M
Vanha talon keittiö, jossa paljas kiviseinä ikkunan alla. Muovilla peitetty levy ja työkaluja, kuten teippiä ja viivain, pöydällä. Träullsskivor med gammal kalkputs, visar oregelbunden struktur och skador på ytan i ett gammalt hus. Hei!

Olen ongelmissa, joissa toivon jonkun voivan auttaa minua... Asun vanhassa talossa, joka on rakennettu -43 ja jonka sisäseinät ovat (luullakseni) puhtasta kalkkilaastista. Ulkoseinien sisäpuolella on rappausta puuvillalevyillä. Se rappaus on osittain irronnut ja olen poistanut sen.

Ajattelen kahta vaihtoehtoa seinien korjaamiseen ja sitten laattojen kiinnittämiseen:
1. Kipsilaasti (kalkkilaasti on vaikea löytää ja "vaatii enemmän"). Ongelma on, että levyissä on vanhoja rappausjäämiä, jotka aina jatkavat pölyämistä (vanha kalkkilaasti ei koskaan ole "täysin kiinni"). Mietin, voisiko ensin pohjustaa tyypin "sidosaine" maalille, sitten kipsilaastin pohjustusaineella (joka kai on tehty imukykyisen pinnan luomiseksi) ja sitten kipsilaastilla.
2. Asentaa kipsilevy melko epätasaisille puuvillalevyille. Mutta miten ne kiinnitetään? Rimat takana eivät ole vaihtoehto (luulen). Se tekisi liikaa tilaa.

Kiitos etukäteen!

M
Koska kukaan ei vastannut, vastaan sitten itse. :rolleyes:

Levitti kunnolla primeria puuvillalle ja kiinnitin märkätilalevyn laattojen kiinnitysaineella. Primeroin myös märkätilalevyt. Istuu kuin kallio. :)

• Tykkään
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.