5 366 lukukertaa ·
22 vastausta
5k lukukertaa
22 vastausta
Hullu ajatus?
Kuvittele seuraava.
Valuun valmisteltu laatta maassa, mutta ei vielä valettu. Rakennettu 'tavallisilla' 300 mm reunaelementeillä solumuovista kaikkien taiteen sääntöjen mukaan 10 cm laatalle.
Valu halutaan tehdä "sisätiloissa", joten haluttaisiin saada seinät ja katto ylös ennen kuin itse laatta valetaan.
Ajatuksena on myös korottaa leca-harkoilla, jotta alajuoksu ei olisi suoraan laatalla.
Onko tämä toteutettavissa ja miten seinät rakennetaan, ennen kuin laatta valetaan?
Valuun valmisteltu laatta maassa, mutta ei vielä valettu. Rakennettu 'tavallisilla' 300 mm reunaelementeillä solumuovista kaikkien taiteen sääntöjen mukaan 10 cm laatalle.
Valu halutaan tehdä "sisätiloissa", joten haluttaisiin saada seinät ja katto ylös ennen kuin itse laatta valetaan.
Ajatuksena on myös korottaa leca-harkoilla, jotta alajuoksu ei olisi suoraan laatalla.
Onko tämä toteutettavissa ja miten seinät rakennetaan, ennen kuin laatta valetaan?
Koska on mahdollista nostaa taloja ja asettaa ne takaisin paikoilleen tunkkien avulla, esimerkiksi siirtää taloa tai korjata perustuksen ongelmia - niin on tietysti mahdollista korjata tämäkin.
Mutta siitä tulee todella paljon lisätyötä, joten kysymys kuuluu, miksi haluat rakentaa seinät ja katon ennen laattojen valua.
Mutta aseta sokkeli- ja koko laatan muotti.
Sitten vedät jonkin verran HEA-palkkeja sinne tänne ja nostat ne muutaman senttimetrin sokkelelementtien yläpuolelle.
Ja sitten rakennat talon palkkien päälle, tiivistät hieman varovasti jollakin sokkelelementin ja teräspalkin välissä olevaan rakoon.
Ja lopuksi valat ja lasket tunkkien avulla talon alas.
NYT haluan tietää, miksi mietit ... !!!
Mutta siitä tulee todella paljon lisätyötä, joten kysymys kuuluu, miksi haluat rakentaa seinät ja katon ennen laattojen valua.
Mutta aseta sokkeli- ja koko laatan muotti.
Sitten vedät jonkin verran HEA-palkkeja sinne tänne ja nostat ne muutaman senttimetrin sokkelelementtien yläpuolelle.
Ja sitten rakennat talon palkkien päälle, tiivistät hieman varovasti jollakin sokkelelementin ja teräspalkin välissä olevaan rakoon.
Ja lopuksi valat ja lasket tunkkien avulla talon alas.
NYT haluan tietää, miksi mietit ... !!!
Miksi ensimmäinen ajatukseni on.....
Se käy hyvin, että teet kuten olet suunnitellut, jos sen sijaan, että käytät reunapalkkia, muuraisit leca/eristeleca 2 tai 3 kerrosta, silloin voit rakentaa rakennuksen tuon sokkelin päälle ja sitten valaa laatan rakennuksen sisäpuolelle ja korotus tulee mukana samassa vaiheessa. Saat marginaalisesti tai ei ollenkaan huononnusta eristyksessä,
Leca-korotus (spolkant?) on mahdollisesti ongelma eristyksen kannalta.
Yksi etu on, että rakenne tulee vahvemmaksi kuin tavallinen reunapalkki, koska muurattu sokkeli vahvistetaan.
Toinen vaihtoehto on käyttää albapalkkia, jolloin voi myös rakentaa rakennuksen ensin.
Leca-korotus (spolkant?) on mahdollisesti ongelma eristyksen kannalta.
Yksi etu on, että rakenne tulee vahvemmaksi kuin tavallinen reunapalkki, koska muurattu sokkeli vahvistetaan.
Toinen vaihtoehto on käyttää albapalkkia, jolloin voi myös rakentaa rakennuksen ensin.
Moikka
Kiitos vinkeistä, ei ilmeisiä yksinkertaisia ratkaisuja, epäilin sitä
Miksi tehdä jotain niin hullua?
No, kyseessä oli betonilaatta, joka pitäisi valaa ja päällystää kovabetonilla, sen asettaminen on herkkää ja se tehdään parhaiten "sisätiloissa". Ei kuitenkaan ole suunnitelmia tämän manööverin toteuttamiseksi, lähinnä mietin mahdollisuuksia.
Kuten mainittiin, teltta on ilmeinen ratkaisu.
Kiitos vinkeistä, ei ilmeisiä yksinkertaisia ratkaisuja, epäilin sitä
Miksi tehdä jotain niin hullua?
No, kyseessä oli betonilaatta, joka pitäisi valaa ja päällystää kovabetonilla, sen asettaminen on herkkää ja se tehdään parhaiten "sisätiloissa". Ei kuitenkaan ole suunnitelmia tämän manööverin toteuttamiseksi, lähinnä mietin mahdollisuuksia.
Kuten mainittiin, teltta on ilmeinen ratkaisu.
Jäsen
· Västra götaland
· 118 viestiä
Voisin sanoa, että riippuen siitä, mitä tarkoitat, että laatan pitäisi "päällystää" kovabetonilla, olisin ensin valanut laatan, sitten pystyttänyt runkorakenteen ja saanut talon tiiviiksi, ja sitten tehnyt sisävalun laatalle kovabetonilla.
/Torpalainen
/Torpalainen
Pitää vain pystyä varaamaan betoni lyhyellä varoitusajalla.Matti_75 sanoi:
Onko vinkkejä, mistä voisi lukea tarkemmin, kuinka valetaan betonilaatta kuperalla pinnalla, mitä työkaluja ja koneita tarvitaan jne.?
Tee luonnos, niin annan ehdotuksia. Tilauksen yhteydessä voit vain mainita, että sinun on voitava asettaa valu lyhyellä varoitusajalla, se yleensä toimii. Valua varten tarvittavat koneet ovat fallaser vibrostav tai vibrobalk, lapioita sloda sekä helikopteri. Mieluiten iso ja pieni sekä rivbräde ja käsiteräs. Asfaltsraka voi olla hyvä olla olemassa.
