Buuzzz
Buuzzz: Sahasin työtasomme ilman ongelmia pistosahalla. Käytin myös sahan lastunsuojaa, ja silloin ei tule mitään lastuja. Käytin Festool-pistosahaa, mutta muilla merkeillä on varmasti samanlaisia lastunsuojia, jotka voi kiinnittää sahaamiseen ennen sahaamista.
16 vastausta · 35,6k lukukertaa
J
JOW: Ok, hyvät vinkit säleiköistä, vähän myöhässä nyt vaan :) Olen käyttänyt karmskruv aikaisemmin, mutta niin moni kehuu karmhylsa, että halusin kokeilla. Joten ostin sen, ja niin se nyt on, on varmaan vaan vähän tottumiskysymys... Framquick oli kyllä fiksu, säätää ruuvista sen sijaan että hylsästä, niin välttyy poraamasta kaikkia "puoliksi porattuja" reikiä uudelleen. 8 ovea
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
T
Träman: Minulla on 10 bandia
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
A
AndersS: Ostin Gipsbruk, jota voi käyttää rappaukseen Byggmaxista, 30 kg säkki, 100:- tällä viikolla. Et voi ansaita niin paljon omalla kotikokoonpanollasi.
3 vastausta · 6,3k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Tarkastelen hieman portaitani varten nyt ja löysin tämän. http://www.dromtrappor.se/pages/restair/ Ne vaikuttavat hieman halvemmilta kuin stepkit, mutta kysymys kuuluu, mikä on laatu?
2 vastausta · 5,6k lukukertaa
V
verktygsgurun: Rakennustavaratoimittajallani on sitä varastossa kotona, kulmarauta johon on hitsattuja armeringsjärn ja galvanoituja.
3 vastausta · 16,3k lukukertaa
I
ivarssonivar: A) Tulee usein kondenssia levylle, koska savupiippu on verhottu ja arvaan, että se on lastulevyä, sillä erään talonvalmistajan taloissa se on rakennettu niin. Usein laatikot ovat suuria ja putki on keskellä ja eristetty, joten yleensä ei ole ongelmaa. B) Joissakin, joita olen nähnyt, on niin ruostunutta, että ne on pakko vaihtaa, mutta en tiedä kuinka sinun tilanteesi on, ja kuten
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
L
Lapinkulta: Olen itse asiassa katsonut venevarustekatalogeja. Sen mitä löysit on relingslist, se on suurempi eikä sitä voi taivuttaa yhtä tiukasti. Olen etsimässä pehmeää sisustuslistaa. Mutta kiitos silti mielenkiinnosta. Fredrik
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
AnneFi
AnneFi: Etsi Blocketista. Siellä on monia, jotka myyvät käytettyjä. Googlaa armera tegel... sain paljon osumia. Aseta rauta laastien väliin kerrokseen.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
Suhagg
Suhagg: [citat] Epäilen, että ne olivat hieman kosteita, kun sain ne ja tämän ajan lämmössä ne ovat saaneet uuden oikean muotonsa.
18 vastausta · 13,6k lukukertaa
A
AndersS: Laita paperinauha ja liimaa/tasoita se kiinni. Jos sitten huomataan jonkin/vuosien jälkeen, että se kuluu ei-toivotulla tavalla, kannattaa tarkistaa ratkaisu, eihän se ole mikään valtava työ. Me kulutamme kuitenkin eri tavoin talojamme.
5 vastausta · 6,3k lukukertaa
J
JOW: Omatuntokysymys. Se on toiminut tähän asti. Mutta jos aiot korjata sen, voisit tukea kattoa ja sen jälkeen vaihtaa makaavan lankun pidempään, joka ulottuu myös oven ohi.
1 vastaus · 6,2k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Samankaltainen tilanne täällä muutama vuosi sitten. Höyrytin pois kaikki tapetit, useita kerroksia, ja sitten liimasin kipsilevyn, jonka sitten maalasin. Kipsilevy on nopea kiinnittää ja täällä joka tapauksessa kaikki listat jne piti tehdä uusiksi, joten se ei ollut ylimääräistä työtä. Jos listat jne olisi jääneet paikoilleen, olisin tasoittanut suoraan siporexille. Tasoitetta
2 vastausta · 8,9k lukukertaa
HandySmurf
HandySmurf: Vähän vaikea nähdä kuvista. Luulen, että suositeltu ovikarmilaajennus on hyvä. Jos jatkat samaa katossa, saat selkeän rajan huoneiden välille. Ehkä sinun täytyy rakentaa tukea siihen avattuun reikään, jotta sinulla on jotain, mihin kiinnittää listat. Jos sinulla on seinä, jonka haluat täysin tasaiseksi, on olemassa saneerauskipsilevyjä sitä varten. Suurten epätasaisuuksien
3 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
HandySmurf
HandySmurf: Olen vain amatööri, mutta näin tein meidän savuisessa keittiössä: Poista irtonainen tapetti, maalaa halvalla pohjamaalilla (ostin Rustasta), pakkeloi kaikki epätasaisuudet (tapettisaumat, ruuvinreiät jne), tapetoi tapetilla. En käyttänyt erityistä estomaalia, mutta se riippuu siitä, maalaatko seinäsi vai tapetoitko. Jos maalat kattoa, pese ensin maalarinpesulla. Luulen, että on
2 vastausta · 5,3k lukukertaa
D
DanneH2: Olen saanut vesivahingon suihkussa, se on matto joka on haljennut vasemmassa kulmassa. Kuten näkyy, niin lattia jatkuu viereiseen huoneeseen ja seinä on asetettu kahden kannatinpalkin väliin. Luultavasti siellä on tukipuut, mutta ne eivät näy kuvassa. Tarvitsen jotain, mihin voin asettaa uuden lattiavanerin, seinän tukipuu (lattiaa vasten) on 45x45 mm. Lattian alareunan ja viemäriputkien
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Suhagg
Suhagg: [citat] Tarkistan heiltä lisää. Kiitos. Kuinka paljon raskaampi HDF on kuin MDF? Oman MDF-oveni paino on ihan sopiva. Kiskoni ja rullani kestävät raskaan oven.
2 vastausta · 7,0k lukukertaa
E
etiol: Kuinka leveä on seinä, jonka haluat päällystää ?? ja kuinka suuri osa siitä on savupiippu ??? Onko seinä yhtä leveä sisäpuolella silloinkin ?? Voisitko laittaa kuvia niin, että näkee molemmat puolet, se olisi hyvä !! Eti..
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
Suhagg
Suhagg: Onko kenelläkään vinkkejä siitä, miten pidätte MDF:n suorana? Minulla on 30 mm MDF, jota käytetään sisäoviksi.
19 vastausta · 12,4k lukukertaa
A
AndersS: Epävarma siitä, onko sinulla mitään, joten arvaus olisi, että sinulla ei ole muovia seinässä. Olisin silti purkanut vanhat seinälevyt ja tarkistanut olemassa olevan eristyksen, jotta se on hyvä ja ehjä ilman tyhjiöitä. Mutta tämä on hieman riippuvainen rakenteesta, esim. Hultsfredshus käytti jonkin aikaa kuitulevyä, ja silloin voit säädellä suoraan poistamatta mitään.
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
Nyfniken
Nyfniken: Kuona on ilmainen?
4 vastausta · 5,2k lukukertaa
AnneFi
AnneFi: [citat] Anteeksi, hän on snickare, mutta hän työskenteli yrityksessä, joka on erikoistunut vaihtamaan syllar.
11 vastausta · 3,2k lukukertaa
Larsa
Larsa: [citat] Jos on matala saha, on helpompaa sahata alapuolelta (katsoo etupuolelta). Silloin voi sahata supertarkkuudella.
10 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Vesi pitäisi mennä lämminvesivaraajaan. Silloin on helpointa ja loogisinta vetää sekä KV ja VV sieltä keittiöön, kylpyhuoneeseen jne. Kuten Corre kirjoittaa, on kodinhoitohuone (tai missä sinulla on VVB) luonnollinen sijoituspaikka.
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
C
corre: Niin kauan kuin se ei liiku eikä hankaa, puristus ei ole ongelma. Pikemminkin ikä tekee, että puusuoja muuttuu myöhemmin melko hauraaksi. Voit varmistaa sen pellavaöljyllä ja balsamitärpätillä, joka antaa hieman lisäsuojaa laholta ennen kuin puusuoja asennetaan. Voit myös kiinnittää suojan nitojalla, jotta voit valaa paikan päällä myöhemmin. Tukemalla seinätolppaasi ja nosta
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Se riippuu siitä, millaista kuormaa seinä kantaa. Sinun täytyy määritellä huomattavasti enemmän.
1 vastaus · 715 lukukertaa
O
Olidog: Se on myös minun arvaukseni. Puhuin myyjien kanssa, jotka sanoivat, etteivät he ole koskaan huomanneet mitään sellaista 7 vuoden aikana talossa. Soitin myös tarkastajallemme, joka tarkasti talon kesäkuussa 2012 ja joka arveli, että se voisi johtua erittäin alhaisesta ilmankosteudesta tähän mennessä talvella... [bild]
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
slacker
slacker: Ne pressyhteet ovat tosin vaikeita asentaa takaisin ilman putkimiestä. Tietenkin voi työskennellä takana, mutta siitä tulee selvästi haastavampi työ, jossa on paljon haasteita. Vaihtoehtona on purkaa putket ja kutsua putkimiehesi takaisin asentamaan ne uudelleen.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
H
huggan: Todennäköisesti ei, mutta ei voi olla varma ilman perusteellisempaa tarkastelua.
1 vastaus · 942 lukukertaa
·
T
ToRy: Hyviä näkökulmia! Ensisijaisesti on kyse vierasmajan valmiiksi saattamisesta, talo valmistuu vielä jonkin vuoden kuluttua tai ainakin kesään mennessä. Majassa (ja luultavasti myöhemmin myös talossa) minulla on seuraava priorisointijärjestys: 1. Mukavuus. Ei mihin hintaan tahansa, mutta en aio säästää jokaisesta kolikosta. Haluan lattialämmityksen, koska vihaan kylmiä lattioita.
16 vastausta · 22,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.