19 479 lukukertaa ·
11 vastausta
19k lukukertaa
11 vastausta
Vanha betoni käyttökelvoton?
Hei
Minulla on ollut säkki Maxit-rautabetonia yli vuoden ajan, ja aioin käyttää sitä näinä päivinä.
Pöly valui tavallisesti ulos säkistä, ja sekoitin sen veteen ja valuin.
Mutta se, mitä tein, tuli täysin huokoiseksi 3 päivän kovettamisen jälkeen ja sen pystyi rikkomaan käsillä.
Tiedän, että kromin sitoutuminen hajoaa 6 kuukauden jälkeen.
Tuleeko betonista täysin kelvoton, jos se saa seistä?
//PPALM
Minulla on ollut säkki Maxit-rautabetonia yli vuoden ajan, ja aioin käyttää sitä näinä päivinä.
Pöly valui tavallisesti ulos säkistä, ja sekoitin sen veteen ja valuin.
Mutta se, mitä tein, tuli täysin huokoiseksi 3 päivän kovettamisen jälkeen ja sen pystyi rikkomaan käsillä.
Tiedän, että kromin sitoutuminen hajoaa 6 kuukauden jälkeen.
Tuleeko betonista täysin kelvoton, jos se saa seistä?
//PPALM
Antaa langalle eloa jälleen kun istun täällä hieman paniikissa
Eilen valoin viisi tolppaa portaan vankalangoilla, jonka olen pian saamassa valmiiksi. Tänään kun tunnen betonia, se on yhä tumma, kuulostaa ontolta kun koputan sitä ja se kasa joka jäi yli ja makaa maassa voi helposti murentua. Epäilen että tein virheen yrittäessäni säästää rahaa käyttämällä betonia, joka oli ollut varastossa vuoden. Kysymykseni on, tietääkö joku, meneekö betoni ajan myötä pilalle, säkit joita käytin olivat hieman kovia mutta ne voitiin "pehmentää" ja ne pölysivät kuten tavallisesti kun sekoitin sitä. Olen oikeastaan saanut vastauksen ketjun alempana, mutta kenties joku tietää, voiko se toimia siltikin mutta se saattaa kestää kauemmin kovettua, mutta että se kuitenkin kovettuu? Apua ja huokaus epätoivoiselta kotinikkarilta.
Viimeksi muokattu:
Toivotaan, toivotaan, toivotaan sitä! Vaihtoehtona on purkaa kaikki vangstycken ja kaivaa ylös kaikki viisi plintit. Se on nyt täydellisesti vaakasuorassa. Kiitos vastauksesta, se antaa vähän toivoa, nyt minun pitää odottaa ja katsoa.cust3000 sanoi:
Olen valanut >50 plinttiä ja pohdin kuinka betoni on käyttäytynyt, ja kuten kuvailet, se on ollut huokoinen <2 vuorokautta valun jälkeen, mutta sitten vakautunut.
Pidä meidät ajan tasalla kuinka menee!
Pidä meidät ajan tasalla kuinka menee!
Olen pitänyt niitä pinottuna päällekkäin ulkovarastossa, joka on lämmittämätön. Näyttää siltä, että ne ovat imeneet hieman kosteutta, koska säkit olivat hieman "jäykkiä". Klumpun, jonka olin kaatanut maahan eilen, tallasin tänään ja se mureni täysin, siitä ei edes tullut klumpuja - vain kiviainesta ja pölyä. Joten vaikuttaa siltä, että säkkini olivat tehneet tehtävänsä. Vaikka toivon, että se vielä ajan myötä kovettuu. Vahvistin 2-5 cm tuoreella betonikerroksella, joka rakensi tukea tolppakenkään, odotan sen riittävän pehmennettyjen plinttien estettä vastaan. Olen ainakin yhtä uutta kokemusta rikkaampi.mlkjhr sanoi:
Parasta ennen -päiväys viittaa kromin vähennykseen - sillä on tekemistä työympäristön kanssa.
Vanha sementti menettää yleensä lujuuttaan, mikä voi olla merkittävää laboratoriokontekstissa. Rakenteellisesti minun on erittäin vaikea nähdä, miten vuoden vanhalla sementillä olisi merkitystä.
Luulen, että olet lisännyt liikaa vettä, sekoittanut huonosti tai joutunut pakkasvaurion kohteeksi.
Vanha sementti menettää yleensä lujuuttaan, mikä voi olla merkittävää laboratoriokontekstissa. Rakenteellisesti minun on erittäin vaikea nähdä, miten vuoden vanhalla sementillä olisi merkitystä.
Luulen, että olet lisännyt liikaa vettä, sekoittanut huonosti tai joutunut pakkasvaurion kohteeksi.
Klikkaa tästä vastataksesi