P
permartin: Eri syistä harkitsemme lisä-äänieristystä seinään ja kattoon asunnossamme (juuri valmistunut betonirunkoinen). Seinässä on jo äänenvaimennus betoniseinää vasten, luultavasti ilmarako, 45 mm teräsranka 45 mm mineraalivillalla ja sitten yksi kerros kipsilevyä. Onko mitään järkeä lisätä ylimääräinen kerros kipsilevyä, jotta saadaan kaksi kerrosta? Kuinka paljon parannusta
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
Joens
Joens: onko sinulla kaksi samanlaista reikää nyt, vai oletko tehnyt sen vain toiselle puolelle? Mitä sinulla on eristeen takana ja se? Verhotangon pidikkeessä on yleensä kaksi reikää melko lähellä toisiaan, joten sinulla pitäisi olla kaksi reikää...? Olen käyttänyt Molly, ainoa haittapuoli on, että aluslevy on niin suuri, että kiinnike ei ehkä peitä sitä, riippuen siitä, miltä
14 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
renoverar jämnt
renoverar jämnt: Hei, Anna_H! Kiitos vinkistä. Voin tarkistaa, jos heillä on niin pitkiä. Mutta siinä tapauksessa täytyy myös piilottaa ne 2 reikää, jotka ovat jo olemassa. Toinen on huomattavasti ylempänä kuin toinen. ....Tarvitseeko minun sanoa, että ne olivat 2 ovea Fyndissa, jotka löysin silloin. Ne olivat todennäköisesti molemmat vasemmanpuoleisia ovia, mutta ajattelin, että yhtä hyvin voisi
5 vastausta · 4,4k lukukertaa
vojma
vojma: Kuulostaa siltä, että se on tuplakipsilevyä. Mittaa reiän halkaisija ja osta molly (kipsilaajennus), joka sopii. Käytä mollypihtejä asennuksen aikana, muuten sinulla on pian 20 mm reikä seinässä.
1 vastaus · 973 lukukertaa
P
Pelk: Tällaiset reunalistat toimitetaan Ikean työtasojen mukana peittämään sahauksesi jäljet. Olen asentanut joitakin sellaisia ja ne yleensä onnistuvat hyvin. Jos olet skeptinen Byggmaxin reunalistaan, sitä löytyy useimmilta rautakaupoilta. En kuitenkaan usko, että niissä on suurta eroa. Onnea matkaan...
10 vastausta · 11,7k lukukertaa
PNO
PNO: Minulla ei ole suurempaa kokemusta hirsitalojen kunnostamisesta, mutta olen osallistunut muutamien talojen rakentamiseen. Olen aina lyönyt tappipuun muutaman dm:n päähän ovi- ja ikkunanaukoista. Jos ei avata enempää, että tappipuut jäävät paikoilleen, ei pitäisi olla ongelmia. Sinun tapauksessasi mahdolliset tappipuut saattavat kylläkin lähteä. Yksinkertainen ja tyylikäs tapa
3 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
M
Marcus K: Tapauksessani kosteus tulee sisältäpäin, koska kylpyhuone on irrallaan olevaa kellariseinää vasten. Eli seinää vasten ei ole maata. Joten kellarista kirjoittaminen oli oikeastaan aivan tarpeetonta. Se voisi yhtä hyvin olla ullakolla.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
E
Emil Br: Aion kastua niin perkeleesti :) Terveisin EMil
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
C
corre: Niin kauan kuin ainakin puolet kiinnityspisteistä osuu sääntöön, en näe siinä ongelmia.
5 vastausta · 999 lukukertaa
K
kvistarn2: sain nyt poistettua kiven julas halvimmalla poravasaralla ja bilteman 18mm betoniporalla, joka minulla oli ennestään, poraaminen sujui hyvin, mutta vasarointi lekalla ja piikillä oli työläämpää, ehkä kannattaa harkita oikeita kiiloja jos aion poistaa lisää kiviä myöhemmin.
24 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
J
Joukko: En voi kirjoittaa mitään toiseen viestiini jostain syystä. http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/206285-montera-faste-till-tryckexpansion-pa-gipsvagg.html En pääse käsiksi ylempään runkoon, vain toiseen (alamman) runkoon. Kuinka minun pitäisi tehdä silloin? Aion laittaa siihen laudan, joka on 145mm x 21mm ja 55cm pitkä. Jocke
0 vastausta · 789 lukukertaa
V
verktygsgurun: [citat] Sitten ei ole ongelmaa. Perussääntö sanoo kuitenkin "ei painetta sisätiloissa", mutta senhän olet jo ymmärtänyt.
5 vastausta · 12,2k lukukertaa
larsbj
larsbj: Jos käytät puuta, pärjäät 45x120 cc45 kanssa, ehkä keskellä lyhyt lankku. En tiedä teräksen kanssa, mutta arvelisin, että voit säästää 4-5 cm lisää, haittapuolena on suuri riski napsahteluille teräksen pituuslaajenemisen vuoksi kun
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
Z
zenobia: Naapuri tuli yli ja ratkaisi ongelman. Viiden tuuman sääntö poikki palkiston, joka tukee säädettävillä tolppakengillä, korjasi asian.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
J
jkarlberg: Se olisi varmaan toiminut ilman palkkiakin. Sinullahan on pieni seinä vieressä, joka tukee.
13 vastausta · 20,3k lukukertaa
·
K
Kjell_G: [citat] Tuo näyttää todella hyvältä. Kiitos vinkistä, tutkin sitä lisää.
6 vastausta · 8,3k lukukertaa
H
hedde: Olen nyt aikeissa tehdä seuraavasti. Eristyspelti lattialle niin, että se peittää lattiaregelin, ei ylös seinää vasten. Peltiä ympärille (en tiedä voinko laittaa ne suoraan seinää vasten, vai ilmaraolla, koska en aio laittaa eristystä) Parkettilattia muovin päälle, sitten kipsi ulkopuolelle regeliin. Ilmarako ylös jopa 1 cm asti. Olenko oikeilla jäljillä? Pysäytä minut muuten
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
O
OHE: Jos on todella kriittistä saada sekä vakaa että ohut sisäseinä, olisin tehnyt seuraavasti: 45 x 45 metallikisko lattiassa ja katossa, 45 x 45 puurunko cc 300 Yllä mainitut 45 x 45-puutangot päällystetään metallikiskolla, joka liimataan (esim. PL 400) ja ruuvataan kiinni runkoihin Liimaa ja ruuvaa esim. 12 mm vaneri tai osb kiinnitettynä pituussuunnassa runkoihin (puoliimaan
7 vastausta · 1,8k lukukertaa
T
Tagg: Hei Olen saanut teiltä niin paljon apua aiemmin ja yritän nyt vielä kerran. Edessä on mittava remontti, mutta en halua tehdä mitään väärin, kun talo on vuodelta 1875 ja haluan säilyttää sen viehätyksen niin hyvin kuin mahdollista. Piirrän ideani Sketchup-ohjelmalla 3D-muodossa. Pian tänne tulee konstruktööri tarkastamaan kantavia osia. Mutta haluan teidän neuvoanne, etten ole
0 vastausta · 742 lukukertaa
·
B
Bence: Talo, jossa tiiliseinä ja puurunko, rakennettu vuonna 1961. Aiemmin upotettu parveke muutettu ulkonevaksi parvekkeeksi (katso piirros) Aiempi tiiliseinäosa nyt osa sisäseinää (oranssi), joka muodostaa massiivisen kylmäsillan huoneeseen. Uusi ulkoseinä (vihreä) on vain 15 cm ja vaikuttaa huonosti eristetyltä. Ajattelen lisäeristää uuden ulkoseinän. Haluaisin samalla korjata
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
J
josefagren: En ole täysin varma, että onko sen arvoista rakentaa aita. Trafikverketin arvion mukaan meillä on oikeus melua vaimentaviin toimenpiteisiin, joten katsotaan mitä he haluavat tehdä. Luulen, ettemme voi itse valita mihin haluamme panostaa, vaan he haluavat luultavasti asentaa kolmilasiset ikkunat kaikkialle ja sellaista. Ehkä fiksu idea olisi ottaa yhteyttä johonkin, joka voi tehdä
7 vastausta · 3,7k lukukertaa
B
björn61024: Hei ja kiitos vastauksesta! Pohjaveden tasoa ei ole maininnut salaojitusfirma, mutta he sanoivat, että vesi saattaa mahdollisesti virrata vuoren rinnettä pitkin talon alle. Salaojitus menee melkoisesti lattian alle ja seinä on kuivunut, joten se vaikuttaa toimivan, mutta vaikea sanoa varmasti. He ehdottivat, että lattia mahdollisesti poistettaisiin ja laitettaisiin kapillaarikatkokerros, ja
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
M
Mackan1935: Joo, niin pitkälle olen mukana. Ruuvit ovat sisätiloissa, joten sillä ei ole väliä. Voidaan sanoa, että valinta on karkean tai "vasenkierre"-mallin välillä. Jos jäykkyyttä ei tarvita, en näe syytä ostaa sitä?
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
haavard
haavard: Paikallinen "byggvaruhus" hankki 150x150x7000 ilman suurempia ongelmia.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
F
Fredrik Å: Laitoimme luonnonkivisauvoja takan ympärille tapetin sijasta. Fredrik
6 vastausta · 6,6k lukukertaa
·
R
roggabear: okei kiitos. sitten käytän 70 mm kivivillaa ilman ilmarakoa. siitä tulee varmasti loistavaa!
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
H
huggan: Soita firmalle, joka rakensi talon, ja pyydä heitä tekemään se uudelleen, jotta siitä tulee oikein.
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
Lostmoose
Lostmoose: [citat] Rauhoittu vähän. Vain siksi, että huomautan, että reikiä poraaminen ja hitsaaminen vaikuttaa mitattavasti lujuuteen, ei tarkoita, että olisin eri mieltä siitä, että ts. todennäköisesti voi porata m5-reiän palkkiinsa (minkä viereen emme vieläkään tiedä sen mittoja, tai onko joku laskenut sen oikean mitoituksen). Olen edelleen täysin vakuuttunut, että nykyajan (ja myös
21 vastausta · 8,0k lukukertaa
H
huggan: Joko vaihda uusiin kupariputkiin ja rakenna sisään, mitä olisin tehnyt. Tai rakenna ne nelikulmioon, joka ulottuu hieman muusta seinästä.
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
B
byggolle: jos sinulla on plyfa takana, on täysin turhaa liimata levyä, tuhlausta rahaa, aikaa ja ympäristöä. Ruuvata kuten tavallinen kipsilevy. Miksi et käytä tavallista 13 mm kipsiä? se on halvempi kuin repgips, jota ajattelet käyttää.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.