Aion kiinnittää alapuun kiila-ankkureilla ja ajatukseni on porata alapuun läpi betoniin. Kysymykseni on, kuinka lähelle betonilaatan reunaa voin porata ilman, että on riski laatan halkeamisesta.
Mukavaa viikonloppua!

J
Laajennuskiilan betoniin kohdistama paine riippuu kiilan ja reiän mitoista. Se, onko tämä paine liikaa, riippuu porareiän sijainnista, betonin lujuudesta ja raudoituksesta. Pitäisi olla ihan hyvä porata puun keskelle?

Mikä on sinulla sylen mitat ja minkä kokoista expandernia ajattelit käyttää?

Minulla oli 8mm keskellä syleä, joka oli 170mm ja se toimi erinomaisesti. Voit aina siirtää expandernia vähän sisäänpäin, jos et ole varma, sen ei pitäisi vaikuttaa kestävyyteen.

MUSS sanoi:
Minkä kokoista syltä käytät ja minkä kokoinen laajennuspultti sinulla on tarkoitus käyttää?.
Minun sylini on 145 mm ja se pitää asettaa niin, että noin 2 cm jää betonireunan ulkopuolelle. Olen ostanut sekä 8 mm että 10 mm laajennuspultteja, koska en pystynyt päättämään kaupassa :-D

Joten sinun pulttisi meni 8-9 cm reunasta? Kuinka pitkä pultti sinulla oli? Minulla on 120 mm pitkät ja niiden tulisi mennä 60 mm alas laattaan.

Fredric1 sanoi:
Min palkki on 145 mm ja se tulisi sijoittaa siten, että noin 2 cm jää betonireunan ulkopuolelle. Olen ostanut sekä 8 mm että 10 mm laajennuspultteja, koska en osannut päättää kaupassa :-D

Joten sinun pulttisi oli 8-9 cm reunasta? Kuinka pitkä pultti sinulla oli? Minun ovat 120 mm ja niiden tulisi mennä 60 mm levyyn.
Säästäväinen kun olen, varastin laajentimet töistä, olivat noin 90 mm. Mutta upotin ne noin 10 mm 25 mm puuporanterällä. Joten noin 45-50 mm pitäisi pysyä levyssä.

En näe syytä käyttää 10 mm, jos sinulla on 8 mm, timpurit käyttäväthän paljon naulaproppuja, mutta ehkä joku, jolla on parempaa tietoa betonista ja kestävyydestä, voisi vastata.

Miksi ette käytä expanderspik?

Protte

prototypen sanoi:
Miksi ette käytä expanderspik?
Olen sellainen tyyppi, joka on sekä kokematon että tykkään mahdollisuudesta korjata asioita jotka menevät pieleen ja eikö olekin niin, että on helpompaa irrottaa kanta joka on kiinnitetty pultilla kuin jos se on kiinnitetty expanderspik?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.