Hei

Aion rakentaa Attefallstalon ja Blocketista olen saanut ilmaiseksi valmiita seinäelementtejä.
Pelti-eristys-pelti. Koska kaveri ei tarvinnut jäljellä olevia tarvikkeita, ne ovat olleet ulkona sateessa. En ole vielä noutanut tavaroita (on noin 100 km ajomatka). Kaveri, jolta sain ne, sanoo, että ne ovat seinäblokkeja, joita käytetään yleensä varastojen rakentamiseen jne. Voisin kuvitella, että ne ovat paroc-seinäblokkeja tai jotain vastaavaa. Ajattelin tehdä runkorakenteen puusta ja sijoittaa nämä väliin.

Joten kysymys on, kestävätkö seinäblokit ulkona ja kastumista? Ymmärrän, etten voi pystyttää seinää ilman, että annan seinäblokkien kuivua ensin (en tiedä, kuinka kosteita ne ovat).

Kiitos etukäteen!
Jonas

Se kuulostaa vähän riskialttiilta.

Vesi tunkeutuu kaikkialle, ellei se ole hermeettisesti suljettu, ja sitä se tuskin on täällä.
Mutta ulos vesi ei pääse, se jää eristyksen vangiksi.

Joten vähän auringonlämpöä ja siitä voi tulla kunnon fermentointitehdas seinäblokkien sisällä.

HUOM! Yllä olevat ovat minun pessimistisiä arvailujani.

OK, niin se voi todellakin olla. Että vettä on päässyt sisään, joka ei sitten kuivu/löydä ulos.

Toivoisin, että joku muukin vastaa, ehkä joku, joka on työskennellyt valmiiden seinäelementtien kanssa?

/jonas

eikö niissä ole pu vaahtoa? silloinhan niiden sisään ei pitäisi päästä mitään vettä vai?

En tiedä oikein. Mutta luulisi, että se olisi jotain melko vakaata, joka ylläpitää vakautta lohkoissa. Ne olivat melkein 100 neliömetrin seinälohkoja. Koko 1,2 x 7 m. Mutta uskon, että monet lohkot olivat leikattuja, toivottavasti se ei ole jotain, joka sallii veden pääsyn sisään.
/jonas

Olen nyt noutanut yhden kuorman, mutta minun täytyy yrittää saada isompi avotraileri. Sain vain 20 neliömetriä mukaan, ja kyseessä on melkein 100 neliömetriä.

Blokit täytyy olla jonkin muun tyyppisiä, luulen että ne ovat jonkinlaista kovempaa vuorivillaa levyjen välissä. En usko, että kosteus on mikään ongelma kuitenkaan, sillä vaikuttaa siltä, että hän on kuitenkin pitänyt ne hyvin peitettyinä, koska ne tuntuivat kuivilta.

Siitä tulee aikamoinen vuori eristettä, kun ne eivät ole puristettu yhteen kuten tavallinen eristys kuljetuksessa. Tarvitsen noin 50 neliömetriä seinille ja ajattelen, että varmasti voisin käyttää näitä blokkeja myös seinissä ja katossa, eikö vain? Kun levyt ovat mukana, en ehkä edes tarvitse piilupohjaa palkistoon?
/Jonas

Ne ovat varmaan sandwich-paneeleja kivivillalla, koska ne näyttävät samoilta kuin linkissä, jonka lähetit.

Vaikka ne olisi asennettava reglarien ulkopuolelle, eikö niitä voisi asentaa väliin? Muuten seinästä tulee niin paksu ja haluan säästää tilaa. Mahdollisesti minun täytyy vain laittaa eristysnauha reunoille, koska pelti työntyy hieman eristyksen ulkopuolelle...
/jonas

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.