4 555 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Kantavan seinän purkaminen mökissä/autotallissa
Omistan entisen kesämökin, jonka olen muuttanut autotalliksi. Mökkiin on rakennettu laajennus, ja olen nyt tehnyt siitä osasta autotallin isomman. Olen purkanut vanhan ulkoseinän ja haluan nyt korvata tukirakenteet liimapuupalkilla. Olen katsellut hieman Moelvenin ohjelmaa, mutta en ole varma, onko siellä mallia, joka vastaa haluamaani muutosta. Seinä on 8,80 metriä pitkä, ja olen suunnitellut laittaa pilarin keskelle ja yhden kumpaankin seinään, jotta aukkojen koko olisi noin 4,40 metriä. Katto on peltikatto ja yksinkertainen sisäkatto, eristetty sahanpuruilla. Tuen yläpuolella on nyt neljä kpl 100x100 palkkia, jotka ajattelin jättää paikoilleen. Uskotteko, että 90x405 riittäisi sen alla? Liitän muutaman kuvan ja yksinkertaisen piirroksen Paintissa, joka näyttää talon lyhyeltä sivulta. Se seinä, joka on sotkettu, on se, jonka haluan poistaa. Lyhyt sivu on noin 6 metriä. Tämä on budjettirakennus, joten mieluiten en haluaisi palkata rakennesuunnittelijaa, ja siksi kysyn teiltä arvon keskustelupalstan jäsenet 
Klikkaa tästä vastataksesi