Miten olet ajatellut kaatojen kanssa? Pitäisikö koko lattian kallistua kohti kaivoja vai haluatko tasaisen paikoissa? Helpoin tapa saada kaadot on laittaa Combiform, jota voit vetää Cykelstyre:llä korkeiden kohtien yli.
 
  • Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
On myös mahdollista valaa fallaserilla, mutta se on hankalampaa, koska sinun täytyy siirtää sitä koko ajan eri tapauksia varten.
 
On tarkoitus, että kahden kaivon ympärillä autotallin ovien sisäpuolella kaadot ovat 3m eteen/taaksepäin ja 1,5m sivuille kummankin kaivon osalta, jotta sulanut lumi jne. valuu kaivoihin. Muuten lattia on tasainen.

Kahden pienemmän kaivon kohdalla ovien läheisyydessä vain paikallinen kaato, jotta kaadettu vesi jne. valuu alas.

Mitä ymmärrän kombiformista, se tulee näkyviin betonin pinnassa, kun ollaan valmiita?
 
Muovi-lista Combiformista vedetään pois hiomisen yhteydessä, jolloin pintaan ei jää mitään näkyvää. Kun betoni kuivuu, voi siihen tulla halkeamia, mutta niin tapahtuu joka tapauksessa. Olisin laittanut sellaiset saumaan tasaisen ja kaltevan välillä. Sekä yhden keskelle lattiakaivojen väliin, sitten vedät ne pois niitä ja lattiakaivoja kohti.
 
Mikael_L
Ihan uteliaisuudesta, mikä on syy/edut hårdbetong?
 
Saat paljon kestävämmän pintakerroksen, joka kestää kulutusta paremmin, ja voit myös valita lattian värin.
 
Mikael_L
OK
Matti_75 sanoi:
Saat paljon kovemman pintakerroksen, joka kestää kulutusta paremmin
Hyvä esimerkiksi verstaissa, joissa ajetaan sisälle autoja nastarenkailla, jne, voin kuvitella.

Onkohan kovabetonilla mahdollisesti myös tiiviimpi pinta, joka imee vähemmän vettä ja muita nesteitä? (öljy glykol jne)
 
Joo, siinä on monia etuja, erityisesti hinta. Materiaali maksaa noin 50:-/m² ja se kestää yhtä kauan kuin laatta, olen kuullut, tavallisessa kotitallissa. Kaikki hoituu valun yhteydessä, eikä myöhemmin tarvitse maalata tai laittaa mitään muuta.

Täältä löytyy lisätietoa

www.[B]modernbetong[/B].se

Olen hieman kyllästynyt tähän juuri nyt. Olin sopinut yhden kanssa, joka olisi valanut betonilaatan kovat betoni jo viime syksynä, mutta he lykkäsivät sitä ja yhtäkkiä tuli pakkanen, nyt he ovat luvanneet ja luvanneet hoitaa sen mutta mitään ei tapahdu. Joten olen alkanut etsiä muita, jotka voivat tehdä sen, tai vaihtoehtoisesti tehdä sen itse. Kaikilla on nyt todella kiire matalan kylmän talven jälkeen. Mutta en tiedä, vaikka olisin näppärä, mutta 120 neliön laatta muutamalla kallistuksella, ei oikein haluaisi epäonnistua.... Onnistuuko tämä itse 3-4 miehen voimin, jos vuokraa oikeat työkalut Cramolta? Ja ennen kaikkea, miten se tehdään? Minun on siis aloitettava ottamalla selvää kaikista vaiheista ja kaikista vinkeistä ja nikseistä ensin :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.