Höylä tai saha (pyörösaha tai pistosaha) tai käsijyrsin

kokeilin pistosahalla ja pyörösahalla, siitä tuli h..vetin hankalaa, koska koko tolpan pituutta ei pitäisi viistää.

Sinun täytyy mitata, mistä se alkaa ja loppuu, ja sovittaa se.

Aion tehdä juuri saman asian. Luulen, että annettu valinta on yläjyrsin. Miten muuten saisi aikaiseksi viistojen pyöristyksiä?

Olisin todella iloinen, jos olisin väärässä, sillä minulla on sekä uppo- että pyörösaha, mutta ei yläjyrsintä.

Voi sahata pyörösaha/upotussaha:lla pidemmät matkat ja sitten itse alku ja loppu pistosaha:lla. Sen jälkeen pitää hioa se.

Olen tehnyt sen itse tällä tavalla.

Jos haluat, että se on siisti, osta valmiit kappaleet. Jos haluat "tee se itse", hanki pystyjyrsin kallistettavalla karalla ja pyöröjyrsin, jonka halkaisija sopii lopetussäteelle. Jos haluat erikoismittaisia ilman suuria investointeja, anna työ puusepälle. Ei voi käyttää 45 asteen jyrsintyökalua yläjyrsimessä, koska terän ulkopuolella ja sisäpuolella on eri säteitä.

Käyttämällä ympyrä- ja pistosahaa lopputulos näyttää hirvittävältä ja pitkän hiomisen jälkeen jokaisessa tolpassa on 4 erilaista viistettä.

Pessimisti Protte

Jos vain piirtää kunnolla tolppaan, siitä tulee yhtenäinen.

protte: Eikö tällainen pitäisi toimia? http://www.jula.se/fasfras-45-25-4mm-186128

Pyörösaha ja pistosaha eivät tuottaneet hyvää tulosta, aivan liian hankalaa.
Yksi vaihtoehto, jota mietin, on käyttää talttaa siirtymäkohdissa ja sitten käsitasoa ja sen jälkeen "käsitaso pienellä nenällä" päästäkseen lähelle siirtymää.

Se tulee näyttämään hieman oudolta, alku ja loppu näyttävät vinoilta.
Mahdollisesti jos tekee sen molemmilta puolilta ja jättää selän paikalleen tai hioo sitä.

Työkalu, jolla voisi tehdä sen käsin, saattaisi olla sellainen, jossa on kaksi kahvaa, jonka nimen olen unohtanut.

Protte

Koska alku ja loppu näyttävät oudoilta, ajattelin käyttää stämjärn siinä tapauksessa, jotta saan sen kuntoon.

Olin varmaan katsonut, miltä se olisi näyttänyt, jos olisi sorvattu.
Mutta onko vaikeaa löytää joku, jolla on sorvi?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.