13 549 lukukertaa ·
9 vastausta
14k lukukertaa
9 vastausta
Eristää vanha peiliovi ulko-oveksi.
On vähän pohdittavaa vanhan kunnon peilioven eristämisestä lisäämällä eristystä sen sisäpuolelle.
Minulla on pari tällaista ovea, joille haluan tehdä niin. Osittain yksi kellariin ja osittain yksi autotalliin.
Mitä mieltä olette siitä? Sain idean, kun tajusin, että uusi ja ylellinen ulko-ovemme oli erityisen paksu, ja siinä oli ylimääräinen "rakennelma", joka meni itse oven syvyyden sisäpuolelle karmin kohdalla, niin sanotusti.
Minulla on pari tällaista ovea, joille haluan tehdä niin. Osittain yksi kellariin ja osittain yksi autotalliin.
Mitä mieltä olette siitä? Sain idean, kun tajusin, että uusi ja ylellinen ulko-ovemme oli erityisen paksu, ja siinä oli ylimääräinen "rakennelma", joka meni itse oven syvyyden sisäpuolelle karmin kohdalla, niin sanotusti.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Se tulee varmasti näyttämään hienolta!
Jos se kestää.
Ovatko ovet sateelle alttiina? Siinä tapauksessa vanhat saumat kylmäliimauksella saattavat pettää.
Mutta verannan, kuistin tai vastaavan alla, miksi ei?
Eikö se ole vain kokeiltava? Salaa oveen 50 mm, laita sisään styroksi ja sitten vanerilevy.
Eihän se voi mennä pahemmin kuin että se vääntyy tai hajoaa
Mutta en ole koskaan nähnyt sitä IRL
Jos se kestää.
Ovatko ovet sateelle alttiina? Siinä tapauksessa vanhat saumat kylmäliimauksella saattavat pettää.
Mutta verannan, kuistin tai vastaavan alla, miksi ei?
Eikö se ole vain kokeiltava? Salaa oveen 50 mm, laita sisään styroksi ja sitten vanerilevy.
Eihän se voi mennä pahemmin kuin että se vääntyy tai hajoaa
Mutta en ole koskaan nähnyt sitä IRL
Jäsen
· Västra Götaland
· 118 viestiä
Tein niin pannuhuoneessa, rakensin koolauksen, laitoin solumuovia ja peitin sitten vanerilla. On toiminut hyvin pari vuotta tähän mennessä.
Kuulostaa hienolta, kuten tavallisesti, hyvän idean kanssa ei olla ensimmäisiä 
Kosteus on se, mikä huolestuttaa minua eniten. Ei edes meidän ovi allmogesnickerieristä täytä tätä kriteeriä, vaikka se on katon alla. Kun sataa, se kastuu silti aina tuulensuunnan ja sen vuoksi, että katto on ikkunan päällä oven yläpuolella. Saa nähdä, voiko autotallissa olla paremmin, kellarin ovi on suojassa.
Kosteus on se, mikä huolestuttaa minua eniten. Ei edes meidän ovi allmogesnickerieristä täytä tätä kriteeriä, vaikka se on katon alla. Kun sataa, se kastuu silti aina tuulensuunnan ja sen vuoksi, että katto on ikkunan päällä oven yläpuolella. Saa nähdä, voiko autotallissa olla paremmin, kellarin ovi on suojassa.
Rakenna kehys ja asenna se oven sisäpuolelle (edellyttäen, että ovi aukeaa ulospäin). Laita eristys sisään ja päälle levy. Maalaa.Jugend sanoi:
Pitää miettiä, että jättää riittävästi tilaa karmiin, jotta ovea voi avata ja sulkea
Rakensin itse oven. Runko hienosta männystä, solumuovia, molemmille puolille vaneria, ja lopuksi päällystin ulkopuolen vaakasuorilla mustaksi petsatuilla leveillä tammilaudoilla, jotka liimasin kokonaan kiinni vaneriin. Ilmiö, joka syntyi, oli se, että kun liimasin tammen, ovi veti kaarelle kuin u-kirjain eikä sulkeutunut tiiviisti karmiin. Suutuin ja löin kirveen oveen, ja sitten heitin romun kaatopaikalle! 😂
Klikkaa tästä vastataksesi