulee liian kalliiksi.
Onko jotain tapaa vahvistaa vähän heikompi palkki?
Kiitos etukäteen!
Kaikkien palkkien vaihtaminen ei ole vaihtoehto, koska se tulee liian kalliiksi.
Onko jotain tapaa vahvistaa vähän heikompi palkki?
Kiitos etukäteen!
Klikkaa tästä vastataksesi