M
Maxikatten: Jos et voi sietää, että näkyy, että olet vaihtanut verktyg, tee kuten ajattelit ensin, jotta pääset niin pitkälle kuin mahdollista.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
X
xarg: Hei Olen selaillut kyberyhteydessä ja täällä foorumilla, mutta en löydä ketjua, joka olisi "täsmälleen oikea". Olen edelleen epävarma, onko se OK. Olen vaihtanut ikkunat, ja ulkoseinät sisältä näyttävät hirveiltä nyt kun tekee siistiksi. Sähköpistorasioita on myös vähän (tänään meillä on jatkojohtoja TV:n ja tietokoneen ympärillä, antennikaapeli kulkee puoliksi
0 vastausta · 4,5k lukukertaa
D
Dodoo: Näyttää siltä, että toiseen suuntaan kulkevat seinät ovat kantavia talossasi. Jos minun pitäisi arvata, se on 45*95 yksinkertaisella kipsilevyllä molemmin puolin tai 45*70 OSB:llä ja kipsilevyllä kummallakin puolella. Mutta vaatimaton mielipiteeni on, että seinän ei pitäisi olla kantava, mutta se on vain minun pieni mielipiteeni.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
Lexington
Lexington: On tiiliseinä (talo rakennettu vuonna 74) etelään päin, jossa on kasvanut suuri ja kaunis villiviini. Otin sen alas viikonloppuna, jotta se saa uuden alun, koska vanha omistaja vain leikkasi sen vuosittain puoliksi. Huomasin silloin, että joistakin paikoista laasti on irronnut tiilien välistä (5-10 paikkaa, 1-2 cm). Mietin, voiko vain täyttää uudella laastilla/betonilla vai pitäisikö
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
Anna_H
Anna_H: Silloin sinun täytyy korjata ylhäältä, jotta et rakenna uima-allasta...
6 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
sam
sam: Viikonloppuna ajattelin laittaa klinkkerit autotalliin. Minulla on kuitenkin kysymys siitä, miten toimia olemassa olevan lattiakaivon ympärillä. Oletan, että minun pitäisi asentaa jonkinlainen korotusrengas tai klinkkerikehys, jotta kaikki saadaan oikealle korkeudelle. Yritin ostaa korotusrenkaan, mutta se ei tietenkään sopinut, koska ruuvit menevät alas ja pilaavat muutoin pyöreän
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
A
Arne999: Jos laitan märkähuonekalvon seinille ja annan sen mennä ylös ja limittäytyä palkkiin, missä kalvo puristuu höyrysulkuun, niin minusta tuntuu siltä, että höyrysulku kalvon takana on aivan turha. Mitä tarkoitusta sen pitäisi palvella??? Jos sinne tulisi kosteutta, niin se olisi kuitenkin suljettu sisään...
9 vastausta · 3,4k lukukertaa
L
Londa: Aiomme rakentaa pienemmän autotallin, jonka koko on 4 x 5 metriä, ja laatta on jo valettu, sekä sähkö-, vesi- ja lämpöjohdot on vedetty. Autotalliin tulee puujulkisivu ja kalteva katto - suht yksinkertainen rakenne. Yksi rakentaja ehdotti, että autotallin alareunaan tulee kevytbetonisokkeli, joka luonnollisesti rapataan. Kysymykseni: Kuinka paksu kevytbetonisokkeli pitäisi olla? ja
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
I
ion: Tuntuu siltä, että rakennusmateriaalikauppiaiden pitäisi tavata ja sopia siitä, mikä on mitäkin. Ja sitten he voisivat alkaa myydä 50 mm teräsprofiilia, ellei muuta niin 150 mm pituutena, jonka voi laittaa noihin nelikulmaisiin asioihin. Kävin ostamassa muutaman palan 50 x 50 x 2 mm.
14 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
larsbj
larsbj: Lattia tulee vakaammaksi, jos keskellä on kortlar (ristikkäiset pujot), mutta vaikutus ei ole niin suuri, jos aiot liimata lastulevyn lattiapalkeisiin, koska se saa osittain saman toiminnon. Se on siis hieman parempi, mutta ei ehkä ole sen arvoista, 9" ja 3,5m jännitys on ihan ok ilman.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
Krillew
Krillew: :-) ei, sinä olet oikeassa, para välipohjassa ei ole paras ratkaisu laittaa sitä mittaa. Minä laitoin omani vintille ja annoin telineiden mennä alas 2. kerroksen läpi 1. kerroksen kattoon, kuten kirjoitin aiemmassa viestissä. Valitsin tämän ratkaisun kustannusten vähentämiseksi ja välttääkseni palkin asentamisen lattiaosiin.
10 vastausta · 4,2k lukukertaa
D
dsjodin: Meillä on lattia, joka aiomme purkaa, suoristaa ja laittaa uusi. Mutta en oikein tiedä, mitä reittiä kulkea, kun on kyse eristyksestä. Tänään siinä on lastulevy suoraan betonilaatan päällä, jonka alla näkee halkeamista, että siellä on paksumpi kerros soraa/kalliomurskaa. Talo on vuodelta 1907 ja siinä on torpparinperustus, tämä on ensimmäinen lattia, jonka olemme avanneet.
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
E
ellinn: Hei Olemme remontoimassa kylpyhuonetta, olemme purkaneet katon ja aiomme nyt asentaa uudet kipsilevyt, joihin tulee alasvalot. Kysymykseni kuuluu, pitäisikö kipsilevyjen päälle laittaa muovia? Kylpyhuone on alakerrassa eikä eristystä ole lattiassa. Kiitollinen vastauksesta, Elin
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Jos nyt täytyy kiinnittää lattiaan, eikö se ole vaan liimattava. Yksinkertaista ja vaaratonta.
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
M
magnusbrodin: Vaihdan talon ikkunoita ja silloin ilmeni ongelma. Joissakin vanhoista ikkunoista ilmarako tiiliseinään on täynnä mineraalivillaa ja vaahtokumia, kun taas toisten ikkunoiden kohdalla on avoin ilmarako. Ikkunat, joissa on avoin ilmarako, näyttävät olevan paremmassa kunnossa kuin ne, joissa tuuletus on ollut tukittuna. Mikä on oikein? Jos yllättäen pitää olla tukittuna, voiko silloin
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
A
Archangel_1: Olen saanut 2 tarkastajaa, jotka ovat "keitelleet" toteutusta vastaan... Pitkä tarina lyhyesti... Rakentaja haastoi meidät oikeuteen, koska emme maksaneet 170k. Päättyi siihen, että oikeus määräsi rakentajan maksamaan meille 70k.
15 vastausta · 19,8k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Najs, näin se saa olla.:thumbup:
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
I
ion: No niin, se ei mennyt ollenkaan suunnitelmien mukaan, mutta mielestäni ihan ok kuitenkin. Sitä pitää käsitellä varovaisesti jos aikoo siirtää sitä, muuten uskon että tämä yksinkertainen malli tulee toimimaan. [bild]
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
W
wolv: Hei, Minä ja vaimoni asumme talossa, jossa on kellari, joka kattaa noin 25% rakennusalasta. Kellari on jaettu kahteen osaan ovella: yksi noin 6 neliömetrin eteinen, josta on uloskäynti tontin takaosaan, ja sieltä on ovi tilaan, joka muuttuu ryömintätilaksi. Olemme parhaillaan asentamassa portaita asunnon osasta alas kellarin eteiseen. Haluaisimme tehdä tämän ilman, että eristämme
0 vastausta · 947 lukukertaa
A
AndreasT: Hei! Jos on vesikiertoinen lattialämmitys, asennusohjeet sanovat, että se tulisi asentaa lastulevyn päälle. Talo on lämmitetty ympäri vuoden, mutta autotalli vaihtelevasti.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
Haba_tsutt
Haba_tsutt: ...joten tulkitsen vastauksesi niin, että koska savupiippu itsessään on palosuojattuna eristetty, sen pitäisi olla ok?! Miten on, jos on olemassa insatsrör? Kondenssi?
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
T
trojlee: Kiitos. Aion katsoa sen, joka löytyi jula:sta. Se voisi sopia. / M
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
T
thomasonit: Näin ajattelin rakentaa katon: Yttrepapp, underlagspapp, råspånt, tuuletusrako, tuulensuoja, eristys 220, höyrynsulku, eristys 45, kipsilevy Kysymykseni on, mitä minun pitäisi käyttää tuulensuojana? Onko diffuusioavoin tuulensuojakalvo ok vai pitäisikö olla tuulipaperi tai masoniitti? Onko rakenteessa jotain muuta virheellistä?
0 vastausta · 808 lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Tunsin kerran ylilääkärin Skenessä, joka rakensi hienon huvilan. Ikkunat olivat tiikkipuuta, eivätkä mäntyä kuten meillä muilla. Ajattele tiikkilistoja! Ne eivät mätäne, mutta maksavat hieman. Muuten tiedän, että Englannissa, missä ei ole paljon metsää, tehdään paljon listoja ja lautoja, esimerkiksi aluskatteeksi ja sisäkattoihin, muovista. Mutta mitä ne ovat nimeltään ja
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Kysymys on kai kuinka paljon vaatteita sinulla on :) Mutta että kaapit työntyvät ulkopuolelle (sisäpuolelle?) ikkunasyvennystä ei ole kovin kaunista, vai mitä? Se pilaa osan kauniin huoneen mittasuhteista.
1 vastaus · 5,6k lukukertaa
·
F
Fredrik Å: Elementtislat ovat yleensä hieman kovempia. Maalaa tupsutuksen jälkeen niin se ei näy
5 vastausta · 9,0k lukukertaa
·
P
Per_2014: Olen aloittanut kellarin remontin. Talo rakennettu 1964. Olohuoneessa olen ollut mietteliäs lattian rakenteesta, joten tein reiän nurkkaan. Kävi ilmi, että se on rakennettu alkaen ylhäältä. Betonikerros noin 5 cm, lecakulor noin 10, sitten tulee pohjalaatta. Tämä täytyy olla erittäin hyvä rakenne sekä kapillaarisen kerroksen että eristävän vaikutuksen vuoksi, jota ei tarvitse
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Jo då, skorstenen till_plåtar. Mutta valokuvasin ilman suojapeltiä näyttääkseen tarkastajalle, että se oli korjattu kuten hän halusi. Olen hyvin myöntyväinen nuohoojan huomautuksille, se on kai perua lapsuudesta. Silloin lapsia peloteltiin aina nuohoojalla, jos ei ollut kiltti :p
18 vastausta · 12,0k lukukertaa
·
L
Lago: Toimii hyvin ulkona, jos maalaa sen kuten olet tehnyt.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
J
Joblo: Hei! Luuleko/luuletteko, että on tyhmää vetää matarledning & retur lattialämmitykseen tuuletustilaan, eli ryömintätilaan?
0 vastausta · 756 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.