Tässä tulevat luvatut kuvat.

Ensin yleiskuva
Kuva näyttää rakenteilla olevan lattian, jossa on puisia palkkeja, sahajauhoa ja punaiset kuulokkeet. Keskellä näkyy pystypalkki.

Sitten hieman mittoja
Puinen lattiapalkki ja mittatikku betonipinnan vieressä, joka osoittaa 7 cm aukon mitan. Mahdollinen tilan rajoitus ilmarakoeristeelle.

Kuten näette, lattian alla on muurattu palkki? Aluksi luulin, että kaikki lattianpalkit lepäävät sen päällä saadakseen tukea, mutta niin ei näytä olevan. Yleiskuvan perällä näette putket elementtiin. Olin hieman liian optimistinen edellisissä arvioimissani mitoissa. On siis kyse 7 cm ja noin 1,5 cm. On hyvin ahdasta saada mahtumaan solumuovia palkkien alle. Pelkään, että jää liian vähän tilaa ilmanvaihtoon ja kosteuden poistumiseen.

Onko siellä valettu laatta? Ei todellakaan näytä ryömintätilalta!

Kyllä, se on valettu laatta. Käsitelty/maalattu jollakin mustalla. Luultavasti estämään kosteuden nousemista maasta.

Ryömintätila, jossa 7 cm ryömintäkorkeus ;) En oikein tiedä, mitä muuta nimitystä perustustyypille käyttäisin.

Hei

Olen tekemässä samanlaisen operaation kesämökissä, joka aiotaan remontoida ympärivuotiseen asumiseen.
Ajattelin käyttää solumuovia rossipohjanlevynä, osittain siksi että se on halvempaa kuin kuitusementtilevyt, ja samalla saa lisäeristystä, mutta nyt useat tuttavat ovat varoittaneet minua, että se on erittäin altis hiirille, onko se jotain, josta pitäisi olla huolissaan?

Talo seisoo pilarien päällä.

Mutta jos sinulla on niin vähän tilaa lattian alla, miksi et vain laittaisi styroxia ja valuisi sen päälle?
Onko sinulla ollut ilmanvaihto aiemman lattian alla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.