5 571 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Tämä pulttien ja ruuvien kanssa jälleen...
OK, aloittelija täällä valmiin talon kanssa, johon muutan.
Ulkoseinät koostuvat 13 mm kipsistä ja 11 mm vanerista. Aion asentaa seinäsäilytysjärjestelmän (Algot IKEA:sta) vaatekomeroon, mutta olen epävarma mitä tulee tulppeihin ja ruuveihin. Oletan, että kiskoihin poraan "vain" tavallisia puuruuveja. Mutta pitäisikö minun porata ja käyttää tulppia kipsin ja vanerin kohdalla? Mitä tulppia ja ruuveja siinä tapauksessa?
Kiitos avusta
Ulkoseinät koostuvat 13 mm kipsistä ja 11 mm vanerista. Aion asentaa seinäsäilytysjärjestelmän (Algot IKEA:sta) vaatekomeroon, mutta olen epävarma mitä tulee tulppeihin ja ruuveihin. Oletan, että kiskoihin poraan "vain" tavallisia puuruuveja. Mutta pitäisikö minun porata ja käyttää tulppia kipsin ja vanerin kohdalla? Mitä tulppia ja ruuveja siinä tapauksessa?
Kiitos avusta
Pituus voi olla harhaanjohtavaa katsoa vain. Sinun tapauksessasi varmista, että sinulla on kierre ruuvissa vanerillesi. Eihän se haittaa kipsissäkään, mutta vanerisi kantaa kaiken kuorman. Sovita pää siihen, mitä aiot kiinnittää.
Se on tosi hyvä! Muista olla kiristämättä liikaa, jos käytät konetta. Jos olet epävarma, on parempi kiristää käsin viimeinen osuus, kunnes opit. Jos kiristät liikaa, puukuidut irtoavat reiästä ja ruuvi ei kiinnity kunnolla.
Momentin säätäminen ruuvinvääntimessä voi olla melko vaikeaa. On helpompaa hivuttaa viimeinen osa sijaan, jolloin tuntee, kun ruuvi on pohjassa, ja juuri silloin päästää "kaasun" 
Tai käsiruuvata viimeinen osa kuten corre ehdotti.
Tai käsiruuvata viimeinen osa kuten corre ehdotti.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Samaa mieltä. En koskaan käytä momenttisäätöä
Jäsen
· Västernorrland
· 9 viestiä
Minulla on myös kysymys ruuveista ja tulppatappeista.
-mitä tarkalleen ottaen on yleistulppa? Eli onko se yleinen ruuvin tai poran tekemän reiän suhteen? Mikä ei vaikuta oikealta, riippumatta siitä... (jos tulppa olisi mukautettavissa muodon ja koon mukaan, ymmärtäisin miten se on "yleinen")
-minulla on tulppa, joka on 3 cm pitkä, ja ruuvi, joka on 3,5 cm pitkä, toimiiko se?
Puhuin ystävän kanssa, joka sanoi, että on ok, että ruuvi on pitempi kuin tulppa, jopa suositeltava, koska se tarjoaa paremman pidon... Onko se totta?
-mitä tarkalleen ottaen on yleistulppa? Eli onko se yleinen ruuvin tai poran tekemän reiän suhteen? Mikä ei vaikuta oikealta, riippumatta siitä... (jos tulppa olisi mukautettavissa muodon ja koon mukaan, ymmärtäisin miten se on "yleinen")
-minulla on tulppa, joka on 3 cm pitkä, ja ruuvi, joka on 3,5 cm pitkä, toimiiko se?
Puhuin ystävän kanssa, joka sanoi, että on ok, että ruuvi on pitempi kuin tulppa, jopa suositeltava, koska se tarjoaa paremman pidon... Onko se totta?
Jäsen
· Västernorrland
· 9 viestiä
"Normaalisti RUUVIN PITÄISI mennä pidemmälle kuin proppu."
Mutta niin se tekeekin tässä tapauksessa; 5 mm. Mutta silti se ei ole tarpeeksi mielestäsi?
"Joten 35mm 30mm proppuun kuulostaa hieman lyhyeltä, ruuvin pitäisi kai myös mennä läpi kiinnitettävästä kohteesta?"
Ja niin se tekeekin. Luonnollisesti.
Mutta niin se tekeekin tässä tapauksessa; 5 mm. Mutta silti se ei ole tarpeeksi mielestäsi?
"Joten 35mm 30mm proppuun kuulostaa hieman lyhyeltä, ruuvin pitäisi kai myös mennä läpi kiinnitettävästä kohteesta?"
Ja niin se tekeekin. Luonnollisesti.
Klikkaa tästä vastataksesi