Piti ripustaa verhotanko ja luulin, että seinä on kevytsoraharkkoa. Poraus 8 mm reikä ja laitoin kevytsoraharkkopropun (tällainen: http://75.126.23.201/25/38025.jpg). Aloin ruuvata ruuvia sisään ja koko proppu katosi ja tajusin, että ei ollut betoniseinä. Vedäin propun ulos ja nyt minulla on reikä, joka on 10 mm, ellei jopa 12 mm.
Miten pitäisi nyt toimia? Olen mitannut, että seinän paksuus on noin 24 mm ja sen jälkeen se on täytetty eristeellä. Korjata reikä ja käyttää kipsilevyankkuri tai asentaa suoraan kipsilevyankkuri? Muita ideoita?
Usein, kun seinät ovat niin huokoisia, reikä suurenee aina kun porataan, mikä aiheuttaa sen, etteivät tavalliset pluggit toimi. Kokeile gyproc-expander ja jos se ei toimi, voit käyttää kierretankoa ja ankarmassa. Ei kuitenkaan ehkä niin siisti siihen, mihin aiot käyttää sitä.
Onhan olemassa myös "driva", joka näyttää suurelta ruuvilta, jossa on kunnon kierre, johon sitten ruuvataan tavallinen ruuvi, mutta siihen riittää luultavasti vain 10mm reikä. Molly-tongit ja kipsilevyankkurit ovat varmaan parhaita.
Olin kokeillut suuremman mallin metallilaajenninta (jos kyseessä on kipsi). Sinun täytyy olla metallilaajennustyökalut niin, ettei tulppa pyöri ja vahingoita reikää vielä enemmän laajennusvaiheessa.
Jos haluat sitten poistaa tämän tulpan, taivutat näkyviä reunoja esimerkiksi elektroniikkapihdeillä ja työnnät tulpan seinään välttääksesi suuremmat vahingot kipsissä. Sinun pitäisi pystyä kokeilemaan tätä vahingoittamatta seinää enempää kuin se jo on.
Ankkurimassa ja kierrepuikko? onko kyseessä betoniseinä? en saa selvää kuinka se sopii yhteen kipsin kanssa.
Reikä on jopa 14mm. Kyllä on olemassa expanderplugg tätä varten, mutta en usko, että ruuvi mahtuu itse kiinnikkeen läpi. Ehkä on parasta korjata reikä, miten siis teen tämän parhaiten niin, että se on tarpeeksi vakaa, jotta voin laittaa expanderplugg samaan paikkaan?
Tuhannet kiitokset teille, jotka olette vastanneet!
Kokeile pienemmällä metallilaajentimella ja laajennuspihdillä olemassa olevaan reikään (tai niin suurella kuin toimii). Kunhan se laajenee takapuolella, se saa tukea etupuolelta verhovaijerin avulla. Jos se ei toimi, väännä laippa pois ja työnnä seinään.
Se on kuitenkin vain verho, ei kestä heilauttaa itseään siinä.
Ei ole oikoteitä, kipsiä saa usein vain yhden mahdollisuuden... En usko, että kitti on tarpeeksi vahvaa.
On varmasti sujuvampia ja parempia tapoja, mutta kun kirjoitit, että ruuvi sopivan kokoiseen mollyplugg:iin ei todennäköisesti sovi verhotangon kiinnikkeeseen, ajattelin heti Helicoil:ia.
Edit: täytyy myöntää, että aivan ensimmäinen ajatukseni oli: "-miksi hän ei poraa reikää isommaksi kiinnikkeessä?" mutta oletan, että se ei eri syistä onnistu hyvin.
joskus voi nostaa puukappaleen säännön taakse ennen kuin laittaa kipsilevyn paikalleen, siitä tulee vahva ja hyvä.
Mutta hitto, mitä vaivaa aiheutat itsellesi.
Kittaa uudelleen ja siirrä 1-2 cm.
tai poraa hieno reikä, liimaa pala pyörökeppiä ja ruuvaa uusi, kaikki on sallittua.
onko sinulla kaksi samanlaista reikää nyt, vai oletko tehnyt sen vain toiselle puolelle?
Mitä sinulla on eristeen takana ja se?
Verhotangon pidikkeessä on yleensä kaksi reikää melko lähellä toisiaan, joten sinulla pitäisi olla kaksi reikää...?
Olen käyttänyt Molly, ainoa haittapuoli on, että aluslevy on niin suuri, että kiinnike ei ehkä peitä sitä, riippuen siitä, miltä verhotangon kiinnikkeesi näyttää.
Jos kiinnike on pieni, olen siirtänyt sen ja yrittänyt laittaa reiän kiinnikkeen taakse, jos se on mahdollista (sen jälkeen kun se on tasoitettu).
Pitkät vitun sk
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.