Hei!

Uusi täällä:)

Minulla on kysymys, johon toivon, että joku voi auttaa minua.

Olen tasoittanut betoniseinän beckers grov spackelilla. Toimiiko se, jos siihen laittaa myös laatoituksen myöhemmin?
Näyttää tarttuneen hyvin pintaan.

Terveisin

Haluaisin hieman lisää tietoa seinästä. Ovatko ne halkeamia, jotka olet tasoittanut, vai onko se vanhaa rapattua, joka on irronnut? Tietysti on mahdollista laittaa kaakelit rappauksen/tasoitteen päälle. Onko kyseessä märkätila, keittiön seinä vai jotain muuta?
Hei ja tervetuloa muuten!

Aiemmin keittiössä on ollut kaakeleita. Joten pinta oli hieman epätasainen ja huokoinen. Ehkä kevyttä betonia? Näin jälkikäteen ajatellen olisi ehkä kannattanut käyttää Husfixia tai vastaavaa?

Kiitos paljon!

Sen pitäisi olla sementtisideaineinen tasoite laattojen alla.

Stefan N sanoi:
Sen on oltava sementtipohjainen tasoite kaakelin alla.
Joo olen tajunnut tehneeni virheen nyt.
Mutta toimiiko se vai kannattaako vain yrittää purkaa se?

Olen hyvin hämmentynyt nyt. Pinta-ala on noin 150x30. Kuinka suuri on mahdollisuus, että se irtoaa?

Aika pieni luulisin.

Se, mikä on suurin riski, on se, että kitti ei todennäköisesti ole vedenpitävä ja että märkä fix liuottaa kitin pinnan huonolla pidolla. Mutta se on vain pätevä arvaus ilman, että tutkittaisiin yksityiskohtaisesti kitin ominaisuuksia.

Levitä primer ennen.

oceanis sanoi:
Se mikä on suurin riski on, että tasoite ei todennäköisesti ole vedenkestävä ja että märkä kiinnitys liuottaa tasoitteen pinnan huonolla tarttuvuudella.
Mutta se on vain pätevä arvaus ilman, että yksityiskohtaisesti tutkii tasoitteen ominaisuuksia.
On vesipohjainen tasoite iaf.

http://www.beckers.se/produkter/inomhus/spackel-fog/spackel-grov

Stefan N sanoi:
Levitä ensin primeria.
Okei joo sitä ajattelin tehdä, ehkä voisi myös maalata kerran märkätilamaalilla ensin?

Päivitys!
Kävin tökkimässä sitä moraknivillä ja se oli kiinnittynyt erittäin huonosti. Irtoili suuria paloja, joten pitää purkaa se alas ja käyttää husfixia tai vastaavaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.