Hei
Olen saanut teiltä niin paljon apua aiemmin ja yritän nyt vielä kerran.
Edessä on mittava remontti, mutta en halua tehdä mitään väärin, kun talo on vuodelta 1875 ja haluan säilyttää sen viehätyksen niin hyvin kuin mahdollista.

Piirrän ideani Sketchup-ohjelmalla 3D-muodossa.
Pian tänne tulee konstruktööri tarkastamaan kantavia osia.
Mutta haluan teidän neuvoanne, etten ole täysin hakoteillä toiveissani ja keskusteluissani.

Kohta 1
Talo on 1½-kerroksinen, ja kellari on puolessa talosta.
Talon mitat ovat 14x9m.
Vihreä osa on siis perustuksen kivijalka.
Toinen puoli on rossipohjainen, enkä pääse alas tarkistamaan sitä paremmin kuin kameralla.
Kohta 2
Tässä näkyy vain yksi palkki, mutta tänään siinä on seinä, tässä olen epävarma onko se kantava vai ei.
Yleensä sen ei pitäisi olla, mutta ottaen huomioon kohta 4 ja ettei sydänseinää ole, olen epävarma onko lattia laitettu tämän seinän varaan tämän talon osan osalta, joka on nykyään aula.
Haluaisin poistaa tämän seinän ja asentaa sijaan palkin, kuten piirroksessa. Voiko se olla kantava?
Kohta 3
Tässä on nykyään rossipohja, johon en pääse.
Aion purkaa lattiat kokonaan ja kaivaa lisätilaa sekä asentaa kosteudenpoistimen poistaakseni tulevaisuuden kosteusongelmat. Ajattelin rakentaa uuden lattian liimapuupalkeilla CC60 tai 30, lattialämmityksen kanssa. (uratettu levy + kipsilevy) ja päälle parkettia ja klinkkeriä.
Vaihtoehto lattialle on kaikkeen betonoiminen kaivamalla ensin, laittamalla murskea ja eristeitä, betonivalu raudoituksella ja lattialämmityksellä. Mitkä ovat kunkin edut ja haitat? Olen tehnyt koko talon kattavan salaojituksen vuosi sitten.
Kohta 4
Tässä puuttuu seinä, ja mietin miten tämä on ratkaistu?
Voiko seinään 2 olla asetettu kevyitä palkkeja tai miten tämä on tehty, vai onko siellä teräspalkki punaisen katkoviivan mukaisesti? En ymmärrä tätä? Mutta se johtuu todennäköisesti siitä, että tietoni tästä asiasta ovat liian vähäiset.
Mitä te ajattelette?
Toivon, että olen piirtänyt ja selittänyt niin, että ymmärrätte.

Olisin kiitollinen vastauksestanne.
3D-mallinäkymä vanhasta kaksikerroksisesta talosta, jossa näkyy kantavat seinät ja lattiarakenteet, merkitty numeroin tarkempia rakennussuunnitelmia varten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.