J
J0naz1: Ne ovat varmaan sandwich-paneeleja kivivillalla, koska ne näyttävät samoilta kuin linkissä, jonka lähetit. Vaikka ne olisi asennettava reglarien ulkopuolelle, eikö niitä voisi asentaa väliin? Muuten seinästä tulee niin paksu ja haluan säästää tilaa. Mahdollisesti minun täytyy vain laittaa eristysnauha reunoille, koska pelti työntyy hieman eristyksen ulkopuolelle... /jonas
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
S
Sejjo: Hei ja kiitos vastauksesta. Jos vertaan muihin, niin savupiippuni on varmaan vähän korkeampi, itse putken pituus on 120 cm ja noin 40 cm harjan yläpuolella. Tuloilma minulla on ulkopuolelta putken kautta, joka tulee sisään tulisijan alapuolelta. Mietin nyt, täytyykö tuloilman olla suhteessa savupiipun halkaisijaan, jotta saadaan hyvä veto?
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
N
NotHandyMan: "Normaalisti RUUVIN PITÄISI mennä pidemmälle kuin proppu." Mutta niin se tekeekin tässä tapauksessa; 5 mm. Mutta silti se ei ole tarpeeksi mielestäsi? "Joten 35mm 30mm proppuun kuulostaa hieman lyhyeltä, ruuvin pitäisi kai myös mennä läpi kiinnitettävästä kohteesta?" Ja niin se tekeekin. Luonnollisesti.
11 vastausta · 5,6k lukukertaa
A
Avarage: Pysyikö se siellä? :-)
6 vastausta · 13,5k lukukertaa
A
6 vastausta · 13,5k lukukertaa
jkemikal
jkemikal: Ok, kiitos! Mutta jos haluan eristää osan rakennuksesta myöhemmin harrastus-/vierasmajaksi? En halua tehdä mitään tyhmää nyt alussa, jota katuisin muutaman vuoden päästä. Miten toimisi puhtaiden tukipuiden ostaminen, jotka maalataan? Onko yhtä vaarallista rakentaa/eristää maalattujen tukipuiden ympärille kuin kyllästettyjen tukipuiden?
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
J
juhani20660: Hei, Ostimme talon pari vuotta sitten. Muutama kuukausi sitten huomasimme epämiellyttävän hajun tulevan lattiasta. Avasin lattian muutamasta kohdasta ja löysin, että ulkoseinä on naulattu puupalikoihin, jotka ovat betonin sisällä. Olen aiemmin nähnyt muutamia "ingjutna reglar" lattiassa, mutta en mitään samanlaista. Onko tämä ollut normaali tapa kiinnittää ulkoseinä
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
L
Lago: Juuri niin, se ei ole kantava, mutta pieni paine voi silti olla, sahaa hieman ylöspäin tai alaspäin kulmassa, jotta se ei purista, kun väännät sorkkaraudalla.
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
K
krille09: Hei, Olen valanut ulkona muurin rakennusbetonilla. Kun poistimme muotin, siinä oli joitakin virheitä, jotka haluan nyt korjata. Ajattelin sitten hioa muuria timanttihioma-ajoneuvolla. Mitä laastia tulisi käyttää paikallisten kohtien korjaamiseen? Minulla on kotona Cementbruk A, Murbruk ja Puts och mur B. /Krille
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
Jojx81
Jojx81: Kun taloja rakennettiin 1920-luvulla, mukana ei ehkä ollut rakennusinsinöörejä. Meidän 1917-luvulta peräisin olevassa talossamme on myös laudat kaikissa seinissä, mutta erittäin heikot kattoristikot ja lattianpourit. Kun poistimme nuo kissatuulet kuin kuvaat, vahvistimme kattoristikkoja lisäämällä 220-kokoisen säännön ja lisäeristämällä. Sinun täytyy luultavasti tehdä jotain
3 vastausta · 4,5k lukukertaa
P
Pagno: Hei taas! Muovitin, kiedoin pakkausmuovia putkien ympäri ja kylmäleikkasin ne pois, sitten asensin uudet putket koko taloon! Ehkä se ei ollut vastaus, jota toivoit, mutta niin tein kuitenkin!
16 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
5
54321: Päivitys! Kävin tökkimässä sitä moraknivillä ja se oli kiinnittynyt erittäin huonosti. Irtoili suuria paloja, joten pitää purkaa se alas ja käyttää husfixia tai vastaavaa.
11 vastausta · 1,4k lukukertaa
A
Andreas Rö: Hei! Olen uusi foorumilla ja ihmettelen, onko joku joka tietää, mistä voisi löytää vanhanaikaisia kulmakoukkuja messingistä. Erilaisia moderneja versioita kultametallista löytyy useimmista rakennusliikkeistä, mutta juuri vanha kunnon messinki on vaikea löytää!
0 vastausta · 823 lukukertaa
I
ivarssonivar: [citat] Sinulla on tämä ketju foorumilla aluzinkista: http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/194205-bandtackt-plat-eller-aluzink-fordelar-och-nackdelar.html
6 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
M
Mattias H: Ajattelin käyttää liimapuupylväitä, koska kuten Krillew sanoo, massiiviset pyrkivät halkeamaan. Tunsin myös, että 95x95 voisi näyttää hieman heiveröiseltä, joten olen eniten ajatellut 115x115. Onko mielipiteitä jännevälistä ja mitoista? Voin käyttää 220 etuosassa parveketta, mutta ikkunoiden ja alakerran parvekkeen oven välinen etäisyys ei anna tilaa enempää kuin 195 mm,
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Kysymyksesi sopii useille foorumeille, mutta kokeilemme Rakennusmateriaalit & rakennustekniikka ja katsomme, saatko vastauksen siellä.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
·
S
smallbone: Hei, Aion laittaa tukipuut lattiaani olemassa olevaan tilaan, meidän pitää nostaa lattia noin 18 cm. Ajattelin käyttää 45x120 tukipuita. Huoneessa on lattialastulevyä ja seinät ovat kipsilevyä. Kuinka minun tulisi kiinnittää tukipuut, riittääkö kulmaraudat? Sillä kipsilevyseinissä ei ole paljon mihin kiinnittää. Mikä on "best practice"?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
S
smedbror: Sinun peltisepälläsi veikkaisin. 1mm ei ole kovin paksu :)
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
peterwesterlund
peterwesterlund: [citat] Ahaa, tuota en tiennytkään. Kiinnostavaa :)
6 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
M
mattie_river: Koska kukaan ei vastannut, vastaan sitten itse. :rolleyes: Levitti kunnolla primeria puuvillalle ja kiinnitin märkätilalevyn laattojen kiinnitysaineella. Primeroin myös märkätilalevyt. Istuu kuin kallio. :)
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
·
I
injonil: En usko, että on olemassa oikea- tai vasenkätisiä elementtejä. Putket on vain vedettävä niin, että ne päätyvät oikeisiin kohtiin, mutta sen pitäisi olla mahdollista tehdä sinun tapauksessasi. Voit kääntää olemassa olevan elementin, jos haluat.
3 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
S
Stina71: KnockOnWood, nyt ollaan kilttejä! :) Ja muuten, nyt tiedän, mitä se on! Olen viime aikoina ollut huonosti perillä kissasta.
12 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Peter2400
Peter2400: Sikaboom-vaahtomuovilla on tuotetietojen mukaan puristuslujuus 40 kPa eli noin puolet tavallisesta "pehmeästä" 80 solumuovista.
5 vastausta · 7,5k lukukertaa
Krillew
Krillew: Ehdotan, että tarkistat nuohoojan kanssa, jotta hän ei saa sydänkohtausta seuraavan nuohouksen aikana.
1 vastaus · 6,7k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Osta hänelle naistenlehti ja rasia pralineja sen sijaan :cool:
12 vastausta · 9,6k lukukertaa
·
V
vibban: Olen poistanut vanhan oviaukon ja siihen kuuluvan lasiosan eteisen ja olohuoneen väliltä asunnossa saadakseni avoimemman pohjaratkaisun. Koska olen toivoton käsistäni, haluaisin vinkkejä siitä, kuinka laitan tyylikkäimmin listan aukon ympärille ja millainen lista kannattaisi valita. Koska kulmasta tapettiin on reilut 80mm, tarvitsen melko leveän listan. Kaikki vinkit otetaan kiitollisina
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Krillew
Krillew: [bild] Hei olen muuraamassa takkasydäntä, nyt haluan muotoilla kevytbetonin niin, että se näyttää kivalta. Ostin vannesahan, enkä halua pilata enempää koneita, joten yritän tehdä käsivoimin. Kuvassa olen yrittänyt tehdä pylvään, joka tulee takan viereen. Rulla kuvan vasemmalla puolella näyttää olevan ok, 45° toimi melko hyvin, työkalu on ylhäällä oikealla, liimasin yhteen
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
B
buicken: Kiitos paljon!!
6 vastausta · 3,2k lukukertaa
B
6 vastausta · 3,2k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Onnittelut! Tuliko siitä hieno myös? Haluamme nähdä kuvan :)
7 vastausta · 1,0k lukukertaa
nimhed
nimhed: Betonipalkisto on kallista ja parasta kaikissa suhteissa. Ainoa haittapuoli on, että se vaikeuttaa wifi-signaalin kulkua kerrosten välillä.
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
P
PeterO: Se pitää paikkansa, että tarvitsemme palkin, jonka jänneväli on 2,4 m. Ei, emme ole puhuneet suoraan suunnittelijan kanssa, koska kaikki viestintä on kulkenut puusepän kautta. Olemme yrittäneet saada yhteyden muutamiin rakennusinsinööreihin täällä GBG-alueella, mutta saimme vastauksen vain yhdeltä, joka oli varattu lokakuuhun asti... Ulkoseinän kiinnitys ei luultavasti ole ongelma,
2 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.