Portaat ovat yksi taloni häpeäpilkuista ja tarvitsisivat todella päivityksen :o

Se on mäntyportaikko, jossa on neulahuopamatto askelmilla, ja olen koko ajan suunnitellut ostavani portaan kunnostuspaketin. Mutta inspiroituneena siitä, että muut ovat rakentaneet omalla laminaatilla, aloin itse harkita tätä vaihtoehtoa...

Toiveena on, että voisi sitten saada portaat samassa värissä/laminaatissa kuin muut alakerran lattiat. Mutta nyt pohdintani. Minulla on Alloc-lattia, ja siihen kuuluu "silentsystem", kun sen ostaa, eli jonkinlainen "vaahtomuovi" on tehtaalla liimattu laminaatin alapuolelle. Uskotteko, että sen voi liimata portaisiin? Pelkään, että se tarttuu kuin liima ja on melkein mahdoton irrottaa ennen kuin sen liimaa portaisiin. Uskotteko, että "silentsystem-alustan" voisi liimata askelmalle vai onko se ongelmien pyytämistä...? :eek:

Laminaattilattiasi alakerrassa on hyvin samanlainen kuin muiden valmistajien ja rakennusliikkeiden vastaavat.
Joten ehkä ei näy mitään eroa parin paketin kanssa, jotka ovat toisesta valikoimasta,
eikä niissä ole muovia alapuolella.
Tarkoitan, tammi on tammi, jne :)

Kaksipuolinen teippi?

Sitten mielestäni, että portaat ovat portaita ja lattia on lattia. Portaat voivat hyvin poiketa lattiasta toteutuksessa ilman, että se näyttää rumalta tai oudolta.

Toinen näkökulma on reunat (askelnousut). Kelluvassa (ja joustavassa alusvaahdon vuoksi) lattiassa on vaikea (mahdoton?) saada siistejä ja käytännöllisiä reunoja.
Ilman reunoja on suuri riski lohkeamille/halkemiselle, mikä on ikävää, koska kelluvaa laminaattilattiaa ei voi korjata.

No, löytää toinen laminaatti, joka täsmää värissä, voi olla hieman hankalaa. Minulla on näet ehdottomasti tyylikkäin :D ja haluan joko tismalleen saman tai jotain täysin erilaista (mikä tapahtuu, jos käytän kunnostussarjaa).

Mitä tulee porrasnosaan, ajattelin, että siihen voisi asettaa jonkinlaisen metallilistan.

Moi J.A, ensinnäkin onneksi olkoon siitä, että olet ostanut upean lattian alakertaan, Alloc (nykyään BerryAlloc) vaikuttaa aina laadullaan.

Kuitenkaan tämän lattian liimaaminen suoraan askelmiin, kun askelmatto on vielä paikallaan - ei ole hyvä idea.

Haluat, että askelmat ovat tukevia ja kiinnittyvät tiukasti - tämä lähestymistapa ei tule tekemään sitä.

Haluan lisäksi nostaa esiin tärkeän näkökohdan, et ole yksin haluamassa portaiden askelmia samanlaisiksi kuin lattian. Tapaan asiakkaita päivittäin, jotka haluavat tätä, sanon heille aina saman, kun he haluavat pilata kauniin vanhan portaikon:

Tämä on moderni "trendi", kun haluat vaihtaa lattian, mitä teet silloin? Jos olet asentanut laminaattilattian kiinnitysaineella ja haluat muuttaa ulkonäköä uudelleen - silloin sinulla on ongelmia, isoja ongelmia.

Annan aina neuvon harkita tarkkaan, haluavatko he tehdä tämän.

Lisäksi, jos asennat laminaattilattian askelmiksi, sinulla ei ole mitään, mikä suojaisi lattian herkkää sivuosaa, joka tulee paljaaksi jokaisessa askeleessa, toisin sanoen - tarvitset jokaiselle askelmalle porraslistan (maksaa rahaa, ei välttämättä kovin kaunis?)

Saanko kysyä, miksi et kunnosta olemassa olevaa portaikkoa ja poista neulahuopamattoa jne. jos se on toivottavaa??

En ole toistaiseksi nähnyt yhtään laminaatilla korjattua portaikkoa, joka näyttäisi hyvältä.

Stefan N sanoi:
En ole tähän asti nähnyt yhtään laminaatilla korjattua portaikkoa, joka näyttäisi hyvältä.
Halusin hieman hienomman lähestymistavan, mutta kyllä, olen nähnyt yhden ainoan... joka oli ammattitaitoisesti hyvin tehty. Mutta lopputulos ei silti mielestäni näytä hyvältä.

Pyörittelen asiaa edestakaisin ja nähtyäni kuvia osasta tyylikkäästi kunnostetuista portaista - NÄYTTÄMÄLLÄ neulahuopamatto - alan nyt myös harkita sitä vaihtoehtoa. Matto on itse asiassa se etu, että se on melko mukava kävellä ja ehdottomasti liukumaton.

Mutta kuinka kauhean työlästä yleensä onkaan repiä pois vanha matto? :x

Tiedätkö, on todella monia, jotka tulevat sanomaan, että se on todella hankalaa.

Todella helppoa se on, sanon minä.

Vähän vain hiomista pääasiassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.