Hei, katselin suurta taloa, rakennettu noin 1900. Kellari osan alla sekä ryömintätila lopun alla. Näyttää siltä, että kellarin ja myös ryömintätilan "katto" on betonista. Rakennettiinko näin noin 1900? Onko se hyvä vai huono ratkaisu? Tuntuu spontaanisti, että sen pitäisi olla "kosteusvarma" ratkaisu ja erittäin "vakaa" rakenne? Yläpuolella olevien huoneiden parkettilattiat ovat myös erittäin hyvin säilyneitä eikä ole suoraan "asettuneet". Ajattelen, että se johtuu kiinteästä (?) alustasta? Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä ja kokemuksista tämän suhteen. Buggaren

S
täysin mahdollista, että se voi olla betong. ota kuva krypgrundissa

SBH sanoi:
täysin mahdollista, että se voi olla betonia. ota kuva ryömintätilasta
Hei, vahvistettu betonia kaikkialla. Hyvä vai huono?

Edellinen taloni, rakennettu 1969, oli rinneratkaisu + 1,5 kerrosta yläpuolella. Välipohja rinneratkaisun ja "pohjakerroksen" välillä oli betonia.

Miksi se olisi haitta? Onhan se erittäin vakaa ja kestävä. Mikä huolestuttaa sinua?

Kiitos. Ei, minun tunteeni on myös, että sen pitäisi olla sekä vakaa että kestävä. Minulla on kuitenkin vähän huonoja kokemuksia kosteudesta ja se on oikeastaan eniten siellä, missä minun pelkoni ovat. Mutta myös kosteuden suhteen betoninen bjälklag pitäisi kai olla parhaita, mitä voi olla?

Betonipalkisto on kallista ja parasta kaikissa suhteissa. Ainoa haittapuoli on, että se vaikeuttaa wifi-signaalin kulkua kerrosten välillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.