6 467 lukukertaa ·
19 vastausta
6k lukukertaa
19 vastausta
Sisäkaton kunnostus - olenko haukannut liian suuren palan?
Hienoa kuulla. Sitten ei muuta kuin alkaa raaputtaa maalia pois toisin sanoen. Kiitos vinkeistä veden ja mahdollisen rakennusmuovin kanssa!
Oletko sitä mieltä, että koko katto täytyy tasoittaa sen jälkeen, kun olen poistanut maalin ja täyttänyt reiät? Mietin, että ehkä voi näkyä, missä olen tasoittanut jokaisen reiän, koska kipsitasoite voi saada sileämmän/erilaisen pinnan kuin itse kattopinnoite. Vai olenko väärässä?
Kuten sanottu - suuri kiitos korvaamattomasta avustanne!
Oletko sitä mieltä, että koko katto täytyy tasoittaa sen jälkeen, kun olen poistanut maalin ja täyttänyt reiät? Mietin, että ehkä voi näkyä, missä olen tasoittanut jokaisen reiän, koska kipsitasoite voi saada sileämmän/erilaisen pinnan kuin itse kattopinnoite. Vai olenko väärässä?
Kuten sanottu - suuri kiitos korvaamattomasta avustanne!
Mukava kuulla. Sitten ei muuta kuin aloittaa maalin kaapiminen pois toisin sanoen. Kiitos vinkeistä veden ja mahdollisesti rakennusmuovin kanssa!cpalm sanoi:Jepp näyttää siltä, rappaus näyttää todella hienolta niissä kuvissa, ei ole epäilystäkään siitä, että se on maali, joka hilseilee.
Mutta jos aiot maalata, mielestäni sinun täytyy poistaa kaikki vanha maali ja pestä kunnolla, muuten se alkaa hilseillä uudelleen jonkin ajan kuluttua.
Jos olet onnekas, kaikki irtoaa helposti, vain kaapimalla alas lastalla. Jos se on tiukemmin kiinni, voit kokeilla, miten maali reagoi veteen tai liimata rakennusmuovin kattoon ja repiä maalia.
Luuletko, että koko katto täytyy tasoittaa lastalla sen jälkeen, kun olen poistanut maalin ja täyttänyt reiät? Ajattelen, että saattaa näkyä, missä olen täyttänyt jokaisen reiän, koska kipsirappaus voi saada sileämmän/eri pinnan kuin itse katto. Vai olenko väärässä?
Kuten sanottu - suuret kiitokset arvokkaasta avustanne!
Ei, laajasta tasoituksesta ja hiomisesta et todennäköisesti pääse, jos haluat saada sileän ja kauniin pinnan.FilipS sanoi:Pidätkö tarpeellisena, että koko katto on tasoitettava laajasti sen jälkeen, kun olen poistanut maalin ja täyttänyt reiät? Ajattelen, että tietyt kohdat, joissa olen tasoittanut jokaisen reiän, saattavat näkyä, koska kipsitasoitteen pinta saattaa tulla sileämmäksi/erilaiseksi kuin itse kattopinnoite. Vai olenko väärässä?
Kipsitasoite saa tosin suurin piirtein saman rakeisen rakenteen kuin muu pinnoite, joten jos olet tarkka, se ei välttämättä ole tarpeellista vain korjausten takia.
Kaikki riippuu tietysti siitä, kuinka hyvin käyttämäsi maali täyttää pinnan, mutta minulla ei ole kovin hyvää käsitystä nykyaikaisesta kattomaalista.
P.s. kun täytät reikiä, älä unohda imuroida pois kaikki löysä pinnoitepöly ja kostuta reunat kunnolla, muuten on vaikea saada ne tarttumaan.
Viimeksi muokattu:
Okei! Toivottavasti olen sitten selvillä asioista, vain työ on jäljelläcpalm sanoi:Ei, leveä tasoitus ja hionta on varmaankin välttämätöntä, jos haluat sileän ja kauniin pinnan.
Kipsitasoite saa tosin suurin piirtein saman karkean rakenteen kuin muu rappaus, joten jos olet tarkka, se ei ehkä ole välttämätöntä juuri korjauksien vuoksi.
Kaikki riippuu tietysti siitä, kuinka hyvin maali, jolla maalaat, täyttää, mutta minulla ei ole kovin hyvää käsitystä nykyaikaisesta kattomaalista.
P.s. kun olet paikkaamassa reikiä, älä unohda imeä pois kaikki irtonainen rappauspöly ja kostuttaa reunat kunnolla, muuten on vaikea saada se tarttumaan.
Suurkiitos kaikille avusta - uskomattoman ystävällistä!
Hei! Anteeksi, että pelästytin! Huomasin sen itse asiassa vasta, kun aloin repiä, olin jo päättänyt poistaa ne, joten se, että siellä oli hometta, teki valinnastani vain helpomman. Toivottavasti ei ole vaaraa sinun osaltasi!katten12 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi