F
Fardelin: Olen rakentamassa italialaistyylistä leivinuunia. Se näyttää hieman kupolilta, jossa on aukko toisessa päässä. Se tulee sijaitsemaan lähellä terassia. Ajatuksena on pukea "kupoli" jonkinlaisella eristyksellä, joka kestää korkeita lämpötiloja, jotta lämpö pysyy pidempään. Sitten joko muurata toinen kerros tiiliä tai laittaa kananverkkoa ja sitten laastia. Kuva, joka näyttää
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
Joppa83
Joppa83: Pieni päivitys. Vetojuotokset eivät ole kattotuoleissa kuten aluksi luulin, vaan seinän yläreunassa. Silloinhan uusien palkkien pitäisi ottaa vastaan nämä voimat? Kuten vetojuotokset nykyään tekevät. Palkit ovat noin 50 cm vetojuotosten alapuolella. Aion silti rakentaa kattotuolit niin, että ne näyttävät korotetulta kehikkotuolilta. Vähän henkselit ja vyö. :)
9 vastausta · 3,4k lukukertaa
Bowman
Bowman: [citat] Joo niin se taisi olla. Tilasin hiekkalaatikkohiekkaa, ja se oli hyvä, mitä suositeltiin (tai oli saatavilla) paikallisella sorakuopalla. Se vaikuttaa toimivan hyvin!
25 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
S
SnickareHobb: Näyttää siltä, että 1,5 viikon kuivumisaika oli liian lyhyt, sillä moniin saumoihin syntyi ohuita halkeamia testipoltossa eilen. Vai olisiko pitänyt käyttää tulenkestävää laastia. En edes tiennyt, että on olemassa erilaisia laasteja ennen kuin eilen illalla, kun aloin etsiä...
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
Torpalainen
Torpalainen: Olisi kiva nähdä jokin kuva räystäästä ulkopuolelta. Toivottavasti projektisi onnistuu. /Torpalainen
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
B
berne88: [citat] Nojaa, skåpet är 1188mm mutta se ei ole niin mielenkiintoista:) Vaan ne ovatkin leveys ja syvyys:)
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
M
MUSS: Minulla on etuovi sieltä, se on ollut käytössä vuoden ajan ja olen ollut erittäin tyytyväinen tähän mennessä. On kuitenkin vaikea sanoa mitään laadusta, tulevaisuus näyttää.
5 vastausta · 2,2k lukukertaa
Jajjan
Jajjan: Sahaaminen ura kuulostaa fiksulta, silloin voin käyttää upotussahaa!
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
V
verktygsgurun: [citat] Samaa mieltä! Enintään yksi metri.
13 vastausta · 3,5k lukukertaa
D09
D09: [citat] Näin tein omassa kattokulmassani, toimi hienosti. 1 pala pystyssä vaakasuorien taakse, jotka limittyivät takapuolelle ja yksi pala, joka täytti "aukon" ja ruuvattiin kiinni siihen, joka limittyi takapuolelle.
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] On yksinkertaisesti helpompaa ja halvempaa asettaa kynnys lattian päälle. (On hankalampaa tehdä toisin ja asettaa lattia kynnyksen päälle.) Jos teet kuten olit ajatellut, sinun on järjestettävä tuki lattialle kynnyksen sisäpuolelle = ylimääräinen tukirakenne.
6 vastausta · 5,2k lukukertaa
E
Eddi Thomason: Seniortroll? Vai pelkkä mupp? Lopeta väärien tietojen levittäminen vain siksi, että sinun on pakko kehua itseäsi olemalla oikeassa internetfoorumilla. Lue eri sääntöjä ja ota opiksi. Tai oikaise kuuntelemalla esimerkiksi Lollea, joka osaa sen ulkoa.
52 vastausta · 16,0k lukukertaa
C
creepwood: Oho, Se siis lupaa hyvää parvelle. Kiitos vinkistä. Ehkä valitsen riippumaton ja palmut sen sijaan.
2 vastausta · 5,4k lukukertaa
B
b8q: Salaojat ei yleensä suositella liitettäväksi hulevesiviemäriin, juuri siksi, että vältettäisiin ongelmat, kun hulevesiviemärit tulvivat rankkasateiden, kevättulvien jne. aikana ja vettä purkautuu salaojiin.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
A
AndersS: Täytyy tasoittaa vanha betonilattia voidaksesi asentaa kelluvan lattian makuuhuoneeseen, ei lattialämmitystä, ei kellari tai muuta vastaavaa. Se on 15m2 ja se on noin 5-20mm paksu ja noin 15 säkkiä arvioin tarvitsevani. Onko eroa mitä valitsee vai riittääkö ottaa halvinta, esimerkiksi Combimix satasella 20kg säkki. Heillä on karkea ja hienotasoite vaihtoehto,
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
T
T-G-B: On suuri hintaero tolppien välillä eri kaupoissa. Kaikkea 20-40 kr/m 70x70:lle. Onko hinta oikeutettu jollakin laatuerolla?
0 vastausta · 963 lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Minulla on paneeli 190x17, pontattu viistoilla reunoilla, edullinen B-laatua sisäseinillä. Toimittajani näyttää lopettaneen tämän myymisen, mutta sen täytyy olla valmistettu jossain. Sinun täytyy varmaan soitella eri kokoisille puutavaraliikkeille ja toivoa osumaa!
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Jos halkeama kulkee koko seinän läpi, sillä ei ehkä ole niin suurta merkitystä.
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
ronolo
ronolo: Lopettaaksesi ketjun. En löytänyt ratkaisua, johon tunsin oloni turvalliseksi, joten käsittelin puulattian uudelleen täyttääkseni vaatimukset.
1 vastaus · 4,5k lukukertaa
E
ErikNorge: Hei! Tuo voi olla hieman hankalaa. Jos raakapontti/kattolevyt ovat vain hieman kosteita, ne kuivuvat itse asiassa alapuolelta (mikäli ilmanvaihto on riittävä). Mutta jos ne ovat olleet kosteina pitkään ja huonossa kunnossa, ehkä lahonneet ja homeiset, ne tulisi ehdottomasti vaihtaa! Mielestäni kaikki vahingoittunut tulisi vaihtaa! Se ei vie kauan aikaa eikä maksa paljon, jos kyseessä on
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
pelpet
pelpet: Vinkki nro 1 on huolehtia asbestin käsittelystä itse. Käytä hengityssuojainta, jossa on p3-suodatin. Jos palkkaat yrityksen tekemään sen, tulee se huomattavasti kalliimmaksi. Loput voi varmaan purkaa traktorilla/kaivinkoneella. Jos se on maatila, saatatte tarvita täyttömaa-aineksia jossain. En tiedä, miltä säännöt näyttävät, mutta minulla on sellainen käsitys, että betoni, joka
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
Demmpa
Demmpa: Haluatko, että portti on saman tyylinen kuin muu aita? Silloin sinun täytyy luultavasti rakentaa se itse. Täältä löytyy monia keskusteluja, jotka käsittelevät "grind" http://www.byggahus.se/sokresultat/?iefix=%E2%98%A0&cx=000234016981842115223%3Ayqyi6vo-amm&cof=FORID%3A9&ie=utf-8&q=grind Täältä löytyy monia keskusteluja, jotka mm. käsittelevät "bygga grind"
2 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
A
anaitis: [citat] Sinun pitäisi varmasti olla jotain poikittaista myös.
9 vastausta · 2,3k lukukertaa
E
Enrique: Kiitos! Kyllä, rappaus irtoaa lecablockista. Se näkyy esimerkiksi ylhäällä vasemmalla ja oikealla yläpuolisessa kuvassa.
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
G
gullegrizen: Ajatuksena on, että seinien muovikalvo taitetaan/kääritään yhteen tulevan muovikalvon kanssa katossa, jotta talosta saadaan ilmatiivis. Se on vaikeaa, jos muovi on puristettu kattotuolien alle. Mutta varmasti rakentajien olisi pitänyt pystyä peittämään seinät tilapäisesti estääkseen veden valumisen seinään.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
·
H
Helioz: Aloita huolellisesti puhdistamalla julkisivupesulla ja korkeapainepesurilla pylväät. Sitten aseta verkko, jos se on sileää tiiltä. Siloita sitten kuten larsbj kuvailee yllä. Laudat voit kiinnittää tavallisilla puristimilla/pikapuristimilla, aseta tarkasti vatupassin ja suorakulman avulla. Siloita kaksi sivua ja anna kuivua 24 tuntia ennen muottien poistamista ja muiden sivujen
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
P
PeterNacka: Kiitos, kiitos ja kiitos :)
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
Johan Van Kuyl
Johan Van Kuyl: Tämä L-tuki muurina voi ehdottomasti toimia. Millaista eristystä tarkoitat? Miten ja minne se pitäisi laittaa? Ja sitten täytänkö vain soralla? Kuulostaa "yksinkertaiselta" itse asiassa :) Tulee vaatimaan jonkin verran raskasta tykistöä ottaen huomioon painot, mutta sen varmaan voi vuokrata. Pitääkö maata valmistella jotenkin tätä varten? Jälleen kerran, ottaen huomioon paino..
4 vastausta · 6,8k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Kyllä, mutta ne yleensä ottavat tylsän korkean hinnan lisävarusteista. Niin, myös kaakelilaatoista sen puoleen...:)
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
selaginella: Ymmärränkö oikein, että olet asettanut graniitin minerit-levyn päälle? Miten olet kiinnittänyt sen? Minulla on minerit (liimattu lastulevyyn) eteisessä ja ajattelin laittaa klinkkeriä päälle, mutta olen kuullut, että klinkkereitä tai kaakeleita ei voi laittaa mineritille, koska ne irtoavat.
38 vastausta · 41,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.