Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Peter 78: aivan, ei pidä eristää vain siksi, että on tapana tehdä niin, jos ei ole tarvetta, se on vain turhaa.
haindar: Hei! Toivottavasti postaan tämän oikeaan foorumiin. Olemme harkitsemassa rakentaa loftimme uudelleen. Meillä on arkkitehti, joka piirtää lohtia, mutta tänään olemme saaneet vain karkean luonnoksen. Mietin, kuinka monimutkaista on tehdä se itse, kun on saanut piirustukset? Se, mitä meidän pitäisi tehdä, on alentaa osa loftista, kuten näette luonnoksessa, jotta siitä tulee täysi
Tom12: Joo, siitä on aikaa, mutta sellainen ripustuskisko Elfalta ratkaisi asian. Kaakelit saivat jäädä paikoilleen, eivät näy ja on helppo puhdistaa. Valitettavasti katto on niin paljon matalampi, että valmiita liukuovia peileillä en voi käsitellä. Kattokiskoja, joita olen löytänyt Horbachilta tai Ikeasta, laskeutuvat niin paljon, ettei ole helppoa saada laatikkoa sisään. Mutta ilman
hantverkare1: [citat] Se on PALJON parempi! Huijarifirmat, jotka tekevät sellaista, eivät saa päästä pakoon. Ihmisten täytyy saada nähdä, millaisia huijareita he ovat!
OXYD: Keksin toisen ratkaisun työntämällä limittäin palkin alle sen sijaan. Joten kysymys ei ole enää ajankohtainen 😎 Kiitos [citat]
SBH: [citat] luulen, että voit arvata vastauksen. :) kostuta ensin vaan
fredand44: Hei! Kiitos vastauksesta!! Nyt kun sanot sen, tuntuu ihan selvältä!! Höyrysulun pitäisi olla lämpimällä puolella, väärin asennettu minun toimestani. Nyt laitetaan tuulensuojakangas tilalle! Ystävällisin terveisin Fredrik
lordi: Tee muutama holkki putken tai vastaavan palan avulla, pituudeltaan sellaisiksi, että ne ulottuvat kipsilevyn läpi puuseinään asti. Poraa reiät kipsilevyn läpi niin, että holkit voivat asettua puuseinää vasten, sitten vedä seinäkiinnikkeen ruuvit näiden läpi. Silloin kipsilevy ei voi painua sisään, kun kiristät. Haittana on, että tulee hieman suuremmat reiät paikattavaksi, jos tv
MathiasS: Levyjen yläreuna on säänsuojattu eikä todennäköisesti näkyvissä. Ei tarvitse maalata.
rockfarbrorn: Tiedätkö, on todella monia, jotka tulevat sanomaan, että se on todella hankalaa. Todella helppoa se on, sanon minä. Vähän vain hiomista pääasiassa.
Oldboy: Kellarissa ei varmaankaan ole mitään syytä vaihtaa kaivoja, ellei niissä ole jotain suoraan vikaa? Paitsi mahdollisesti kylpyhuoneessa.
Tune: [citat] Silloin käytetään ruuveja, joissa on jonkinlainen porakärki, joita ei tarvitse esiporata. Jos haluat olla varmempi, että se ei halkea, esiporaa halkaisijalla, joka vastaa ruuvia ilman kierteitä.
Lolight: [citat] Pitäisi olla kiinnitetty lanka, joka selittää, kuinka valitset naulan, naulapyssyn tai erilaiset ruuvit.
blivandehallänning: Hei, Minä ja mieheni olemme täydessä vauhdissa rakentamassa Varbergshus-taloa Steningen seudulla ja tarvitsemme jonkun urakoitsijan, joka auttaa meitä asfaltoinnissa ja mahdollisesti kivetyksessä. Onko täällä joku, joka tuntee jonkun hyvän tällaisen urakoitsijan Falkenbergin/Halmstadin alueella? Todella kiitollinen vastauksesta! Ystävällisin terveisin, Johanna
sledgas: Kiitos vastauksista. Kyllä, olen myös kuullut sen perunajauhosta, mutta olen myös epäileväinen samasta syystä. Vauvatalkki sen sijaan oli jotain uutta, joten se voisi olla kokeilemisen arvoista, eihän se varmasti huonommaksi mene :) Jälkiasentamaan nousuja olen sitä vastoin epäileväinen. Osin se on varmaan vaikeaa saada näyttämään hyvältä, kun se ei ole jyrsitty vangstyckena,
anders07: Ei, niin se on (vaikka vähän lateksia voi tehdä ihmeitä vinoon leikatuilla kipsilevyillä)... Nyt on kyse vähän siitä, kuinka "pelastaa tilanne"... Ongelma ei oikeastaan ole ikkunayhtiön kanssa, vaan sen yrityksen kanssa, joka valoi parvekeosan/käytävän, ja nosti sen liian korkealle, koska heidän mielestään siitä tuli parempi ilman kynnystä...
swedjeep: Stomivaiheen aikana oli suuria ongelmia saada kaikki kokoon annettujen mittojen mukaisesti, tehtaasta tulleissa päätylohkoissa oli mittavirheitä, meidän toteuttama pohjalevy oli tarkastusmitattu +-2 mm tarkkuuteen eli hyvin asettajan asettamien toleranssien sisällä. Stomitoimittajan tarjoamat kirvesmiehet olivat paikalla siihen asti, kun rakenne oli säänkestävä, ja he vastasivat rungon
Calle666: [citat] Saako sillä saman kantavuuden/kestävyytensä?
mendelsohn: [citat] vaikeaa ajattelen irrottaa kaikki, kun ne ovat naulattu kiinnikkeihin. Ehkä on helpompaa avata kulmissa, jää nähtäväksi... tietenkin tyylikkäämpää olla kaiuttimet ilman näkyviä kaapeleita.
roadss: Teillä oli oikeassa molemmat, masonit "fluffilla" välissä :) Se oli kuitenkin tukeva "fluffi", jota olen nähnyt, se sekä tuntui että kuulosti täysin massiiviselta ennen kuin laitoin sahan tavaroihin.
myrstack: Pursota ohuet saumalaastit rakoihin, sen jälkeen kipsilaastia tai vastaavaa rappauslaastia tasoittamiseksi
Dea_34: Hei, Olen piirtämässä autotallia yksinkertaisella pulpettikatolla ja käytän Svenskt Trä:n mitoitustyökalua ja taulukoita pilareille ja kattopalkkeille. Jostain syystä työkalu valitsee 45x120 C24 lankut pilareiksi, vaikka kuorma on matala: "" C24 45x120 Konstruktionsvirke Käyttöaste 34%, Kanta-reaktio 3,432 kN "" Sama asia toistuu heidän eri kuvauksissaan, esim.
peternicklas: Aiotko käyttää ränna johonkin, muuten täytä se jollain sopivalla ja valaa uusi lattia.
Dethåller: [citat] Täysin mahtavaa! Se on ihan oikein, olen nähnyt painajaisia viikon ajan, kun en voinut muistaa, mikä sen nimi on :thumbup:
panzaa: Kyllä, räystästuulettuvuus on, mutta ei tuuletusta päädyssä, eli korkealla. Muovitettu alapuolelta.
huggan: [citat] Ei, se riippuu siitä, miten talo on rakennettu ja onko talo ympäri vuoden lämmitetty vai ei. Nyt puhun muovista. Viittaamassasi viestissä puhuin tuulensuojapaperista.