Hei

Minulla on vähän ajatuksia mäntylattian asettamisesta sisäseinän pintaan autotallissa sen sijaan, että käyttäisin osb + kipsilevyä. Ajattelen, että näin saadaan tukevampi ja tyylikkäämpi seinä ja vähemmän työtä.

Jotain alla olevista. Mitä mieltä olette, onko syytä olla tekemättä näin?
Siitä tulisi vaakasuuntainen "paneeli" siinä tapauksessa.

http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...ett/massiva-furugolv/08915112/furugolv-15x112

http://www.beijerbygg.se/store/foretag/golv/massiva-trägolv/furugolv-25x160-obehandlad

Saatan olla täysin väärässä, mutta luulin, että ulkopinnassa vaaditaan kipsiä palomääräysten vuoksi. ?

Vaikuttaa aivan erinomaiselta!

Vahvasti tehty, ja tavaroiden kiinnittäminen on helppoa.

Ota 25 mm versio, jos katsot, että sinulla on varaa siihen. Hintaero ei ole kovin suuri.

Itselläni on 19 mm paneeli autotallissani. Kipsi on pelkkää p**kaa. Ei kestä juuri mitään.

Sen tiedon mukaan, mitä minulla on, ei ole sellaisia paloturvallisuusvaatimuksia.
Onko sinulla jokin lähde siitä, Mexitegel?

minulla on lattia keittiöni katossa

maria01 sanoi:
minulla on lattia keittiön katossa
Eikö tunnu siltä, että koko maailma kääntyy ylösalaisin silloin?
Ehkä on riski, että kaikki menee aivan päin seiniä autotallissani, kun tarkemmin ajattelen.

:)

Onhan olemassa tiettyjä sääntöjä paloturvallisuudesta, mutta lähimpään rakennukseen on 4 metriä tai enemmän, joten luulen, että siitä selviää. Tiedän, että se riippui mm. siitä, saako seinässä olla tavallisia ikkunoita tai ei esimerkiksi. Täytyy tarkistaa se vielä kerran.

Ei, se ei tule niin paljon kalliimmaksi, vain kaksinkertainen hinta ;) Mutta katsotaan, mitä Beijer tarjoaa alennuksena tarjouksessa.

Viimeksi muokattu:
Nojoo, ei lähdettä joten nyt sain syyn syventyä BBR:ään. Aina oppii jotain :)

BBR sanoi:
Katot ja seinät
– kokoontumistilat luokissa 2B ja 2C
– tilat luokissa 5A ja 5C
– tilat luokassa 6
– eristetyt kattilahuoneet
– palosuojat
garage ja
– suurkeittiöt
tulee suunnitella siten, että niiden pinnat voivat antaa vain vähäisen panoksen palon kehitykseen. (BFS 2011:26).

Yleinen ohje
Katto- ja seinäpintojen tulisi olla vähintään luokkaa B-s1,d0. Pinnan tulisi
olla kiinnitetty materiaalista, joka on luokkaa A2-s1,d0, tai verhoukselle, joka on vähintään luokkaa K210/B-s1,d0. Seinäpinnat tiloissa luokissa 5A ja 5C ja suurkeittiöt voidaan toteuttaa pintaluokalla C-s2,d0, kiinnitettynä materiaalin A2-s1,d0 tai verhouksen K210/B-s1,d0. Kattojen pinta tulisi olla luokkaa B-s1,d0, kiinnitettynä materiaalista A2-s1,d0 tai verhoukselle, joka on luokkaa K210/B-s1,d0. (BFS 2011:26).
Siinä lukee "tulisi", joten se ei ole ehdoton vaatimus. A2-s1, d0 tarkoittaa joka tapauksessa palamatonta materiaalia.

Ehkä tämä on yläkurssia, jos ei ole kyseessä garage-uutisrakennus, en oikeastaan tiedä :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.