3 950 lukukertaa ·
24 vastausta
4k lukukertaa
24 vastausta
hea 220 cc 3000 ?
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
Koska sain niin hienoa apua edellisessä viestissäni, ajattelin kokeilla uudelleen.
Rakennan, kuten aiemmin sanoin, kaksikerroksista kivitaloa. Talon pohja on 12,6x6,1 metriä.
Ajatukseni on laittaa HEA 220 mm 5600 mm pitkiä ja cc 3000 mm.
Sitten 45'220 K24 3000 mm pitkiä HEA-palkkien väliin cc 450 mm.
Vaikuttaako tämä hyvältä ratkaisulta?
Rakennan, kuten aiemmin sanoin, kaksikerroksista kivitaloa. Talon pohja on 12,6x6,1 metriä.
Ajatukseni on laittaa HEA 220 mm 5600 mm pitkiä ja cc 3000 mm.
Sitten 45'220 K24 3000 mm pitkiä HEA-palkkien väliin cc 450 mm.
Vaikuttaako tämä hyvältä ratkaisulta?
En aio ilmaista mielipidettäni joustavuudesta ja kestävyydestä...
Mutta yksi ajatus (joka tietenkin riippuu pohjaratkaisusta), mieti mitä tarvitset vetää ilmanvaihdon ja viemäröinnin muodossa, on hieman ongelmallista mennä teräspalkin/palkkien läpi jälkikäteen.
Mutta yksi ajatus (joka tietenkin riippuu pohjaratkaisusta), mieti mitä tarvitset vetää ilmanvaihdon ja viemäröinnin muodossa, on hieman ongelmallista mennä teräspalkin/palkkien läpi jälkikäteen.
Puuparrujen osalta voit laittaa ne s600 sijaan s450, jos haluat. H-palkki on vaikeampi arvioida; se tarvitsee jonkun laskemaan, mutta todennäköisesti se on riittävä, muuten sinun täytyy käyttää HEB.
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
JOW: hyvä, minulla on suihkukaivo, joka kulkee lecaväggissä tämän vuoksi.
larsbj: syynä siihen, että valitsin hea 220:n, on se, että sain käytettyjä erittäin halvalla. Olen laskenut moelvens-ohjelmalla ja siitä selviää, että tarvitsisin 90*450 liimapuuta. Tässä byggahus:ssa käytävässä keskustelussa liimapuun ja teräksen vertailutaulukossa sanotaan, että hea 220 vastaa 115'630 liimapuuta, ja monet täällä foorumilla kirjoittavat myös, että sitä taulukkoa ei voi käyttää sellaisenaan, mutta... Minusta hea 220 on niin paljon yli, ettei pitäisi olla ongelmaa. Vai ajattelenko väärin?
larsbj: syynä siihen, että valitsin hea 220:n, on se, että sain käytettyjä erittäin halvalla. Olen laskenut moelvens-ohjelmalla ja siitä selviää, että tarvitsisin 90*450 liimapuuta. Tässä byggahus:ssa käytävässä keskustelussa liimapuun ja teräksen vertailutaulukossa sanotaan, että hea 220 vastaa 115'630 liimapuuta, ja monet täällä foorumilla kirjoittavat myös, että sitä taulukkoa ei voi käyttää sellaisenaan, mutta... Minusta hea 220 on niin paljon yli, ettei pitäisi olla ongelmaa. Vai ajattelenko väärin?
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
vielä yksi kysymys liimapuusta 42'180 vs 45'220 k24?
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
Bump 
Miksi et valaisi välipohjaa, jos rakennat kivitaloa?
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
Ei ajatus oli käyttää 45x220mm k24, kysymys oli onko se vastaava 42x180 lomträ.
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
Enk Projekti: Eri rakennustekniikoiden läpikäynnin ja työn, talouden, laadun jne. huomioon ottaen olen päättänyt rakentaa tällä tavalla..
Okei...luulin, että olisi sekä helpompaa että halvempaa valaa...se oli sitä ainakin kun tein valv viimeksi...byggagöteborg sanoi:
Onko sinulla kuvia siitä, miten rakennat?
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
Enk Projektet: tietysti minulla on niitä, mutta valitettavasti en halua olla niin "julkinen" ja julkaista näitä. Tiedän, että se arvostetaan, mutta...
Ps en oikeastaan pidä kehityksestä, joka menee kohti yhä enemmän henkilökohtaista tietoa, jonka voi hakea internetfoorumeilta, Facebookista ym. ym. Ds
Ps en oikeastaan pidä kehityksestä, joka menee kohti yhä enemmän henkilökohtaista tietoa, jonka voi hakea internetfoorumeilta, Facebookista ym. ym. Ds
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
Enk Projekti: pitää varmaan myös myöntää, että en ole täysin lukenut valettujen holvien suhteen. mitä vaaditaan, jotta voidaan valaa 5.6x12 m holvi?
Jäsen
· västragötaland
· 19 viestiä
kuinka suuri oli valttisi ja kuinka panssaroit sen?