Aion poistaa autotallin ovet vanhasta autotallista ja muurata aukon niin, että siitä tulee kapeampi. Tämä minun täytyy tehdä ennen kuin voin jatkaa kaiken muun kanssa.

Ongelma on, että nyt on pakkasta öisin ja melko kylmä päivisin, noin 6 astetta. Onko edes ajateltavaa yrittää "muovittaa" aukkoa esimerkiksi presenningillä ja laittaa lämpöpuhallin sinne pitämään muutaman asteen lämpöä?

Kuinka kauan sen pitäisi silloin olla niin?

Kiitollinen avusta.

Se pitäisi toimia melko hyvin tehdä niin. Tein samanlaisen asian veneemme kanssa pari vuotta sitten, kun jouduin tekemään vähän muovitöitä, jotka vaativat vähintään 20 astetta. Kiinnitin presenningin ilmatiiviisti alueen ympärille, jossa aioin työskennellä, ja asensin kaksi kappaletta puhallinkaminoita saadakseni lämpötilan nousuun. Yöllä ulkolämpötila laski noin 4-5 asteeseen, mutta "teltassa" se ei koskaan laskenut alle noin 28 asteen.

Varmista vain, että pidät lämmön hetken ennen kuin aloitat työskentelyn, jotta kaikki materiaalit ovat myös saavuttaneet järkevän työskentelylämpötilan.

HUOM!!!
Ole erittäin varovainen tavallisten puhallinkaminoiden kanssa. Ne eivät ole tehty jatkuvaan käyttöön, ja on olemassa riski, että ne syttyvät palamaan ylikuumenemisen seurauksena. Varmista, että joku istuu palovartijana koko sen ajan, kun ne ovat päällä.
Muista myös, että puhallinkaminoissa on ylikuumenemissuojus (juuri siksi, etteivät ne syttyisi palamaan), joten ne sammuvat pidemmiksi ajoiksi silloin tällöin. Jos sinulla on huonoa onnea, lämpötila voi tällöin laskea liian paljon.

Kuulostaa hyvältä. Minulla on jonkinlainen 2 kw rakennuslämmitin, jonka ajattelin laittaa sinne. Se sammuu, kun asetettu lämpötila on saavutettu. Ongelma on varmaankin saada se niin ilmatiiviiksi, ettei lämpö vain karkaa....

Kun olen muurannut, kuinka kauan sen pitäisi seistä ennen kuin puran?

Laastin tulee saavuttaa 5Mpa puristuslujuus ennen kuin se on immuuni pakkasvaurioille. Tämä tapahtuu +20C:ssa, alle vuorokaudessa. On olemassa kaavioita, jotka osoittavat lämpötilan ja lujuuskasvun välisen suhteen. Mutta jos onnistut pitämään ainakin +10 siellä missä muuraat, sanoisin että 2 vuorokautta riittää, sanotaan 3 varmuuden vuoksi!

Olen nyt valanut kantapäätäni ja laittanut muovia ja 10 cm eristystä. Sekoitettiin betoni kuumalla vedellä, varmasti 45-50 astetta. Pidetään tuskin 10 astetta alueen ympärillä, johon betoni on valettu. Vaikuttaako eristys jähmettymisaikaan, vai onko se edelleen 2 päivää?

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.