6 676 lukukertaa ·
7 vastausta
7k lukukertaa
7 vastausta
Kiinnittää alajuoksu betonilaattaan
Aion kiinnittää alapuun kiila-ankkureilla ja ajatukseni on porata alapuun läpi betoniin. Kysymykseni on, kuinka lähelle betonilaatan reunaa voin porata ilman, että on riski laatan halkeamisesta.
Mukavaa viikonloppua!
Mukavaa viikonloppua!
Mikä on sinulla sylen mitat ja minkä kokoista expandernia ajattelit käyttää?
Minulla oli 8mm keskellä syleä, joka oli 170mm ja se toimi erinomaisesti. Voit aina siirtää expandernia vähän sisäänpäin, jos et ole varma, sen ei pitäisi vaikuttaa kestävyyteen.
Minulla oli 8mm keskellä syleä, joka oli 170mm ja se toimi erinomaisesti. Voit aina siirtää expandernia vähän sisäänpäin, jos et ole varma, sen ei pitäisi vaikuttaa kestävyyteen.
Minun sylini on 145 mm ja se pitää asettaa niin, että noin 2 cm jää betonireunan ulkopuolelle. Olen ostanut sekä 8 mm että 10 mm laajennuspultteja, koska en pystynyt päättämään kaupassa :-DMUSS sanoi:
Joten sinun pulttisi meni 8-9 cm reunasta? Kuinka pitkä pultti sinulla oli? Minulla on 120 mm pitkät ja niiden tulisi mennä 60 mm alas laattaan.
Säästäväinen kun olen, varastin laajentimet töistä, olivat noin 90 mm. Mutta upotin ne noin 10 mm 25 mm puuporanterällä. Joten noin 45-50 mm pitäisi pysyä levyssä.Fredric1 sanoi:Min palkki on 145 mm ja se tulisi sijoittaa siten, että noin 2 cm jää betonireunan ulkopuolelle. Olen ostanut sekä 8 mm että 10 mm laajennuspultteja, koska en osannut päättää kaupassa :-D
Joten sinun pulttisi oli 8-9 cm reunasta? Kuinka pitkä pultti sinulla oli? Minun ovat 120 mm ja niiden tulisi mennä 60 mm levyyn.
En näe syytä käyttää 10 mm, jos sinulla on 8 mm, timpurit käyttäväthän paljon naulaproppuja, mutta ehkä joku, jolla on parempaa tietoa betonista ja kestävyydestä, voisi vastata.
Hilti voi olla kallis, mutta heillä on hyvät tiedot kaikista tuotteistaan. Esimerkki M10, se on varmasti verrattavissa sinun M10-expander, jos et löydä mitään valmistajan kotisivuilta.
http://www.hilti.se/holse/page/modu...jsf?lang=sv&nodeId=-540663&selProdOid=1323561
http://www.hilti.se/holse/page/modu...jsf?lang=sv&nodeId=-540663&selProdOid=1323561
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 060 viestiä
Miksi ette käytä expanderspik?
Protte
Protte
Klikkaa tästä vastataksesi