Buildingmaxin nettisivuilla sanotaan, että jo yhden vuorokauden kuluttua voin käyttää valamaani betonia. Pitääkö todella paikkansa, että jos valan tänään pienen klacken, voin huomenna samaan aikaan alkaa muurata leca-harkkoja sen päälle?

Miten toimitaan jälkikastelun ym. kanssa?

S
miksi sinun täytyy kastella jälkeenpäin? paljon aurinkoa, joka paistaa päälle?

lämpimällä voit muurata mutta ei enempää mielestäni

Ei, olet oikeassa, sitä ei varmaankaan tarvita nyt.

Kuinka kauan betonin täytyy kuivua ennen kuin voin aloittaa muurauksen sen päälle? Poistin autotallin ovet eilen ja se, mitä minun pitää valaa, on osittain karmien jäljet (jotka olivat valetut laattaan) ja osittain valaa uudelleen kynnys tai mikä se nyt onkaan. Lecaharkot lepäävät enimmäkseen olemassa olevan laatan päällä, joten kynnys ei luultavasti kanna paljon painoa, luulen. Kysymys siis on, kuinka kauan tämän täytyy kuivua ennen kuin voin muurata.

Riippuu siitä, kuinka lämmintä sinulla on.
Jos valet lämpötilassa on +20, se on tarpeeksi vahvaa jo vuorokauden kuluttua mielestäni, mutta jos on +5, niin odottaisin melkein viikon.

Et kai aio muurata niin nopeasti, että se aiheuttaisi mitään suoraa kuormitusta betonikontekstissa.

Se on vain vanha aukko, jota minun täytyy kaventaa hieman, joten sen muuraaminen ei vie kauan. Sitten, kun se on saanut levätä päivän, alan poistaa valettua holvia, jonka päällä kattotuolit seisovat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.