Olen mukana siksi kysyn ang. konstruktionen. Vitsi vitsinä mutta kyllä jokainen kone painaa noin 200 kg + hantlar jne... ;)

Ainoa on ehkä se, että pistemäiset kuormitukset ovat korkeammat kuin heinällä, mutta jos reglat 145ormilla ristiin palkkien kanssa, olet poistanut tämän riskin.

Kyllä, tarkoitatko samaa pituussuuntaa kuin kantavat palkit ovat? Pitäisikö 145:ien väliin käyttää välipuita?

Olen varastoinut noin 25 henkilöautoa, useimmat raskaita raggarbilar, vintilleni. Kyllä, plus paljon muuta roinaa.
Heinä painaa myös, se pakattiin aina kattoon asti, periaatteessa.

larsbj sanoi:
Se tarkoittaa, että jos oletan, että sinulla on keskimäärin 3 m korkeus kattoon, niin mahtuu 40-50 tonnia heinää, mikä kuulostaa myös kohtuulliselta, kun ajattelen niitä heinälatoja, jossa olen ollut mukana ajamassa heinää sisään
Aittani yläkerta on harjassa reilut kymmenen metriä. Seinällä korkeus on neljä metriä. Vaikka rakennusala on suurempi kuin keskustelun aloittajalla, niin kolme metriä keskimääräisessä korkeudessa kuulostaa matalalta.

Joo todennäköisesti se on 6 metriä.. Mielenkiintoista mitä ihmiset ovat täyttäneet ullakkonsa kanssa..

Novisfixaren sanoi:
Ja i nock är det säkert 6 meter.. Intressant vad fol fyllt sina loft med..
Voidaan kai sanoa, että kaikilla on omat tonttunsa ullakolla:)

Novisfixaren sanoi:
Mielenkiintoista mitä ihmiset ovat täyttäneet ullakkonsa..
Ainoa joka on kirjoittanut mitä ullakolla säilytetään olen minä, joten oletan että tarkoitit minua. Jos mielestäsi harrasteautojen säilytys on "mielenkiintoista", et ole tainnut käydä monessa ladossa, navetassa ja ullakolla maassa. :)

Norrhyttan sanoi:
Ainoa, joka on kirjoittanut, mitä vintillä säilytetään, olen minä, joten oletan, että tarkoitit minua. Jos mielestäsi harrasteauto-säilytys on "mielenkiintoista", et ole käynyt monissa talleissa, ladoissa tai vinteillä maassa. :)
Nyt ymmärsit väärin minut :) ensinnäkin koko keskustelu koskee henkilöä, joka aikoo täyttää vintin kuntosalilaitteilla, ja lisäksi sisällytin itseni mukaan, koska minulla on kolme ulkorakennusta, joissa säilytän mielestäni tärkeitä asioita, kuten hevosia ja puusepän työkoneita, sekä veneenmuotteja ja saab-osia.

Yritin vain todeta, että vaikka meitä on monia, joilla on tavaroita vintillä, kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia ;)

On jopa uhanalainen ryhmä, jota kutsutaan maanviljelijöiksi, jotka käyttävät rännet ha hö på:) silloin käytetään höpress bänkpress:n sijaan

larsbj sanoi:
Nyt ymmärsit minut väärin:)
Mutta olihan se Novisfixaren jota lainasin. Vai oletteko sama henkilö? :D
larsbj sanoi:
On jopa olemassa uhanalainen ryhmä, jota kutsutaan talonpojiksi, jotka käyttävät parvia heinäpaikkoina:) silloin käytetään heinäharjaa penkkipunnerruksen sijaan
Kyllä, mutta nykyisessä suurtilantuotannossa ei valitettavasti ole kovin monta talonpoikaa, joilla on heinää vintillä. Tuskin kukaan käyttää enää pieniä paaleja. Isot paalit ovat raskaita ja vaikeita/mahdottomia käsitellä kuljetusnauhoissa, ja traktorit ovat tänään liian kömpelöitä ajaakseen vintille.
Sitten kaltaiseni tontut ottavat vallan ja täyttävät vintin kaikella romulla. Tai rakentavat maailman siisteimmän kotiteatterin (vanha unelma, jota ei koskaan toteuteta)! :wow:

Tarkoitin vähintään yhtä paljon itseäni kuin ketään muuta, mietin mitä se, joka rakensi ullakkoni vuonna 1920, sanoisi siitä, että heinäladosta tulee kuntosali..

Tarvitsen mielipiteenne uudesta kysymyksestä, joka on noussut esiin. Osa vanhan heinäladon kannatinpalkeista on hieman matoilevia tai vastaavaa, ja ne ovat myös pinnaltaan hieman "murenevia", jos niihin lyö kirveellä. Syvemmällä ne ovat kuitenkin äänettömiä ja kovia. Täytyykö nämä luultavasti vaihtaa?

Voisiko joku antaa vihjeen siitä, kuinka paha tilanne on, jos JOTKUT palkeet ovat "vähän" pieniä madonreikiä ja "murenevat" pinnalta, kun niihin lyö kovaa vasaralla, mutta sisäpuolelta ne näyttävät kuitenkin olevan kunnolla kiinteät? Kuinka huonoja niiden pitää olla, jotta ne on vaihdettava kokonaan? Kuten aiemmin mainittiin, ne ovat 100x200mm. Kantavat palkit ovat huomattavasti paremmassa kunnossa.

Kaikkien palkkien vaihtaminen ei ole vaihtoehto, koska se tulee liian kalliiksi.

Onko jotain tapaa vahvistaa vähän heikompi palkki?

Kiitos etukäteen!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.