Olen rakentanut grillikodan, mutta olen kohdannut ongelmia kun savu tulee sisään. Olen juuri vaihtanut savupiipun, koska ajattelin, että ongelma johtui liian kapeasta putkesta (halkaisija 100mm.) Nyt putken halkaisija on 250mm, mutta savua tulee silti sisään, osa savusta näyttää nousevan hieman ylös hupussa, mutta sitten se kääntyy takaisin alas ja sisään kotaan. Onko jollakulla aavistusta mikä voisi olla ongelmana?

Korvgubbe
Kokeile ottaa sivu aamulehdestä, rullaa se ja sytytä tuleen, pidä sitten paperia savupiipussa, kunnes se on palanut loppuun, vasta sitten sytytät grillin.

Kiitos vastauksesta "korvgubbe". Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta sillä ei ole väliä kuinka kauan grilli on ollut päällä, savu kulkee sisään kuitenkin. Alussa se ei ole niin paha, mutta kun liha tai mikä tahansa mitä nyt onkaan grillaamassa laitetaan päälle, tulee enemmän savua ja silloin vaikuttaa siltä, että jokin ei ole kohdallaan, koska osa savusta palaa takaisin hupusta sisään mökkiin. Ehkä jotain savupiipun vedossa?

Kuinka korkea savupiippu on? Miten sinulla on asiat korvausilman kanssa? Jos korvausilmaa on liian vähän, voi tuli ottaa korvausilmaa savupiipun kautta, jolloin ulos matkalla oleva savu kääntyy takaisin.

Hei ja kiitos vastauksesta. Jos vertaan muihin, niin savupiippuni on varmaan vähän korkeampi, itse putken pituus on 120 cm ja noin 40 cm harjan yläpuolella. Tuloilma minulla on ulkopuolelta putken kautta, joka tulee sisään tulisijan alapuolelta. Mietin nyt, täytyykö tuloilman olla suhteessa savupiipun halkaisijaan, jotta saadaan hyvä veto?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.