On portaat helvetistä, mikä tekee mahdottomaksi kantaa suurempia huonekaluja yläkertaan. Nyt meillä on uusi sohva, joka on seissyt useita kuukausia odottaen, että saisimme lasten vapaan viikonlopun voidaksemme tehdä suuremman toimenpiteen.
Puhuin portaiden asentajan kanssa, joka sanoi, että kaide ja "kulma"tukipylväs voitaisiin poistaa (ja tilapäisesti korvata kiilalla lattiaan) helpottamaan.
Olen ruuvannut irti kaikki ruuvit ja poistanut kaikki askelmat, jotka on kiinnitetty pylvääseen, paitsi kulman kulmikas askelma, joka on kiilattu pylvääseen. En voi elämässäni ymmärtää, miten saan tämän irti, koska myös porraspalkki on kiilattu pylvääseen.
Ainoa looginen selitys, jonka keksin (ja mitä pelkään), on se, että yksi porraspalkki ja askelmat on asennettu erikseen ja sitten nostettu paikalleen.
Onko jollain kokemusta, joka voisi vahvistaa teoriani tai antaa hyvän neuvon epätoivoiselle kotiaskartelijalle, joka pian ottaa kirveen esiin.
Kyllä, yleensä porras kootaan yhteen ennen kuin se nostetaan paikoilleen. Etkö voi nostaa kulmaporrasta niin paljon, että voit irrottaa ja nostaa sen pois? Jos ei, sinun on ruuvattava loput askeleet irti, jotta saat tolpan pois.
Jep, portaat on tarkoitus olla käytössä taas, kun 2,5-vuotias tulee kotiin maanantaina.
Kaikki ruuvit tolpassa ovat löysällä. Olen yrittänyt nostaa kulmaporrasta seinän vieressä, mutta osa maalista ja kipsistä irtoaa ja lisäksi pelkään, että tolpasta tulee halkeama, missä porras on kiilattuna.
Mutta... Jos kukaan ei vielä ole sanonut, että olen täysin väärässä, niin taitaa olla käytettävä lisää voimaa.
Miltä tolppa näyttää lattiaa kohti?
Seisoako tolppa lattialla vai meneekö lattia tolpan ympäri?
Kuinka vangstycket on kiinnitetty tolppaan?
Voi olla niin, että enemmän tai vähemmän kaikki askeleet (paitsi kulma-askelma) täytyy irrottaa vangstycketistä, joka sitten nostetaan hieman sivuun, jolloin kulma-askelma irtoaa.
...
Se voi olla niin, että enemmän tai vähemmän kaikki askeleet (paitsi kulma-askelma) on irrotettava vangstycket, joka sitten nostetaan hieman sivulle, jolloin kulma-askelma irtoaa.
Ja mitä kautta heidän pitäisi kulkea, kun he kantavat sohvaa?