Haluan ohuita/vahvoja sisäseiniä, EI kantavia, joihin on helppo kiinnittää asioita. Mitä mieltä olette seuraavasta rakenteesta:

13mm gips -- 12 mm plywood -- 45x45 --12 mm plywood -- 13mm gips

Sen sijaan esimerkiksi:

13mm gips -- 45x70 --13mm gips

-nets

45-sääntö ei valitettavasti anna kovin vakaata ja tukevata seinää.

Minä käyttäisin 13 mm kipsiä (Jotkut ovat 12,5 mm) - K-Plywood 12 mm - 45x70 sääntö (Eristyksellä, kuten pianoäänilevy) - K-Plywood 12 mm - 13 mm kipsiä

Mutta jos haluat pitää ne ohuina, niin tietenkin voi käyttää 45 sääntöä, mutta ne voivat hieman heilua. Muista laittaa vaneri vastakkaiselle puolelle - Eli siirrä puolikas levy toiselle puolelle, jotta saa huomattavasti vakaamman seinän. Sama kipsin kanssa, siirrä sauma vaneria vasten, jos aloitit kokonaisella vanerilla - Aloita sitten puolikkaalla kipsillä samalla puolella. 90 levyt ovat kevyitä ja helppokäyttöisiä, joten säädät 45cc:llä, suosittelen edelleen eristystä.

Tämä on minun mielipiteeni!

Minulla on 13mm kipsi, 12mm lastulevy, 45x45 runkotolppa, 12mm lastu, 13mm kipsi ja ei totisesti kukaan liikuttele sitä seinää. Seinä on noin 5 metriä pitkä ja siinä on lisäksi 80 cm liukuovi...

Terveisin,
Anders

RoTe
Kyllä hitto riittää 45x45 aina!

Jo 45x45 riittää hyvin, varmista vain, että kottlaa niin siitä tulee vakaa, ei heilu.

I stand corrected - Minusta se on heikko, mutta se on minun käsitykseni. Minulla on kuitenkin taipumus ylidimensionoida suurimman osan asioista.

Kuinka paljon vaikuttaa huonekorkeus? Toimiiko 45mm yhtä hyvin, jos huonekorkeus on 4m kuin jos se on 2m?

Jos on todella kriittistä saada sekä vakaa että ohut sisäseinä, olisin tehnyt seuraavasti:

45 x 45 metallikisko lattiassa ja katossa,

45 x 45 puurunko cc 300

Yllä mainitut 45 x 45-puutangot päällystetään metallikiskolla, joka liimataan (esim. PL 400) ja ruuvataan kiinni runkoihin

Liimaa ja ruuvaa esim. 12 mm vaneri tai osb kiinnitettynä pituussuunnassa runkoihin (puoliimaan käyttämällä puuliimaa - jos käytetään osb:tä, se on hiottava, missä liima asetetaan - ja metalliin esim. PL 400) siirtymällä

Ruuvaa vakio kipsilevy pituussuunnassa siirretyin sauman.

Vaihtoehto, jota en ole koskaan itse harkinnut, mutta en myöskään testannut, on käyttää kipsikuitulevyä ja jättää taustalevy pois.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.