Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Oldboy: Vinotuki kantaa suuren osan katon painosta. Yhdessä seinäpilariin ja kattotuoliin kuuluvan jalan kanssa ne muodostavat erittäin vahvan kattotuolin. Minulla on samankaltainen rakenne ladossani. Seinä pullistuu ulos yhdessä kohdassa niin, että melkein koko alusta sijaitsee perusmuurin/peruskivien ulkopuolella. Ajattelin vetää seinän takaisin paikoilleen vinssin ja vaijerin avulla. Ei ollut
DANNE_K_: Täältä löysin vanhoja lankkuja kun etsin polttopuita :). Mutta ei näy, ovatko ne tarpeeksi hienoja pöytälevyksi. http://www.blocket.se/sodermanland/Ved_49128699.htm?ca=12&w=1
BertilL: Kesämökkini kellarissa ei ole lämmitystä ja se on muurattu aukokivestä. Ulkopuolelta tervattu ja plattonimatolla päällystetty. Haluaisin vain siistiä sisäseinät peittämällä ne jonkinlaisilla levyillä. Voiko sen tehdä näin yksinkertaisesti vai tuleeko kosteus ja home? Jos haluaisin eristää seinät, täytyykö minun silloin olla ilmarako? Olisin kiitollinen mielipiteistä.
orparn: Huggan tarkoittaa varmaan itse kiinnitystä, ettet tee sitä ruuvilla ja muovitulpalla tai vastaavalla.
Alfredo: Snörslå pitäisi toimia hyvin. Muussa tapauksessa slangvattenpass ja merkinnät sopivalla etäisyydellä voivat olla vaihtoehto, jos viivan pitäisi olla vaakasuora.
injonil: On ikävää, että valmistajat toimivat niin, koska se vähentää heidän ohjeidensa uskottavuutta. On todennäköisesti sama asia primerin kanssa, jota normaalisti voi käyttää mihin tahansa itsetasoittuvaan tasoitteeseen. Mutta jos valmistajalla on erityinen koostumus tasoitteessaan, niin että heidän pohjustus on välttämätön, silloin monet tekevät varmasti väärin. OT: Jafo tekee
Mirriam: Hei! Aiomme rakentaa laajennuksen ja suunnittelimme muurattuja seiniä rapatulla julkisivulla. Nyt rakennusfirma haluaa sen sijaan käyttää puurakenteita ja paksurappausta, koska se olisi halvempaa ja yhtä hyvää. He aikoisivat käyttää Parocin järjestelmää. Kun luen netistä, olen hieman huolestunut kosteusvaurioista, mutta en ole varma, onko kyseessä juuri sellainen rakenne tai joku
vectrex: Jos aiot vain mitoittaa niin, että se "kestää", niin 45x70 riittää varmasti! Se tulee kyllä taipumaan melkoisesti, mutta tuskin katkeaa! Tässä tapauksessa on pikemminkin kyse tasoitellusta kipsikatosta, joka voi halkeilla saumakohdissa.
jonmo: Ok, näyttää siltä että on toivoa! Lainatakseni ketjua hieman lisää: Mitä näistä liimoista suosittelette taivutusliimaukseen, ja mistä sitä voi ostaa Tukholman alueella?
KnockOnWood: Mielestäni pitäisi miettiä myös estetiikkaa. Kaikki ei ole pelkkää lujuutta. Eikö saranat aseteta noin 1/7 reunasta. Luulen, että tämä toimii hyvin myös hyllykannattimille.
Nyfniken: Miten kaapin kanssa menee? Olisi hyvä saada kuva, jotta voisit hiljentää kaikki, jotka epäilevät, että olet ymmärtänyt kuinka kaappi kootaan.
Torpalainen: Jos kyseessä on palkki, jossa keltainen seinä on revitty, se viittaa siihen, että palkki on todennäköisesti kiinnitetty osaan punaista, joten kyllä, sanoisin, että se osa punaisesta, joka on keltaisen jatkoa, on kantava. kuitenkaan ei se osa, jossa on vaatekaapit.
slacker: [citat] Tarkoitatko uria reunoilla? Välttäisin urien asettamista seinää vasten - vihaan tasoitusta, mutta koen, että on vaikeaa tasoittaa uria seinää vasten. Mieluummin vain tasoitan ruuvinreiät ja käytän lateksia seinää vasten - tai ehkä sinun tapauksessasi BrandFog...
kulle: vähän myöhässä ehkä, mutta tässä http://www.specialbeslag.se/bladskruv-p-217-c-219.aspx
per-gust: Tänään minulla on sisäänrakennettu veranda, joka seisoo matalalla ryömintätilalla eristämättömällä betoniperustalla, jossa on kivipinnoite. Tämä ryömintätila oli sisäilmaan yhteydessä kellarista, mutta ulkoilma vuoti sisään betonin raoista, joten umpinainen alapohja homehtui. Korkeussuuntainen rakenne oli siis: eristämätön betoniperusta kivipinnoitteella/20 cm
memike: Aion viikonloppuna tehdä talon salaojituksen uudelleen. Onkohan jollakin tietoa siitä, kenellä on parhaat hinnat makadamille, multamaalle ja soralle Jönköpingin alueella ajotietä varten? Eli yhteensä toimituskulujen kanssa. /Micke
Enk Projektet: Ei ongelmaa rakentaa ympäri vuoden... on selvää, että on hieman ajateltavaa koskien peittämistä ja että se voi esim. olla liukasta.... Rungon pystytyksen tekee aika helposti 2-3 henkilöllä.... kun katto tehdään, on hyvä olla oikea teline ja muutama kokenut henkilö, kun on poutaa..... Onnea matkaan ja älä unohda kameraa... :)
MathiasS: Ongelma on varmaankin se, että terävä "cutter* kärjessä leikkaa rikki plugia. Mutta minäkin käytän cuttereitä eri variaatioissa ja yleensä ne toimivat hyvin. Mutta se ei ehkä ole optimaalinen.
slacker: [citat] En tiedä, kuinka monta tietä olen korjannut huoneistoissa kipsilaastilla vuosien varrella ja voin sanoa, että mikään niistä ei ole taipumus halkeilla. Sen sijaan koko seinän kattaminen ROT-gipsillä ja saaminen siitä täydellistä, tasaista ja sileää ilman, että levy taustalla rämisee, on mielestäni projekti vailla vertaansa - kipsilaasti aina minulle. Kipsilaasti
Alva10: Klikkivinyyli klinkkerin päälle on tarkoitus asentaa, mutta saumat klinkkerissä täytyy poistaa. En tiedä, voiko se nousta yhteensä 1 cm, silloin en varmaan saa wc:n ovea auki.
Roev08: Kävin tänään Hornbachissa ja Byggmaxissa, mutta kummallakaan ei ole tämän tyyppisiä reglar. Tarvitsen noin 22 metriä, mutta aion kysyä toiselta puufirmalta, jos he voivat sahata kyseiset reglar!
Jenx: Hei Olemme purkaneet savupiipun mökiltämme. Se oli liian huonossa kunnossa ja tarvitsi muurausta uudelleen. Kun minun piti ottaa talteen ehjät kivet, huomasin, että niihin oli merkitty OT1.6. Onko joku, joka tietää, mitä se tarkoittaa? Ei ehkä niin tärkeää, mutta tulin uteliaaksi. Yritin googlata, mutta en löytänyt mitään.
noone70: [citat] Ei, niistä tulee melko merkittäviä kylmäsiltoja. Ennen kuin löysin kahreakskumin, suunnitelma oli käyttää viistettyjä solumuovilevyjä. Ajattelin kiinnittää ne seinään ja sen jälkeen päälle laittaa 45 peltiristikot. Se on parempi kuin ei mitään, mutta kaukana samasta kuin kumi.
LinusW: kiitos vinkistä, vaikuttaa sopivalta :) Onko kenelläkään mielipidettä lattiasta? Tarvitseeko liimauksen hioa ennen kuin asennetaan vaahtomuovimatto lattian alle?
Allmänobildad: julkisivutulppa, silloin se pysyy varmasti, selvitä kuinka paksu seinä on ja valitse julkisivutulpan pituus, joka on pari cm lyhyempi kuin seinän paksuus. Sitten voitte istua koko perhe kuistikatoksen päällä
Thoomas: Se oli hyvä vinkki! Kummallista, että Google ei löydä niitä. Täytyy mennä käymään. Yläjyrsin kuulostaa kivalle, mutta on ehkä hieman liian haastava minulle, mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan... :)
Korvgubbe: Puuta tavallisesti on aluksi kuivaa verrattuna polttopuihin, joten se luultavasti toimii hyvin. Koska sinulla on takka, oletan, että täydennät puuvarastoasi myöhemmin "oikealla" polttopuulla, muista silloin antaa puiden kuivua kaksi vuotta, jotta ne todella kuivuvat.